Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Kertokaapas viisaammat onnistuuko 2 litrasen dohc koneen vaihto 3 oviseen viistoperä-sierraan? Autossa on alunperin 1.6 OHC kone.
Eli mitä eroa koneilla käytännössä on? (muuta kuin koko, nokkien lukumäärä )
Auton vm. on -87, koneen -90
Entä tarviiko jarruja ym. vaihtaa muutoskatsastusta varten?
itte laittasin ohc:n ja ahtimen mausteeksi siihen soppaan. ehkä is olis järkevin. ja kyl 2 litrasen laatikko menee suoraan sierran alle mut en oo varma käykö 1.6 laatikko 2.0 lohkoon ja mitä evolution meinas tolla kytkin jutulla? miksei vois laittaa 2.0 kytkintä jos se menis sinne. oon ainakin kuullut näin että 2.0 kytkin menee 1.6 laatikkoon en sit tiedä kuinka varmaa on. ja jarruasiaa. olisko 1.6 ja 2.0 ohc:ssä samat jarrut edessä sekä takana?
(is=ohc ruiskulla,jos joku ei tienny)
onko muuttunu sierrassa sen verran että sama kytkin?
taunuksissa 1.6 gt kytkin oli samoilla booreilla kun 2.0..
mutta muuten oli kai niin että 1.6= 21 booria ja 2.0 =23 booria.
eli sen kytkinakselin pään joutu vaihtamaan tai sovittamaan jollain..
en oo kyl ihan varma mut niin ne mulle sanoi kun kyselin kytkimen vaihdosta yhellä pajalla et 1.6 laatikkoon menis 2.0 kytkin. tosin en onneks sitä 1.6 ostanu vaan ostin sitten 2.0i sierran. nyt kun sais viel turbohiluja ostettua niin sais pientä piristystä kulkupuoleen
Oxidius kirjoitti:itte laittasin ohc:n ja ahtimen mausteeksi siihen soppaan. ehkä is olis järkevin. ja kyl 2 litrasen laatikko menee suoraan sierran alle mut en oo varma käykö 1.6 laatikko 2.0 lohkoon ja mitä evolution meinas tolla kytkin jutulla? miksei vois laittaa 2.0 kytkintä jos se menis sinne. oon ainakin kuullut näin että 2.0 kytkin menee 1.6 laatikkoon en sit tiedä kuinka varmaa on. ja jarruasiaa. olisko 1.6 ja 2.0 ohc:ssä samat jarrut edessä sekä takana?
(is=ohc ruiskulla,jos joku ei tienny)
1.6 takana pienemmät jarrut, uudemmissa sierroissa edessa ne samat ns. tuuletetut levyt eessä kuin 2000cc:ssäkin.
Jos joku ei tiennyt, niin is ei meinaa ohc:tä ruiskulla. Ohc:tä ruiskulla löytyy myös esim. ghia-mallista. is:ssä kyllä tuo ruisku löytyy, sekä löytyy myös jotain hiukka sporttisempaa verrattuna normaali 1.6 "karvalakkiin".
ps. kytkintäkään ei kannata laittaa laatikkoon, vaan se laitetaan laatikossa kiinniolevaan kytkinkoppaan nus nus.
tarkotin sillä käytettävällä kytkimellä sitä että 1.6 ja 2.0 laatikoissa on eri kytkinakseli eli 2.0 kytkin ei käy 1.6 laatikkoon koska 1.6 laatikko on ns. pikkulaatikko ja 2.0 iso
2.0 laatikossa 23 booria ja 1.6 laatikossa 20 booria akselissa joten eihän noita kytkimiä saa sekoitettua millään
evolution kirjoitti:tarkotin sillä käytettävällä kytkimellä sitä että 1.6 ja 2.0 laatikoissa on eri kytkinakseli eli 2.0 kytkin ei käy 1.6 laatikkoon koska 1.6 laatikko on ns. pikkulaatikko ja 2.0 iso
2.0 laatikossa 23 booria ja 1.6 laatikossa 20 booria akselissa joten eihän noita kytkimiä saa sekoitettua millään
Ei tuosta kytkin asiasta kannata mitään väittelyä nostaa. Itellä on tässä vuosien saatossa kävellyt vastaan jos minkälaisia vaihtoehtoja noissa laatikko ja kytkin asioissa... vaihtelevat niin pirusti vuosimalleista toiseen.
