Sierra & lämmöt
Sierra & lämmöt
Noniin eli alla vielä toi -84 vuoden 2.0 Sierra OHari koneella.
Ongelma on siinä, että todella kauan saa pakkasaamuisin lämmitellä konetta ennen kuin lämpenee ja sitten kun lämpenee niin alkaa tulee tietenkin koppiinkin lämpöä. Sitten kun sisällä on about normaali lämpö niin loppuu lämmin ilma kokonaan ja alkaa puskea viileetä.
Missä vika? Olis kiva muutenkin saada toi rottelo lämpeemään nopeemmin.
Tai ylipäätään että liittyykö noi hommat toisiinsa...
Ongelma on siinä, että todella kauan saa pakkasaamuisin lämmitellä konetta ennen kuin lämpenee ja sitten kun lämpenee niin alkaa tulee tietenkin koppiinkin lämpöä. Sitten kun sisällä on about normaali lämpö niin loppuu lämmin ilma kokonaan ja alkaa puskea viileetä.
Missä vika? Olis kiva muutenkin saada toi rottelo lämpeemään nopeemmin.
Tai ylipäätään että liittyykö noi hommat toisiinsa...
-
- Viestit: 92
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 11:47
- Paikkakunta: Veteli
Re: Sierra & lämmöt
epäilisin termostaattia,tai onko lämppärin kennosto tukossa ja yhessäkään omassa sierrassa ei oo tuo visko flekti toiminut oikein...aina on käynyt liika kuumana tai kylmänä... pitäis laittaa sähköflektit niin sais kone lämmetä rauhassa ennen kuin alkaa lektit jäähdyttää kunnnolla.iegres kirjoitti:Noniin eli alla vielä toi -84 vuoden 2.0 Sierra OHari koneella.
Ongelma on siinä, että todella kauan saa pakkasaamuisin lämmitellä konetta ennen kuin lämpenee ja sitten kun lämpenee niin alkaa tulee tietenkin koppiinkin lämpöä. Sitten kun sisällä on about normaali lämpö niin loppuu lämmin ilma kokonaan ja alkaa puskea viileetä.
Missä vika? Olis kiva muutenkin saada toi rottelo lämpeemään nopeemmin.
Tai ylipäätään että liittyykö noi hommat toisiinsa...
Ford F250 4x4 7.3td -99
Ford Mondeo 2.0tddi -02
Ford Mondeo 1.8td -98
Ford Mondeo 1.8td -97
Ford Mondeo 2.0tddi -02
Ford Mondeo 1.8td -98
Ford Mondeo 1.8td -97
Termostaatin vaihdosta ei ole mitään tietoa, ei ole ainakaan vuoteen vaihdettu.p3 kirjoitti:oisko höyrylukko![]()
kauanko on värkänny ja onko ollu keittämistä,termostaatin vaihto tms.
Joo ja kyllä, jos hetken seisottaa tyhjäkäynnillä niin heti rupee lämmöt nousemaan. Sama myös ruuhkassa ajelleessa, jää noin 5mm matkaa punaseen alueeseen.
Mistä siis etsiä vikaa tai mitä osaa vaihtaa?
kai syylarissa on tarpeeksi vettä?
sehän se on ensimmäinen,ja sellainen pika-apu vois olla tukosten kanssa että vaihtaa lämppärin letkut,kiertosuunta muuttuu niin irtoo jos on tukoksia..
tietysti se pitäis sitten huuhdella varmaan,jos auttaa..vaikutus on aika välitön..
muutama kilometri ja eron pitäis tuntua jo..
jos ne letkut ylettyy vaan vaihtamaan..
sehän se on ensimmäinen,ja sellainen pika-apu vois olla tukosten kanssa että vaihtaa lämppärin letkut,kiertosuunta muuttuu niin irtoo jos on tukoksia..
tietysti se pitäis sitten huuhdella varmaan,jos auttaa..vaikutus on aika välitön..
muutama kilometri ja eron pitäis tuntua jo..
jos ne letkut ylettyy vaan vaihtamaan..
ei sieltä mitään junia t...
olen kantta vaihtamassa 1.6 ohariin -86, ja huomasin että kannentiiviste on se ns. epäsymmetrisillä männänreijillä oleva pahvi...? minkä takia siihen on laitettu tollanen pahvi? kyllähän pytyt on pyöreitä, mutta palotila taasen soikea...? voiko laittaa tavallisen pahvin, vai pitääkö laittaa just toi epäsymmetrinen... 

