

Olisikohan nuo jo laitettava ensi katsastukseen? En uskaltanut roplata tuota apparin puolen pohjasaumakohtaa yhtään ettei vaan mene puhki

Samoin.Foordson kirjoitti:Joku kaunis päivä tuo iskari tulee tuolta yläpäästä läpi. Kokemusta on.
Heinämies kirjoitti: Samoin.
Accordissa paukahti kerran läpi. Ei siinä mitään sen kummempaa käynyt... meni tovi ennen kuin tajusin mistä oli kyse. Meni romuralliautoksi...
Ja niin...
Kertokaas nyt mistä niitä kokemattomalle sählärille sopivia halpoja mig-laitteita voisi etsiä? Saako 2 - 3 satkulla jo jotain?
Mitähän ne tuumais tuolla Hyötypaperilla kun veisi siistiksi tuunatun auton ja sanois "nyt tuohon ei ole enää mitään tekemistä, sen saa romuttaa"lexicon69 kirjoitti:Paaliin vaan ennenku keneenkään sattuusiis autohan ei oo kauheen pitkäikänen tos kunnossa
Nuo on varmaankin uusia vehkeitä, vai ovatko käytettyjä ja huollettuja?Beornegar kirjoitti:Motonet, säästökarit yms. halpis liikkeet. Sieltä saa halvalla sellasia romuja, millä silloin tällöin hitsailevan kelpaa hitsiä vedellä.
En tiiä. Ihan kohtalaisia noi kuitenkin on. Ei tietenkää mikään ammattilainen ees kusis noihin päin, mutta kyllä niillä peltiä toisiinsa hitsaa. Jäljenhän saa sitten rälläköityä siistiksHeinämies kirjoitti:Nuo on varmaankin uusia vehkeitä, vai ovatko käytettyjä ja huollettuja?
Aivan, uudet mersutkin sais siis ajaa vain sinne paaliin kun mätänee käsiin, näistä puhumattakaanPaaliin vaan ennenku keneenkään sattuusiis autohan ei oo kauheen pitkäikänen tos kunnossa
Uskoakseni sinun vertaus uusiin marsuihin ei oikeen kohdistu tähän? Jos -90 sierain on noin laho, otetaan huomioon et helmatkin pintapellitettiin juuri. mun -87 sierra on pohjasta virheetön, eli todellakin Ruosteeton, helmas pari pintakukkaa, mut kyl senkin elinkaari on jo ehtoopuolellaFoordson kirjoitti:Nuohan nyt on sellasia paikkoja missä se sauma ei edes pahemmin näy, niin onkos sen nyt sitten niin väliä kunhan pelti pysyy kiinni ja saahan sen tosiaankin rälläkällä vielä siistittyä.
Aivan, uudet mersutkin sais siis ajaa vain sinne paaliin kun mätänee käsiin, näistä puhumattakaan
Pärjäisikö tuolla sen mitä tuota riesaa nyt tarttee hitsailla?Beornegar kirjoitti:Motonet, säästökarit yms. halpis liikkeet. Sieltä saa halvalla sellasia romuja, millä silloin tällöin hitsailevan kelpaa hitsiä vedellä.
Joo... Toinen vaihtoehto pistää rälläkkään sellanen teräsharjalaikka ja sillä putsata. Sitten vaan sinkkimaalia päälle ja jotai alustamassaa. Maaliakin oman maun mukaanHeinämies kirjoitti:Noista muista alustan osista ainakin toinen takimmainen tunkinkannake on pintaruosteessa. Nuo tuollaiset voi varmaan vetää hiekkapuhalluksella ja käsitellä jollain sopivalla mömmöllä.
Onko noihin Dinitrol yhtä käypää sinkkimaalin sijaan?Beornegar kirjoitti:Sitten vaan sinkkimaalia päälle ja jotai alustamassaa.
Se siinä onkin, ensin on se äänieristekarhunvillamassa sisäpuolelta, sitten valkonen sileä maali ja sen alla on 2 mm mustamassa ja sitten vasta pelti jos on, ellei ole alapuolen massojen yläpuolelta jo häipyny..Heinämies kirjoitti:Niin niitä ruostevaurioita vaan löytyy...Luulisi että näkyy sisäpuolelta valkoisesta maalauksesta todella hyvin.
Kyllä ruostunut kohta varmaan jotenkin "oireilee" niin että se näkyy tuosta... vai eikö välttämättä?tursas kirjoitti:ensin on se äänieristekarhunvillamassa sisäpuolelta, sitten valkonen sileä maali ja sen alla on 2 mm mustamassa ja sitten vasta pelti jos on, ellei ole alapuolen massojen yläpuolelta jo häipyny.
En tosiaan tarkoittanut että sitä kynäpora+harjalaikka yhdistelmää kannattaisi käyttää isolla pinnalla, siihen kun käyttää rälläkkää jossa toi teräsharjalaikka on, niin lähtee kyllä kaikki maalit ja kitit hemmetin nopeaan irti. Ja kannattaa muistaa, että noita teräsharjalaikkojakin on monenmallisia, on niitä tarkkoihin pakkoihin tarkoitettuja ja sitten niitä jotka on tarkoitettu niihin paikkoihin, missä ei ihan niin tarkka tarvi olla, esim. isot suorat pinnat kuten ovet, ja konepelti.duckworth kirjoitti:rättilaikka kiinni rälläkkään, ja pintaruskot pois, se on nopein tapa. Teräsharjakärjillä ja B&D-koneella menee ikä ja terveys. Teräsharjakärkiä kannattaa käyttää vain massojen raapimiseen hitsattavasta kohdasta ja sen ympäriltä.
Totta puhuen teräsharjan en usko edes rälläkän jatkeena irroittavan pintaruostetta, kupruilleen maalin sillä voi korkeintaan saada irti. Meidän savolaisten "rättilaikka" on siis etelän murteella lamellilaikka, jos tämä nyt oli epäselvää.Beornegar kirjoitti: En tosiaan tarkoittanut että sitä kynäpora+harjalaikka yhdistelmää kannattaisi käyttää isolla pinnalla, siihen kun käyttää rälläkkää jossa toi teräsharjalaikka on, niin lähtee kyllä kaikki maalit ja kitit hemmetin nopeaan irti.
0,9mm lankaa olen ostanut, ESABin tekelettä. 20 euroo kela 8)JyriN kirjoitti:Hitsausjälki alkaa noin 10:nnen putken liitoksen jälkeen olemaan joiltain osin ihan siedettävää, sitten taas tulee röpelöä senkin edestäPitää treenata lisää - mitä lankaa muuten ostit alkuperäisen tilalle (mulla näyttää olevan sama kone)?