Sierran vuosmalli on 86 elikkä korimalli on mk1.
2,0l OHC ja peltipakosarja
2,0l OHC ja peltipakosarja
Elikkä laitoin sierraan missä on 2,0l OHC kone, niin peltipakosarjan. Ongelmana on se, kun painaa kaasun pohjaan niin kaasari? alkaa paukkumaan ja kierrokset vaeltamaan. Pitääkö suuttimia alkaa vaihtamaan isommaks vai mitä pitää tehdä, jotta toimii taas kunnolla? Tyhjänkäyntiä käy hyvin ja toimii myös keskikierroksilla hyvin, muttei täyskaasulla.
Sierran vuosmalli on 86 elikkä korimalli on mk1.
Sierran vuosmalli on 86 elikkä korimalli on mk1.
-
lalli69
Vääntöähän siitä ainakin tulee...
8)
CRSC #813
Black Shadow Team -Lasien tummennusta ja maalausta-
Ford Sierra 2.0 Cosworth -89
Peugeot 205 1.0 -88
Black Shadow Team -Lasien tummennusta ja maalausta-
Ford Sierra 2.0 Cosworth -89
Peugeot 205 1.0 -88
Vaikuttaa vääntöön jonkun verran ja kierroksiin. Taunuksen valusarjan ja marteliuksen peltisarjan välillä oli kyllä melkoinen ero kierroksilla. Valusarjalla veto hyytyi käytännössä n. 4000rpm:n jälkeen kun peltisarjalla kone veti vielä hienosti menemään.Jermu kirjoitti: Edit: Mitäs hyötyä tosta peltipakosarjasta on? Tuleeko paljon tehoa? Ainakin kiertää enemmän kuin tavallisella valurauta sarjalla.
Sierrassa saattaa olla vähän parempi valusarja kuin tanarissa, mutta joka tapauksessa se valusarja kyllä kuristaa ihan kiitettävästi.
Ford Escort RS2000 r.F
Ford Focus
Ford Focus
s.o.h.c kirjoitti: Vaikuttaa vääntöön jonkun verran ja kierroksiin. Taunuksen valusarjan ja marteliuksen peltisarjan välillä oli kyllä melkoinen ero kierroksilla. Valusarjalla veto hyytyi käytännössä n. 4000rpm:n jälkeen kun peltisarjalla kone veti vielä hienosti menemään.
Sierrassa saattaa olla vähän parempi valusarja kuin tanarissa, mutta joka tapauksessa se valusarja kyllä kuristaa ihan kiitettävästi.
kuullu joskus että sierran sarja riittäis muka
200hv asti... mutta tiiä sitte... kun oli vähä tyyliin "yks kaveri"..
vaikka kyllähän vois paikkansa pitää jos sitä on "vähä työstetty"...
Cortina 1300 2d -68
Taunus Coupe ?.? -75
Escort STW 3d XR3i -84 (myydään!)
M-B 124 200D
BMW E34
Taunus Coupe ?.? -75
Escort STW 3d XR3i -84 (myydään!)
M-B 124 200D
BMW E34
-
Monteonisti
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Minä haluan nähdä sen sierran josta otetaan vaparina 200hv ja vielä valurautasarjallaft79 kirjoitti: kuullu joskus että sierran sarja riittäis muka
200hv asti... mutta tiiä sitte... kun oli vähä tyyliin "yks kaveri"..![]()
Ford Escort RS2000 r.F
Ford Focus
Ford Focus
-
TaunusTomi
- Viestit: 31
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 18:51
- Paikkakunta: Compton (pori)
- Viesti:
-
Monteonisti
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
no joo miksei se vakio sarjakin virtaa jos ahdetaan konetta jollain 10bar:n painella. sillohan se on sama vaikka siellä olis pakosarjana kukkaruukkuZyaS kirjoitti:
nus* nus* ei kukaan oo sanonu että vaparina, on muitakin tapoja ahtaa kun pakokaasuahdin
Ford Escort RS2000 r.F
Ford Focus
Ford Focus
-
turbiiniriesa
- Viestit: 454
- Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
- Paikkakunta: nääs nääswille
kyllä pakosarjalla turbokäytössäkin merkitystä on,mutta enemmänkin sillai ettei se ahdista pakokaasujen kulkua(kunnollinen pakosarja myös auttaa turboa heräämään nopeammin).
vaparissa oikeanlaisella pakosarjalla(peltisarja)saadaan lisättyä täyttöä eli tehoa lisää,mutta ei se montaa kaakkia pelkkä sarja tee.
niinku aiemmin mainittu tarvii isompia tehoja haettaessa kantta avartaa(imu-ja pakokanavia) ja puristuksia nostaa,jyrkempi nokkakeppi ja avarampi putkisto,jonka jälkeen tarviikin jo saada soppaa lisää eli esim.tuplakaasarit ni sen jälkeen jo pitäs laulaa.
ja taas kasvaa nälkä syödessä ni isonnetaan ne venttiilitkin.
joo ja lopuksi laitetaan se pakokaasuahdin,kunhan kone on ensin muutettu sopivanlaiseksi siihen käyttöön

vaparissa oikeanlaisella pakosarjalla(peltisarja)saadaan lisättyä täyttöä eli tehoa lisää,mutta ei se montaa kaakkia pelkkä sarja tee.
niinku aiemmin mainittu tarvii isompia tehoja haettaessa kantta avartaa(imu-ja pakokanavia) ja puristuksia nostaa,jyrkempi nokkakeppi ja avarampi putkisto,jonka jälkeen tarviikin jo saada soppaa lisää eli esim.tuplakaasarit ni sen jälkeen jo pitäs laulaa.
ja taas kasvaa nälkä syödessä ni isonnetaan ne venttiilitkin.
joo ja lopuksi laitetaan se pakokaasuahdin,kunhan kone on ensin muutettu sopivanlaiseksi siihen käyttöön
niin ja lopuks rikotaan se n.1000km ajettu koneturbiiniriesa kirjoitti:kyllä pakosarjalla turbokäytössäkin merkitystä on,mutta enemmänkin sillai ettei se ahdista pakokaasujen kulkua.
vaparissa oikeanlaisella pakosarjalla(peltisarja)saadaan lisättyä täyttöä eli tehoa lisää,mutta ei se montaa kaakkia pelkkä sarja tee.
niinku aiemmin mainittu tarvii isompia tehoja haettaessa kantta avartaa(imu-ja pakokanavia) ja puristuksia nostaa,jyrkempi nokkakeppi ja avarampi putkisto,jonka jälkeen tarviikin jo saada soppaa lisää eli esim.tuplakaasarit ni sen jälkeen jo pitäs laulaa.
ja taas kasvaa nälkä syödessä ni isonnetaan ne venttiilitkin.
joo ja lopuksi laitetaan se pakokaasuahdin,kunhan kone on ensin muutettu sopivanlaiseksi siihen käyttöön![]()
ihan totaalisesti....myydään auto pois... jonkun ajan kuluttua
tulee uus auto.. tarvitaan lisä tehoo... ja oravan pyörä jatkaa
kulkuaan...
Cortina 1300 2d -68
Taunus Coupe ?.? -75
Escort STW 3d XR3i -84 (myydään!)
M-B 124 200D
BMW E34
Taunus Coupe ?.? -75
Escort STW 3d XR3i -84 (myydään!)
M-B 124 200D
BMW E34
-
turbiiniriesa
- Viestit: 454
- Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
- Paikkakunta: nääs nääswille