2.0 DOHC -87 viistoperään

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Jorge
Viestit: 7
Liittynyt: 05 Elo 2005 19:23

2.0 DOHC -87 viistoperään

Viesti Kirjoittaja Jorge »

Kertokaapas viisaammat onnistuuko 2 litrasen dohc koneen vaihto 3 oviseen viistoperä-sierraan? Autossa on alunperin 1.6 OHC kone.
Eli mitä eroa koneilla käytännössä on? (muuta kuin koko, nokkien lukumäärä :wink: )
Auton vm. on -87, koneen -90

Entä tarviiko jarruja ym. vaihtaa muutoskatsastusta varten?
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

Laita ennemmin vaikka 2.0i OHC, kuin DOHC.
8)
Opelix
Viestit: 6
Liittynyt: 05 Elo 2005 22:30

Viesti Kirjoittaja Opelix »

ei. tietääkseni 2.0l:sen loota tarvittee isomman tilan. sitä taas en tie meneekö 2.0 kones 1.6 lootaan....!
opel vs. ford .... nii kertokaas tietävät
Jorge
Viestit: 7
Liittynyt: 05 Elo 2005 19:23

Viesti Kirjoittaja Jorge »

Bootsi kirjoitti:Laita ennemmin vaikka 2.0i OHC, kuin DOHC.
8)
Miksi niin? Siksi dohcia suunnittelin, kun olisi tossa lähistöllä yksi myynnissä.. Mutta taitaa jäädä suunnitteluasteelle :cry:

Varsinkin jos
Opelix kirjoitti:ei. tietääkseni 2.0l:sen loota tarvittee isomman tilan. sitä taas en tie meneekö 2.0 kones 1.6 lootaan....!
evolution
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Helmi 2005 16:29
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja evolution »

tossa laatikon sopivuudessa kaikki riippuu käytettävästä kytkimestä jos laitetaan 1.6 laatikko täytyy myös kytkin olla sen 1.6:sen.

laatikot tosiaan ovat eri kokoisia mutta molemmat menee heittämällä sierran alle
en sitten tiedä meneeko dohc kone ohc:n laatikkoon.

jarrut täytyy laittaa uusiksi
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Jorge kirjoitti: Miksi niin? Siksi dohcia suunnittelin, kun olisi tossa lähistöllä yksi myynnissä.. Mutta taitaa jäädä suunnitteluasteelle :cry:

Varsinkin jos
Tuo kumman laittas nyt vaan on niin makuasia.
SpeedDevil
Viestit: 268
Liittynyt: 14 Touko 2005 01:24
Paikkakunta: Frankfurt

Viesti Kirjoittaja SpeedDevil »

itte laittasin ohc:n ja ahtimen mausteeksi siihen soppaan. ehkä is olis järkevin. ja kyl 2 litrasen laatikko menee suoraan sierran alle mut en oo varma käykö 1.6 laatikko 2.0 lohkoon :D ja mitä evolution meinas tolla kytkin jutulla? miksei vois laittaa 2.0 kytkintä jos se menis sinne. oon ainakin kuullut näin että 2.0 kytkin menee 1.6 laatikkoon en sit tiedä kuinka varmaa on. ja jarruasiaa. olisko 1.6 ja 2.0 ohc:ssä samat jarrut edessä sekä takana?
(is=ohc ruiskulla,jos joku ei tienny)
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

onko muuttunu sierrassa sen verran että sama kytkin?
taunuksissa 1.6 gt kytkin oli samoilla booreilla kun 2.0..
mutta muuten oli kai niin että 1.6= 21 booria ja 2.0 =23 booria.
eli sen kytkinakselin pään joutu vaihtamaan tai sovittamaan jollain..
ei sieltä mitään junia t...
SpeedDevil
Viestit: 268
Liittynyt: 14 Touko 2005 01:24
Paikkakunta: Frankfurt

