Sierra & lämmöt

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
iegres

Sierra & lämmöt

Viesti Kirjoittaja iegres »

Noniin eli alla vielä toi -84 vuoden 2.0 Sierra OHari koneella.

Ongelma on siinä, että todella kauan saa pakkasaamuisin lämmitellä konetta ennen kuin lämpenee ja sitten kun lämpenee niin alkaa tulee tietenkin koppiinkin lämpöä. Sitten kun sisällä on about normaali lämpö niin loppuu lämmin ilma kokonaan ja alkaa puskea viileetä.

Missä vika? Olis kiva muutenkin saada toi rottelo lämpeemään nopeemmin.

Tai ylipäätään että liittyykö noi hommat toisiinsa...
sierramies-87
Viestit: 92
Liittynyt: 04 Helmi 2005 11:47
Paikkakunta: Veteli

Re: Sierra & lämmöt

Viesti Kirjoittaja sierramies-87 »

iegres kirjoitti:Noniin eli alla vielä toi -84 vuoden 2.0 Sierra OHari koneella.

Ongelma on siinä, että todella kauan saa pakkasaamuisin lämmitellä konetta ennen kuin lämpenee ja sitten kun lämpenee niin alkaa tulee tietenkin koppiinkin lämpöä. Sitten kun sisällä on about normaali lämpö niin loppuu lämmin ilma kokonaan ja alkaa puskea viileetä.

Missä vika? Olis kiva muutenkin saada toi rottelo lämpeemään nopeemmin.

Tai ylipäätään että liittyykö noi hommat toisiinsa...
epäilisin termostaattia,tai onko lämppärin kennosto tukossa ja yhessäkään omassa sierrassa ei oo tuo visko flekti toiminut oikein...aina on käynyt liika kuumana tai kylmänä... pitäis laittaa sähköflektit niin sais kone lämmetä rauhassa ennen kuin alkaa lektit jäähdyttää kunnnolla.
Ford F250 4x4 7.3td -99
Ford Mondeo 2.0tddi -02
Ford Mondeo 1.8td -98
Ford Mondeo 1.8td -97
p3
Viestit: 545
Liittynyt: 04 Helmi 2005 17:16
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

oisko höyrylukko :?:
kauanko on värkänny ja onko ollu keittämistä,termostaatin vaihto tms.
iegres

Viesti Kirjoittaja iegres »

p3 kirjoitti:oisko höyrylukko :?:
kauanko on värkänny ja onko ollu keittämistä,termostaatin vaihto tms.
Termostaatin vaihdosta ei ole mitään tietoa, ei ole ainakaan vuoteen vaihdettu.

Joo ja kyllä, jos hetken seisottaa tyhjäkäynnillä niin heti rupee lämmöt nousemaan. Sama myös ruuhkassa ajelleessa, jää noin 5mm matkaa punaseen alueeseen.

Mistä siis etsiä vikaa tai mitä osaa vaihtaa?
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

termostaatti sitten,poltin omasta laiskuuttani kannentiivisteet..
jos on tilat niin pienet huuhtelutkaan vastakkaiseen kiertosuuntaan ei haittaa..
ei sieltä mitään junia t...
p3
Viestit: 545
Liittynyt: 04 Helmi 2005 17:16
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

koe paineistus vois olla kans ihan hyvä ettei vaan ole menny se kannentiiviste.
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

flekti pois ja 92ast. termostaatti. :wink:
lateksi
Viestit: 138
Liittynyt: 15 Helmi 2005 08:14
Paikkakunta: Multia

Viesti Kirjoittaja lateksi »

mulla on kans se ongelma et toi IS ei lämpene.. vika lienee viskossa tai termostaatissa, täytyy alkaa tutkii kun kireiltä ehtii 8) 8)
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

aika paljon on termostaateissa ollut vikaa, tuskin se siitä tuulettimen viskokytkimestä johtuu, mulla se oli tossa joku aika sitte jumissa eli pyöri aivan vitunmoista kyytiä ja silti kone lämpes ihan normaalilämpöseksi.
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

kai syylarissa on tarpeeksi vettä?
sehän se on ensimmäinen,ja sellainen pika-apu vois olla tukosten kanssa että vaihtaa lämppärin letkut,kiertosuunta muuttuu niin irtoo jos on tukoksia..
tietysti se pitäis sitten huuhdella varmaan,jos auttaa..vaikutus on aika välitön..
muutama kilometri ja eron pitäis tuntua jo..
jos ne letkut ylettyy vaan vaihtamaan..
ei sieltä mitään junia t...
jone
Viestit: 43
Liittynyt: 18 Helmi 2005 12:27

Viesti Kirjoittaja jone »

kumminka päin noitten lämppärin letkujen pitäis olla Joskus kilpavehkeessä meni noi letkut väärin päin ja kylmää kyllä tuli..
Viimeksi muokannut jone, 16 Loka 2005 19:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
ford86
Viestit: 103
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:45

Viesti Kirjoittaja ford86 »

olen kantta vaihtamassa 1.6 ohariin -86, ja huomasin että kannentiiviste on se ns. epäsymmetrisillä männänreijillä oleva pahvi...? minkä takia siihen on laitettu tollanen pahvi? kyllähän pytyt on pyöreitä, mutta palotila taasen soikea...? voiko laittaa tavallisen pahvin, vai pitääkö laittaa just toi epäsymmetrinen... :?
vain taivas rajaa ku sierralla ajaa!!!
Avatar
henu
Viestit: 676
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:27
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

ford86 kirjoitti:olen kantta vaihtamassa 1.6 ohariin -86, ja huomasin että kannentiiviste on se ns. epäsymmetrisillä männänreijillä oleva pahvi...? minkä takia siihen on laitettu tollanen pahvi? kyllähän pytyt on pyöreitä, mutta palotila taasen soikea...? voiko laittaa tavallisen pahvin, vai pitääkö laittaa just toi epäsymmetrinen... :?
eikös semmonen kone oo e max jossa on tuo soikee reikänen tiiviste eli kannatas laitaa ehkä se oma tiivisteesä eli se soikee
riessa
Viestit: 13
Liittynyt: 23 Loka 2005 21:36
Paikkakunta: rallimiehen paratiisi

Viesti Kirjoittaja riessa »

Niin mietin vaan että pitääkö flektin pyöriä siis koko ajan ja lämpöjen nousun myötä pyöriminen vaan nopeutuu vai miten? Auto on 2.0 kaasarisierra vm. -87 (Ohc). Omassa pyörii flekti heti kun auton käynnistää, kylmänäkin.

