Escortissa ajossa vähän liikaa kierroksia

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Escorvette 1.8

Escortissa ajossa vähän liikaa kierroksia

Viesti Kirjoittaja Escorvette 1.8 »

Elikkä escort 1,8 zetec (115hv) silloin tällöin (aika usein) ajon aikana kun kytkimen painaa pohjaan kierrokset nousevat n.3000 kier/min ja kun vaihteen pistää päälle tuntuu kuin joku vielä painaisi kaasua vaikka en sitä itse tekisikään :) kun auton pysäyttää pientareelle heti kun auto pysähtyy kierrokset tippuvat normaaliin tyhjäkäyntiin Joten mikä mahtaa olla vikana? ystävällisesti kysyy hän ja kiitokset etukäteen :P
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Pakokaasun kierrätys yks mahdollisuus.
eskomk4
Viestit: 170
Liittynyt: 09 Marras 2005 14:41

Viesti Kirjoittaja eskomk4 »

Oikein mukava foortin varaosia myyvä kaveri. Sen kanssa juttelin asiasta.Ensin käytiin läpi että voi ollla tyhjäkäyntiventtiili ja ne samat vanhat. Sitten se kysy että näyttääkö lämpömittari oikein. Sanoin että ei... Vaiha termari ni toimii ja vie vähemmän bensaa. Eli kysymys on tietokoneesta joka autoa ohjaa ja jos se luulee olevan kylmä kone niin ei laske niitä kierroksia. Tosin ei ole vielä itse vaihdettu mutta vaihdetaan,raportoin. Ja lämppäri kyllä puskee lämmintä, mittari vaan näyttää sinne normaalin alapäähän...
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Ettei vaan olis tarkottanut sitä moottorin lämpötila-anturia. Siitähän toi tyhjäkäyntivena muunmuassa ottaa tietonsa.
En oikein usko, että vaikka termostaatti olis kokoajan auki niin moottori kävis niin kylmänä, että moottorinohjaus sekoaa. Jos sentään kuumaa pukkaa lämppäristäkin.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
eskomk4
Viestit: 170
Liittynyt: 09 Marras 2005 14:41

Viesti Kirjoittaja eskomk4 »

Ei kyllä ihan selvästi tarkoitti termaria. Ja sanoi vielä että voi puskea kuumaa, se ei ole paljosta kiinni. Kunhan vaihdellaan niin laitan infoa miten kävi. Ja eihän rikkinäinen termari välttämättä koko ajan auki ole.
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Jaa... No. voihan tuo kai sitten olla. Onhan tolla venalla useampi eri ohjelma. (kylmäkäynnistys, moottorin lämmitys, puolilämmin moottori,ym). jos se sitten jää tolle moottorin lämmitys toiminnolle jossa se myös pitää vähän kierroksia yllä. Tuskin ainakaan kylmäkäynnistys ohjelma jää päälle.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Ei se termarivika ole jos pukkaa hyttiin lämmintä! :twisted:
eskomk4
Viestit: 170
Liittynyt: 09 Marras 2005 14:41

Viesti Kirjoittaja eskomk4 »

Vaihdetaan se kuitenkin ja katotaan...
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Eh... Tuli mieleen tosta sun nimimerkistä, että onko toi sun pirssi ees EFi?
Tuli sekaannus kun ajattelin tota escorvetin zetecciä.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
eskomk4
Viestit: 170
Liittynyt: 09 Marras 2005 14:41

Viesti Kirjoittaja eskomk4 »

tuo mk4 ihan kaasaripeli, nyt puhutaan -96 zetec 1.8 (85kw) eli juurikin sama peli kuin tuo escocorvette 1.8, eipä ole nimimerkkiä tullu vaihdettua...
Viidakon valtias

Viesti Kirjoittaja Viidakon valtias »

Mulla oli vähän asiaa sivuavia propleemeja myös 1.8 zetecissä, vm -96, eli lämmöt ei näin talvikeleillä noussut kuin hikisesti normaalin alarajoille. Seuraamuksia tästä oikeestaan vaan yksi, tyhjäkäynti souteli, lämppäri työnsi edelleen jokseenkin lämmintä ts. ei tullut kylmä ajellessa. No, vaihdoin silti termarin siinä jäähdytysnesteiden kanssa samaan vaivaan ja kas, tyhjäkäynti normalisoitui ja lämppäri puhaltaa vielä entistäkin lämpösempää. Nyt siis tulee autossa jo kuuma :-|

Vanha termari noin päällepäin katsottuna ihan kuntoisa vaan kun ei.
Vastaa Viestiin