Iskarit mondeoon

Renkaat, vanteet, jouset, iskarit, jarrut, madallus, jne.
JeesJees
Viestit: 11
Liittynyt: 11 Maalis 2009 20:21

Iskarit mondeoon

Viesti Kirjoittaja JeesJees »

Tänään hain takaiskarit mk2 mondeoon. Äkkiseltää aiheuttaa kyllä hieman kylmiä väreitä, kuinka asennus kotosalla vasaralla ja nyrkillä sujuu, mutta saapi nähä. On meinaa hieman verran kerännyt paskaa ja ruostunut sitten niin jokanen pultti ja liitos... :?

Vaan jos sujuu, ja helpottaa oloa (/ajoa), niin ehdottomasti eteen kans uusittava. :wink:
hoopee
Viestit: 606
Liittynyt: 29 Heinä 2006 11:42
Paikkakunta: K-maa

Re: Iskarit mondeoon

Viesti Kirjoittaja hoopee »

Ja mikähän korimalli sattuu olemaan kyseessä edes?
Farmarissahan takaiskarit ei ole kuin ottaa ja irrottaa. Kasaus päinvastasessa järjestyksessä.
Onnistuu yksinkin vaikka ahdasta onkin ;)
Granada 2.0i zetec -82/00 Granada estate 2.0 -78
Escort mk2 1.1 "RS2000" -> 2.0 zetec kestoprojekti, co-operation with tokor,
- HeKo Performance Parts -
JeesJees
Viestit: 11
Liittynyt: 11 Maalis 2009 20:21

Re: Iskarit mondeoon

Viesti Kirjoittaja JeesJees »

Nii tää oli sedani. Mut täytyy huomenna katella paremmalla ajalla ja ompa viikonloppu aikaa pähkäillä. :roll:
mk1sierra
Viestit: 121
Liittynyt: 11 Syys 2008 23:04
Paikkakunta: Savo

Re: Iskarit mondeoon

Viesti Kirjoittaja mk1sierra »

Juu u ite just viikko pari sit vaihtelin.. Hyviä hommia :wink: Ne mutterit ja pultit on sit tiukassa kun ruostuuvat.. Kaasupillit on erinomainen apuväline tälläsiin hommiin mut kaikillahan ei niiden käyttöön oo mahdollisuuksia..
makeboy
Viestit: 58
Liittynyt: 02 Huhti 2005 15:35
Paikkakunta: Haukipudas

Re: Iskarit mondeoon

Viesti Kirjoittaja makeboy »

Joo ainakin omassa Mondeossa kaikista 4:stä iskarista katkesi se alapään kiinnityspultti, jolloin sinne jää lähes etusormen mitalta juminutta pulttia sinne olkatuen sisään. Se työllistää aika lailla, varsinkin jos meinaa pyöräkotelossa irrotuksen suorittaa, eli irrottamatta kaikkia kiinnikkeitä.

Kaikki muut tarvittavat alustan mutterit lähti vanhastakin ruostekasasta lyömällä irti, mutta nuo ko. murheen pultit pyörähtävät muutaman kerran ja sitten vääjäämättä katkeavat, vaikka kuin työntää juoksevaa irrotusainetta, ehkä se kaipaisi just sitä kaasupilliä. Muuten ei kummoinen homma taakse olisikaan vaihtaa, ainakaan mk1 mallissa ei olisi tarvinnut kovin montaa kiinnitystä irrottaa, vaikka Haynesin kirjan mukaan olisi pitänyt keskimäärin kaikki varret irroittaa. Edestä toki joutuu purkamaan huomattavasti enemmän.
Mondeo 2.5 V6 24V Duratec GT A 5-ovinen -98
Focus 1.6 STW -03
JeesJees
Viestit: 11
Liittynyt: 11 Maalis 2009 20:21

Re: Iskarit mondeoon

Viesti Kirjoittaja JeesJees »

Joopa juu. Noh eiköhän tässä tule meneteltyä nyt omalla kohdalla niin, että käy huoltikselta kysymäs keskiviikkona mihin hintaan vaihtavat kaikki iskarit.

Sen verran on koetettu että katkeaminen kai 100% homma, jos alkais enemmän vääntelemään. Takkuilkoot ammattimiehet asian kanssa. :?
Vastaa Viestiin