Noista aikasemmista viesteistä on jo hyvä tovi kulunut mut ajattelin että laitan jatkoks enkä avaa uutta aihetta.
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

no sehän riippuu onko visko vai kiinteä vai sähköanturilla toimiva propelli.
mutta jos ei ole kiinteä vispilä niin ei alusta asti pyöri mukana,vasta kun lämmöt nousee tarpeeksi,anturin tai bi-metallijousen kautta.
ei sieltä mitään junia t...
riessa
Viestit: 13
Liittynyt: 23 Loka 2005 21:36
Paikkakunta: rallimiehen paratiisi

Viesti Kirjoittaja riessa »

Mistä erotan mikä siellä on? Tuskin ainakaan anturilla. Ulkona niin pimeetä etten nyt jaksa juosta katsomaan mutta huomenna vilkasen tarkemmin.

Kiinteä flekti = Pyörii koko ajan apukonehihnan välityksellä??
Avatar
Riesa2.0
Viestit: 728
Liittynyt: 16 Huhti 2005 19:02
Paikkakunta: Nurmo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Riesa2.0 »

riessa kirjoitti:Niin mietin vaan että pitääkö flektin pyöriä siis koko ajan ja lämpöjen nousun myötä pyöriminen vaan nopeutuu vai miten? Auto on 2.0 kaasarisierra vm. -87 (Ohc). Omassa pyörii flekti heti kun auton käynnistää, kylmänäkin.

Noista aikasemmista viesteistä on jo hyvä tovi kulunut mut ajattelin että laitan jatkoks enkä avaa uutta aihetta.
Kyllähän se viskoflekti (jos se nyt tuon niminen oli) aina hiljaa pyörii noissa, kiihdyttelee sitten nopeuttaan tarvittaessa jos meinaa kone alkaa keittelemään :wink:

Edit: janzamar olikin vähän nopeempi vastaamaan...

Sierran kiinteä flekti on sellainen punasiipinen, suora yhteys akselin välityksellä koneeseen ja ei löydy todennäköisesti sähköjohtoa :lol:
Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
riessa
Viestit: 13
Liittynyt: 23 Loka 2005 21:36
Paikkakunta: rallimiehen paratiisi

Viesti Kirjoittaja riessa »

Eli sen siis kuuluu pyöriä koko ajan. Tänks!
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Juu kyllä se kylmälläkin koneella pyörii kokoajan mutta ei ihan niin nopeasti kuin lämpimällä. Ja kylmällä koneella vaikka se ropelli pyörii niin se pitäisi pystyä pienellä voimalla pysäyttämään ken uskaltaa (paksut hanskat käteen ja pikkuhiljaa hidastamaan tai sitten jollain esineellä, omalla vastuulla tietenkin)

Lämpimänä alkaa pyörimään enemmän ja enemmän mukana ja todennäköisesti ei saa ihan helposti pysäytettyä
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

Riesa2.0 kirjoitti: Kyllähän se viskoflekti (jos se nyt tuon niminen oli) aina hiljaa pyörii noissa, kiihdyttelee sitten nopeuttaan tarvittaessa jos meinaa kone alkaa keittelemään :wink:

Edit: janzamar olikin vähän nopeempi vastaamaan...

Sierran kiinteä flekti on sellainen punasiipinen, suora yhteys akselin välityksellä koneeseen ja ei löydy todennäköisesti sähköjohtoa :lol:
is sierrassa oli keltainen ja se oli muutenkin tehokkaamman näköinen verrattuna karvalakin propelliin. paskoja silti.
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

eipä ainakaan omat oo lämpöjä nostanu sen takia ettei tuo tuuletin riitä..
siis kunnossa ollessaan.
ei sieltä mitään junia t...
ft79
Viestit: 489
Liittynyt: 30 Touko 2005 18:18
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

kanattaa vaihtaa sähkösiin vehkeisiin...
itte oon ruuvannu kaikista noi kiinteet pois...

kyllä se kuullostaa heti tehokkaammalta.. :lol: :lol:
Cortina 1300 2d -68
Taunus Coupe ?.? -75
Escort STW 3d XR3i -84 (myydään!)
M-B 124 200D
BMW E34
Jaakko85
Viestit: 1772
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:16

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

janzamar kirjoitti:eipä ainakaan omat oo lämpöjä nostanu sen takia ettei tuo tuuletin riitä..
siis kunnossa ollessaan.
No ei ne lämmöt mihinkään nouse vaikka kyseisen tuulettimen poistaakin. ainakaan minun romussa.
ft79
Viestit: 489
Liittynyt: 30 Touko 2005 18:18
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

ei nouse.. vasta jos syylärin edessä on kumimatto niin sitte ehkä
hivenen voi viisari värähtää jopa talvella... :lol:
Cortina 1300 2d -68
Taunus Coupe ?.? -75
Escort STW 3d XR3i -84 (myydään!)
M-B 124 200D
BMW E34
Vastaa Viestiin