Viesti Kirjoittaja SpeedDevil »

en oo kyl ihan varma mut niin ne mulle sanoi kun kyselin kytkimen vaihdosta yhellä pajalla et 1.6 laatikkoon menis 2.0 kytkin. tosin en onneks sitä 1.6 ostanu vaan ostin sitten 2.0i sierran. nyt kun sais viel turbohiluja ostettua niin sais pientä piristystä kulkupuoleen
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Oxidius kirjoitti:itte laittasin ohc:n ja ahtimen mausteeksi siihen soppaan. ehkä is olis järkevin. ja kyl 2 litrasen laatikko menee suoraan sierran alle mut en oo varma käykö 1.6 laatikko 2.0 lohkoon :D ja mitä evolution meinas tolla kytkin jutulla? miksei vois laittaa 2.0 kytkintä jos se menis sinne. oon ainakin kuullut näin että 2.0 kytkin menee 1.6 laatikkoon en sit tiedä kuinka varmaa on. ja jarruasiaa. olisko 1.6 ja 2.0 ohc:ssä samat jarrut edessä sekä takana?
(is=ohc ruiskulla,jos joku ei tienny)
1.6 takana pienemmät jarrut, uudemmissa sierroissa edessa ne samat ns. tuuletetut levyt eessä kuin 2000cc:ssäkin.

Jos joku ei tiennyt, niin is ei meinaa ohc:tä ruiskulla. Ohc:tä ruiskulla löytyy myös esim. ghia-mallista. is:ssä kyllä tuo ruisku löytyy, sekä löytyy myös jotain hiukka sporttisempaa verrattuna normaali 1.6 "karvalakkiin".

ps. kytkintäkään ei kannata laittaa laatikkoon, vaan se laitetaan laatikossa kiinniolevaan kytkinkoppaan
:lol: nus nus.
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

ei vauhtipyörään..? :lol:
ei sieltä mitään junia t...
p3
Viestit: 545
Liittynyt: 04 Helmi 2005 17:16
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

no höh mitäs sitä siihen laittamaan, heittää vaan sinne kytkinkoppaan :D
eli takasin pakettiin.
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Transit 2.4 rwd -00
Subaru targa
SpeedDevil
Viestit: 268
Liittynyt: 14 Touko 2005 01:24
Paikkakunta: Frankfurt

Viesti Kirjoittaja SpeedDevil »

saakelin pilkun viilaajat :D
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Kyllä DOHC on parempi! 8)
SpeedDevil
Viestit: 268
Liittynyt: 14 Touko 2005 01:24
Paikkakunta: Frankfurt

Viesti Kirjoittaja SpeedDevil »

se on taas makuasioita, mut dohc on ihan hyvä vaihtoehto jos löytää kohtuu hintasen ilman kattia.
evolution
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Helmi 2005 16:29
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja evolution »

tarkotin sillä käytettävällä kytkimellä sitä että 1.6 ja 2.0 laatikoissa on eri kytkinakseli eli 2.0 kytkin ei käy 1.6 laatikkoon koska 1.6 laatikko on ns. pikkulaatikko ja 2.0 iso

2.0 laatikossa 23 booria ja 1.6 laatikossa 20 booria akselissa joten eihän noita kytkimiä saa sekoitettua millään :wink:
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Oxidius kirjoitti:se on taas makuasioita, mut dohc on ihan hyvä vaihtoehto jos löytää kohtuu hintasen ilman kattia.
ei se katalysaattori paljon siellä putkessa paina.
Eemeli
Viestit: 297
Liittynyt: 08 Helmi 2005 20:03
Paikkakunta: Simo

Viesti Kirjoittaja Eemeli »

evolution kirjoitti:tarkotin sillä käytettävällä kytkimellä sitä että 1.6 ja 2.0 laatikoissa on eri kytkinakseli eli 2.0 kytkin ei käy 1.6 laatikkoon koska 1.6 laatikko on ns. pikkulaatikko ja 2.0 iso

2.0 laatikossa 23 booria ja 1.6 laatikossa 20 booria akselissa joten eihän noita kytkimiä saa sekoitettua millään :wink:
Ei tuosta kytkin asiasta kannata mitään väittelyä nostaa. Itellä on tässä vuosien saatossa kävellyt vastaan jos minkälaisia vaihtoehtoja noissa laatikko ja kytkin asioissa... vaihtelevat niin pirusti vuosimalleista toiseen.

On ollut 1.6ohc perässä 2.0 4-v loota 1.6 kytkimellä jossa 2.0 boorit.
1.6 laatikkoa on niin isoa 4vaihteista kuin pientäkin 4-v. 1.6oharia on myös tullut vastaan 2.0 kytkimellä ja laatikolla. Et ei se ole niin sanottua että mikä sinne suoraan passaa... kun siellä voi olla jo valmiina 2.0 laatikko. kaiken selvittää laskemalla ne boorit siitä laatokon pää akselista.
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
evolution
Viestit: 307
Liittynyt: 04 Helmi 2005 16:29
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja evolution »