vain taivas rajaa ku sierralla ajaa!!!
eikös semmonen kone oo e max jossa on tuo soikee reikänen tiiviste eli kannatas laitaa ehkä se oma tiivisteesä eli se soikeeford86 kirjoitti:olen kantta vaihtamassa 1.6 ohariin -86, ja huomasin että kannentiiviste on se ns. epäsymmetrisillä männänreijillä oleva pahvi...? minkä takia siihen on laitettu tollanen pahvi? kyllähän pytyt on pyöreitä, mutta palotila taasen soikea...? voiko laittaa tavallisen pahvin, vai pitääkö laittaa just toi epäsymmetrinen...
Niin mietin vaan että pitääkö flektin pyöriä siis koko ajan ja lämpöjen nousun myötä pyöriminen vaan nopeutuu vai miten? Auto on 2.0 kaasarisierra vm. -87 (Ohc). Omassa pyörii flekti heti kun auton käynnistää, kylmänäkin.
Noista aikasemmista viesteistä on jo hyvä tovi kulunut mut ajattelin että laitan jatkoks enkä avaa uutta aihetta.
Noista aikasemmista viesteistä on jo hyvä tovi kulunut mut ajattelin että laitan jatkoks enkä avaa uutta aihetta.
Kyllähän se viskoflekti (jos se nyt tuon niminen oli) aina hiljaa pyörii noissa, kiihdyttelee sitten nopeuttaan tarvittaessa jos meinaa kone alkaa keittelemäänriessa kirjoitti:Niin mietin vaan että pitääkö flektin pyöriä siis koko ajan ja lämpöjen nousun myötä pyöriminen vaan nopeutuu vai miten? Auto on 2.0 kaasarisierra vm. -87 (Ohc). Omassa pyörii flekti heti kun auton käynnistää, kylmänäkin.
Noista aikasemmista viesteistä on jo hyvä tovi kulunut mut ajattelin että laitan jatkoks enkä avaa uutta aihetta.

Edit: janzamar olikin vähän nopeempi vastaamaan...
Sierran kiinteä flekti on sellainen punasiipinen, suora yhteys akselin välityksellä koneeseen ja ei löydy todennäköisesti sähköjohtoa

Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
http://riesa20.urli.net/
Juu kyllä se kylmälläkin koneella pyörii kokoajan mutta ei ihan niin nopeasti kuin lämpimällä. Ja kylmällä koneella vaikka se ropelli pyörii niin se pitäisi pystyä pienellä voimalla pysäyttämään ken uskaltaa (paksut hanskat käteen ja pikkuhiljaa hidastamaan tai sitten jollain esineellä, omalla vastuulla tietenkin)
Lämpimänä alkaa pyörimään enemmän ja enemmän mukana ja todennäköisesti ei saa ihan helposti pysäytettyä
Lämpimänä alkaa pyörimään enemmän ja enemmän mukana ja todennäköisesti ei saa ihan helposti pysäytettyä
is sierrassa oli keltainen ja se oli muutenkin tehokkaamman näköinen verrattuna karvalakin propelliin. paskoja silti.Riesa2.0 kirjoitti: Kyllähän se viskoflekti (jos se nyt tuon niminen oli) aina hiljaa pyörii noissa, kiihdyttelee sitten nopeuttaan tarvittaessa jos meinaa kone alkaa keittelemään
Edit: janzamar olikin vähän nopeempi vastaamaan...
Sierran kiinteä flekti on sellainen punasiipinen, suora yhteys akselin välityksellä koneeseen ja ei löydy todennäköisesti sähköjohtoa