On ollut 1.6ohc perässä 2.0 4-v loota 1.6 kytkimellä jossa 2.0 boorit.
1.6 laatikkoa on niin isoa 4vaihteista kuin pientäkin 4-v. 1.6oharia on myös tullut vastaan 2.0 kytkimellä ja laatikolla. Et ei se ole niin sanottua että mikä sinne suoraan passaa... kun siellä voi olla jo valmiina 2.0 laatikko. kaiken selvittää laskemalla ne boorit siitä laatokon pää akselista.
1.6 laatikkoa on niin isoa 4vaihteista kuin pientäkin 4-v. 1.6oharia on myös tullut vastaan 2.0 kytkimellä ja laatikolla.
eikös toi 1.6 iso laatikko ole juurikin toi sama 2.0 laatikko
On ollut 1.6ohc perässä 2.0 4-v loota 1.6 kytkimellä jossa 2.0 boorit.
jos 2.0 boorit on kytkimessä ollu niin silloin se on 2.0 kytkin eikä muuksi muutu.
tiivistetään nyt vielä jos se edellinen oli niin sekavasti sanottu.
eli:
kytkin täytyy valita käytettävän laatikon mukaan.
ja päin vastoin.
enää en ota osaa tähän aiheeseen, pääasia on kun itse tiedän miten noi laatikot ja kytkimet menee kun nurkissa pyörii ihan riittävän monta eri laatikkoa.
nyt vaikenen tässä asiassa
onkos kukaan äskein vaihtanut? käykö moottorin vaihto operaatiossa sähköt miten..eli meneekö dokki moottorin johtosarja lähellekkään suoraan noihin ohc sierran johtosarjaan?
No ei sähköt ole sinne päikään ohc ja doch:issa. itellä menossa ruisku doch koneen asennus vm:83 olevaan sierraan joka alunperin normi 2.0ohc. ostin 350e kokonaisen dokki sierran. jouduin vaihtamaan type-9 laatikon tilalle mt-75 ja kardaanin. kaikki sähköt, bensatankki jollei ole ruiskupumppua valmiiks ja sen takia isommat bensalinjat. sähköjen vaihto on melko helppo jos tajuaa vähänkin niiden päälle 8) merkkaa kaikki omituiset liittimet minkä perässä on jotain jännää sisätilojen sähköissä ei ole juuri mitään eroa.. operaatioon kannattaa hankkia apukaveri ja reilusti juotavaa
pynski-89 kirjoitti:operaatioon kannattaa hankkia apukaveri ja reilusti juotavaa
Ja seuraavana aamuna ihmetellä krapulapäissään missä mättää ...
Kannattaa tosiaan hankkii dohc:n konehuoneesta eculle tuleva piuhasarja täydellisenä, tosin kaikkesta paras olis ku pääsis ite purkamaan ko. piuhat, ni helpottais suunnattomasti arpomista ... Myös esim. alfamerin korjaus manuskasta suuri apu ...
Sen verran voin sanoa et jos sulla on ohc tekniikalla ollu ennen ni joudut vaihtamaan koko johtosarjan. ei dokissa ole varsinaisesti omaa koneen johtosarjaa.. ne on kaikki niin hyvin sotkettu johtosarjaan. minä luulin et dokissa on erillinen koneen johtosarja mut vitut johtosarjan vaihtaminen on melko iisiä. sulakepohjan alla olevaa rintapeltiä joutuu isontamaan reilusti, se oli vaativin urakka ku kärsi tilan puutteesta