Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Tänään hain takaiskarit mk2 mondeoon. Äkkiseltää aiheuttaa kyllä hieman kylmiä väreitä, kuinka asennus kotosalla vasaralla ja nyrkillä sujuu, mutta saapi nähä. On meinaa hieman verran kerännyt paskaa ja ruostunut sitten niin jokanen pultti ja liitos...
Vaan jos sujuu, ja helpottaa oloa (/ajoa), niin ehdottomasti eteen kans uusittava.
Ja mikähän korimalli sattuu olemaan kyseessä edes?
Farmarissahan takaiskarit ei ole kuin ottaa ja irrottaa. Kasaus päinvastasessa järjestyksessä.
Onnistuu yksinkin vaikka ahdasta onkin
Juu u ite just viikko pari sit vaihtelin.. Hyviä hommia Ne mutterit ja pultit on sit tiukassa kun ruostuuvat.. Kaasupillit on erinomainen apuväline tälläsiin hommiin mut kaikillahan ei niiden käyttöön oo mahdollisuuksia..
Joo ainakin omassa Mondeossa kaikista 4:stä iskarista katkesi se alapään kiinnityspultti, jolloin sinne jää lähes etusormen mitalta juminutta pulttia sinne olkatuen sisään. Se työllistää aika lailla, varsinkin jos meinaa pyöräkotelossa irrotuksen suorittaa, eli irrottamatta kaikkia kiinnikkeitä.
Kaikki muut tarvittavat alustan mutterit lähti vanhastakin ruostekasasta lyömällä irti, mutta nuo ko. murheen pultit pyörähtävät muutaman kerran ja sitten vääjäämättä katkeavat, vaikka kuin työntää juoksevaa irrotusainetta, ehkä se kaipaisi just sitä kaasupilliä. Muuten ei kummoinen homma taakse olisikaan vaihtaa, ainakaan mk1 mallissa ei olisi tarvinnut kovin montaa kiinnitystä irrottaa, vaikka Haynesin kirjan mukaan olisi pitänyt keskimäärin kaikki varret irroittaa. Edestä toki joutuu purkamaan huomattavasti enemmän.
Joopa juu. Noh eiköhän tässä tule meneteltyä nyt omalla kohdalla niin, että käy huoltikselta kysymäs keskiviikkona mihin hintaan vaihtavat kaikki iskarit.
Sen verran on koetettu että katkeaminen kai 100% homma, jos alkais enemmän vääntelemään. Takkuilkoot ammattimiehet asian kanssa.