Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Elikkä escort 1,8 zetec (115hv) silloin tällöin (aika usein) ajon aikana kun kytkimen painaa pohjaan kierrokset nousevat n.3000 kier/min ja kun vaihteen pistää päälle tuntuu kuin joku vielä painaisi kaasua vaikka en sitä itse tekisikään kun auton pysäyttää pientareelle heti kun auto pysähtyy kierrokset tippuvat normaaliin tyhjäkäyntiin Joten mikä mahtaa olla vikana? ystävällisesti kysyy hän ja kiitokset etukäteen
Oikein mukava foortin varaosia myyvä kaveri. Sen kanssa juttelin asiasta.Ensin käytiin läpi että voi ollla tyhjäkäyntiventtiili ja ne samat vanhat. Sitten se kysy että näyttääkö lämpömittari oikein. Sanoin että ei... Vaiha termari ni toimii ja vie vähemmän bensaa. Eli kysymys on tietokoneesta joka autoa ohjaa ja jos se luulee olevan kylmä kone niin ei laske niitä kierroksia. Tosin ei ole vielä itse vaihdettu mutta vaihdetaan,raportoin. Ja lämppäri kyllä puskee lämmintä, mittari vaan näyttää sinne normaalin alapäähän...
Ettei vaan olis tarkottanut sitä moottorin lämpötila-anturia. Siitähän toi tyhjäkäyntivena muunmuassa ottaa tietonsa.
En oikein usko, että vaikka termostaatti olis kokoajan auki niin moottori kävis niin kylmänä, että moottorinohjaus sekoaa. Jos sentään kuumaa pukkaa lämppäristäkin.
Ei kyllä ihan selvästi tarkoitti termaria. Ja sanoi vielä että voi puskea kuumaa, se ei ole paljosta kiinni. Kunhan vaihdellaan niin laitan infoa miten kävi. Ja eihän rikkinäinen termari välttämättä koko ajan auki ole.
Jaa... No. voihan tuo kai sitten olla. Onhan tolla venalla useampi eri ohjelma. (kylmäkäynnistys, moottorin lämmitys, puolilämmin moottori,ym). jos se sitten jää tolle moottorin lämmitys toiminnolle jossa se myös pitää vähän kierroksia yllä. Tuskin ainakaan kylmäkäynnistys ohjelma jää päälle.
Mulla oli vähän asiaa sivuavia propleemeja myös 1.8 zetecissä, vm -96, eli lämmöt ei näin talvikeleillä noussut kuin hikisesti normaalin alarajoille. Seuraamuksia tästä oikeestaan vaan yksi, tyhjäkäynti souteli, lämppäri työnsi edelleen jokseenkin lämmintä ts. ei tullut kylmä ajellessa. No, vaihdoin silti termarin siinä jäähdytysnesteiden kanssa samaan vaivaan ja kas, tyhjäkäynti normalisoitui ja lämppäri puhaltaa vielä entistäkin lämpösempää. Nyt siis tulee autossa jo kuuma
Vanha termari noin päällepäin katsottuna ihan kuntoisa vaan kun ei.