Kilsoja

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Avatar
zetec_ms
Viestit: 40
Liittynyt: 10 Helmi 2009 10:11

Kilsoja

Viesti Kirjoittaja zetec_ms »

Millaisten kilometrimäärien jälkeen alkaa mk3 Monskussa mennä osia vaihtoon, noin ylipäätänsä.

Tiedän että alkupään mk3 malleissa imusarja ja läskin kiristäjä pasahtavat tuossa hippasen yli 100 000 lukemissa, tai ehkä eivät aivan pasahda mutta alkavat räkyttään.

Mutta onko muuta mihin tulisi varautua ? :|
Se mitä ei ole ei mene rikki
Sierra2.3-16v
Viestit: 1969
Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Kilsoja

Viesti Kirjoittaja Sierra2.3-16v »

Jaa no.. Mulla mittarissa 291 tkm, mondeo 04 automaatti, vaihdettuja osia tähän mennessä:

-automaattivaihdelaatikko 95tkm
-akku 250tkm
-vesipumppu 270tkm (ihmeen halpa vaihdettuna)
-hammastanko 280tkm (aivan stanan kallis..)
-takajarrusatulat 290 tkm

Muuten on tietty vaihdettu jarrupaloja, levyjä, niveliä, kallistuksenvakaajan välitankoja ym. Mutta ihan normaalissa määrin. Imusarja on mun autossa vielä tietääkseni alkuperäinen, tai ainakaan sen vaihdosta ei ole kirjoitettu muuten pilkuntarkkaan huoltokirjaan. Itse ainakin pidän tuota ihmeen kestävänä vehkeenä nykyautoksi.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Avatar
zetec_ms
Viestit: 40
Liittynyt: 10 Helmi 2009 10:11

Re: Kilsoja

Viesti Kirjoittaja zetec_ms »

Hyvä tietää.
Omallani on 2001 monskulla ajettu vasta rapeat 90 000 km, joten kait edessä on vielä runsaasti huolettomia kilometrejä :)

Vaihdettuja osia, sytkämokkula edellinen omistaja ja nyt tämä imusarja.
Muutoin Foorti on toiminut suorastaan pelottavan luotettavasti, hieman tosien epäilin kun kuulin
että muutamissa yksilöissä on ollut ropleemaa kerrakseen.
Se mitä ei ole ei mene rikki
Billie
Viestit: 457
Liittynyt: 16 Helmi 2009 19:24

Re: Kilsoja

Viesti Kirjoittaja Billie »

zetec_ms kirjoitti:hieman tosien epäilin kun kuulin
että muutamissa yksilöissä on ollut ropleemaa kerrakseen.
off topiccina sen verran että on se vähän aina kuskistakin kiinni ja siitä että osaa ennakoida joidenkin osien vaihdon.
2016 Focus RS
2003 Mondeo ST220
Avatar
zetec_ms
Viestit: 40
Liittynyt: 10 Helmi 2009 10:11

Re: Kilsoja

Viesti Kirjoittaja zetec_ms »

Juu, totta puhut.
Jos on autostaan aidosti kiinnostunut ja tykkää värkätä yms. niin silloin pärjää minkä wermeen kanssa tahansa.
Se mitä ei ole ei mene rikki
Tenox
Viestit: 148
Liittynyt: 20 Tammi 2010 15:22
Paikkakunta: Satakunta

Re: Kilsoja

Viesti Kirjoittaja Tenox »

Miten tuo imusarja oireilee ja mitä sen vaihto kustantaa?
Focus MK2
Fordellion
Viestit: 20
Liittynyt: 29 Elo 2009 10:11

Re: Kilsoja

Viesti Kirjoittaja Fordellion »

Miten tuo imusarja oireilee ja mitä sen vaihto kustantaa?
Jos tämä nyt oli se muovinen imusarja niin se räpättää ilkeästi, (samankaltainen ääni kuin venttiilit naputtaisivat vanhassa ohc koneessa kun ei ole säädetty välejä) imusarjan sisällä olevien läppien akselit ovat väljistyneet. Uusi imusarja maksaa n. 300€ ja työt siihen päälle..

Mutta varmasti tulee halvemmaksi kuin koneen uusiminen tuon imusarjan pettämisen jälkeen. Näitä tapauksia on ollut muutamia jolloin läpät pettivät menivän koneen sisään hajottaen männät ja kanki kylestä pihalle.
Kuva
Nyk..
Escort 1,6 16V DOHC

Ent..
Orion 1,4CL -83
Tenox
Viestit: 148
Liittynyt: 20 Tammi 2010 15:22
Paikkakunta: Satakunta

Re: Kilsoja

Viesti Kirjoittaja Tenox »

Ok. Tuskin on sitten omassa vielä väljää. 91tkm nyt ajettu ja mielestäni käy ihan nätisti.
Focus MK2
Vastaa Viestiin