Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Millaisten kilometrimäärien jälkeen alkaa mk3 Monskussa mennä osia vaihtoon, noin ylipäätänsä.
Tiedän että alkupään mk3 malleissa imusarja ja läskin kiristäjä pasahtavat tuossa hippasen yli 100 000 lukemissa, tai ehkä eivät aivan pasahda mutta alkavat räkyttään.
Muuten on tietty vaihdettu jarrupaloja, levyjä, niveliä, kallistuksenvakaajan välitankoja ym. Mutta ihan normaalissa määrin. Imusarja on mun autossa vielä tietääkseni alkuperäinen, tai ainakaan sen vaihdosta ei ole kirjoitettu muuten pilkuntarkkaan huoltokirjaan. Itse ainakin pidän tuota ihmeen kestävänä vehkeenä nykyautoksi.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Hyvä tietää.
Omallani on 2001 monskulla ajettu vasta rapeat 90 000 km, joten kait edessä on vielä runsaasti huolettomia kilometrejä
Vaihdettuja osia, sytkämokkula edellinen omistaja ja nyt tämä imusarja.
Muutoin Foorti on toiminut suorastaan pelottavan luotettavasti, hieman tosien epäilin kun kuulin
että muutamissa yksilöissä on ollut ropleemaa kerrakseen.
Miten tuo imusarja oireilee ja mitä sen vaihto kustantaa?
Jos tämä nyt oli se muovinen imusarja niin se räpättää ilkeästi, (samankaltainen ääni kuin venttiilit naputtaisivat vanhassa ohc koneessa kun ei ole säädetty välejä) imusarjan sisällä olevien läppien akselit ovat väljistyneet. Uusi imusarja maksaa n. 300€ ja työt siihen päälle..
Mutta varmasti tulee halvemmaksi kuin koneen uusiminen tuon imusarjan pettämisen jälkeen. Näitä tapauksia on ollut muutamia jolloin läpät pettivät menivän koneen sisään hajottaen männät ja kanki kylestä pihalle.