Kilsoja
Kilsoja
Millaisten kilometrimäärien jälkeen alkaa mk3 Monskussa mennä osia vaihtoon, noin ylipäätänsä.
Tiedän että alkupään mk3 malleissa imusarja ja läskin kiristäjä pasahtavat tuossa hippasen yli 100 000 lukemissa, tai ehkä eivät aivan pasahda mutta alkavat räkyttään.
Mutta onko muuta mihin tulisi varautua ?
Tiedän että alkupään mk3 malleissa imusarja ja läskin kiristäjä pasahtavat tuossa hippasen yli 100 000 lukemissa, tai ehkä eivät aivan pasahda mutta alkavat räkyttään.
Mutta onko muuta mihin tulisi varautua ?
Se mitä ei ole ei mene rikki
-
- Viestit: 1969
- Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: Kilsoja
Jaa no.. Mulla mittarissa 291 tkm, mondeo 04 automaatti, vaihdettuja osia tähän mennessä:
-automaattivaihdelaatikko 95tkm
-akku 250tkm
-vesipumppu 270tkm (ihmeen halpa vaihdettuna)
-hammastanko 280tkm (aivan stanan kallis..)
-takajarrusatulat 290 tkm
Muuten on tietty vaihdettu jarrupaloja, levyjä, niveliä, kallistuksenvakaajan välitankoja ym. Mutta ihan normaalissa määrin. Imusarja on mun autossa vielä tietääkseni alkuperäinen, tai ainakaan sen vaihdosta ei ole kirjoitettu muuten pilkuntarkkaan huoltokirjaan. Itse ainakin pidän tuota ihmeen kestävänä vehkeenä nykyautoksi.
-automaattivaihdelaatikko 95tkm
-akku 250tkm
-vesipumppu 270tkm (ihmeen halpa vaihdettuna)
-hammastanko 280tkm (aivan stanan kallis..)
-takajarrusatulat 290 tkm
Muuten on tietty vaihdettu jarrupaloja, levyjä, niveliä, kallistuksenvakaajan välitankoja ym. Mutta ihan normaalissa määrin. Imusarja on mun autossa vielä tietääkseni alkuperäinen, tai ainakaan sen vaihdosta ei ole kirjoitettu muuten pilkuntarkkaan huoltokirjaan. Itse ainakin pidän tuota ihmeen kestävänä vehkeenä nykyautoksi.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Re: Kilsoja
Hyvä tietää.
Omallani on 2001 monskulla ajettu vasta rapeat 90 000 km, joten kait edessä on vielä runsaasti huolettomia kilometrejä
Vaihdettuja osia, sytkämokkula edellinen omistaja ja nyt tämä imusarja.
Muutoin Foorti on toiminut suorastaan pelottavan luotettavasti, hieman tosien epäilin kun kuulin
että muutamissa yksilöissä on ollut ropleemaa kerrakseen.
Omallani on 2001 monskulla ajettu vasta rapeat 90 000 km, joten kait edessä on vielä runsaasti huolettomia kilometrejä
Vaihdettuja osia, sytkämokkula edellinen omistaja ja nyt tämä imusarja.
Muutoin Foorti on toiminut suorastaan pelottavan luotettavasti, hieman tosien epäilin kun kuulin
että muutamissa yksilöissä on ollut ropleemaa kerrakseen.
Se mitä ei ole ei mene rikki
Re: Kilsoja
off topiccina sen verran että on se vähän aina kuskistakin kiinni ja siitä että osaa ennakoida joidenkin osien vaihdon.zetec_ms kirjoitti:hieman tosien epäilin kun kuulin
että muutamissa yksilöissä on ollut ropleemaa kerrakseen.
2016 Focus RS
2003 Mondeo ST220
2003 Mondeo ST220
Re: Kilsoja
Juu, totta puhut.
Jos on autostaan aidosti kiinnostunut ja tykkää värkätä yms. niin silloin pärjää minkä wermeen kanssa tahansa.
Jos on autostaan aidosti kiinnostunut ja tykkää värkätä yms. niin silloin pärjää minkä wermeen kanssa tahansa.
Se mitä ei ole ei mene rikki
-
- Viestit: 20
- Liittynyt: 29 Elo 2009 10:11
Re: Kilsoja
Jos tämä nyt oli se muovinen imusarja niin se räpättää ilkeästi, (samankaltainen ääni kuin venttiilit naputtaisivat vanhassa ohc koneessa kun ei ole säädetty välejä) imusarjan sisällä olevien läppien akselit ovat väljistyneet. Uusi imusarja maksaa n. 300€ ja työt siihen päälle..Miten tuo imusarja oireilee ja mitä sen vaihto kustantaa?
Mutta varmasti tulee halvemmaksi kuin koneen uusiminen tuon imusarjan pettämisen jälkeen. Näitä tapauksia on ollut muutamia jolloin läpät pettivät menivän koneen sisään hajottaen männät ja kanki kylestä pihalle.
Nyk..
Escort 1,6 16V DOHC
Ent..
Orion 1,4CL -83
Re: Kilsoja
Ok. Tuskin on sitten omassa vielä väljää. 91tkm nyt ajettu ja mielestäni käy ihan nätisti.
Focus MK2