1.6 laatikkoa on niin isoa 4vaihteista kuin pientäkin 4-v. 1.6oharia on myös tullut vastaan 2.0 kytkimellä ja laatikolla.
eikös toi 1.6 iso laatikko ole juurikin toi sama 2.0 laatikko
On ollut 1.6ohc perässä 2.0 4-v loota 1.6 kytkimellä jossa 2.0 boorit.
jos 2.0 boorit on kytkimessä ollu niin silloin se on 2.0 kytkin eikä muuksi muutu.

tiivistetään nyt vielä jos se edellinen oli niin sekavasti sanottu.
eli:
kytkin täytyy valita käytettävän laatikon mukaan.
ja päin vastoin.

enää en ota osaa tähän aiheeseen, pääasia on kun itse tiedän miten noi laatikot ja kytkimet menee kun nurkissa pyörii ihan riittävän monta eri laatikkoa.
nyt vaikenen tässä asiassa
SpeedDevil
Viestit: 268
Liittynyt: 14 Touko 2005 01:24
Paikkakunta: Frankfurt

Viesti Kirjoittaja SpeedDevil »

ei sitä hernettä nenään tarvii vetää mutta saahan neliön palikan pyöreään reikään kun oikein survoo :D
mr.oohoosee
Viestit: 99
Liittynyt: 29 Joulu 2005 22:34
Paikkakunta: north state

Re: 2.0 DOHC -87 viistoperään

Viesti Kirjoittaja mr.oohoosee »

onkos kukaan äskein vaihtanut? käykö moottorin vaihto operaatiossa sähköt miten..eli meneekö dokki moottorin johtosarja lähellekkään suoraan noihin ohc sierran johtosarjaan?
pynski-89
Viestit: 140
Liittynyt: 16 Kesä 2007 20:05
Paikkakunta: kangasniemi

Re: 2.0 DOHC -87 viistoperään

Viesti Kirjoittaja pynski-89 »

No ei sähköt ole sinne päikään ohc ja doch:issa. itellä menossa ruisku doch koneen asennus vm:83 olevaan sierraan joka alunperin normi 2.0ohc. ostin 350e kokonaisen dokki sierran. jouduin vaihtamaan type-9 laatikon tilalle mt-75 ja kardaanin. kaikki sähköt, bensatankki jollei ole ruiskupumppua valmiiks ja sen takia isommat bensalinjat. sähköjen vaihto on melko helppo jos tajuaa vähänkin niiden päälle 8) merkkaa kaikki omituiset liittimet minkä perässä on jotain jännää :lol: sisätilojen sähköissä ei ole juuri mitään eroa.. operaatioon kannattaa hankkia apukaveri ja reilusti juotavaa :D
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Re: 2.0 DOHC -87 viistoperään

Viesti Kirjoittaja Kessi »

pynski-89 kirjoitti:operaatioon kannattaa hankkia apukaveri ja reilusti juotavaa :D
Ja seuraavana aamuna ihmetellä krapulapäissään missä mättää :mrgreen: ...

Kannattaa tosiaan hankkii dohc:n konehuoneesta eculle tuleva piuhasarja täydellisenä, tosin kaikkesta paras olis ku pääsis ite purkamaan ko. piuhat, ni helpottais suunnattomasti arpomista :wink: ... Myös esim. alfamerin korjaus manuskasta suuri apu :wink: ...
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
mr.oohoosee
Viestit: 99
Liittynyt: 29 Joulu 2005 22:34
Paikkakunta: north state

Re: 2.0 DOHC -87 viistoperään

Viesti Kirjoittaja mr.oohoosee »

joo muuta ongelmaa ei ole kuin tuo että miten käy moottorin johtosarjan sopivuus/yhdistely auton omaan. ?? liittimet suoraan?
pynski-89
Viestit: 140
Liittynyt: 16 Kesä 2007 20:05
Paikkakunta: kangasniemi

Re: 2.0 DOHC -87 viistoperään

Viesti Kirjoittaja pynski-89 »

Sen verran voin sanoa et jos sulla on ohc tekniikalla ollu ennen ni joudut vaihtamaan koko johtosarjan. ei dokissa ole varsinaisesti omaa koneen johtosarjaa.. ne on kaikki niin hyvin sotkettu johtosarjaan. minä luulin et dokissa on erillinen koneen johtosarja mut vitut :twisted: johtosarjan vaihtaminen on melko iisiä. sulakepohjan alla olevaa rintapeltiä joutuu isontamaan reilusti, se oli vaativin urakka ku kärsi tilan puutteesta
Vastaa Viestiin