2,0l OHC ja peltipakosarja

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Jermu
Viestit: 45
Liittynyt: 18 Helmi 2005 22:56
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

2,0l OHC ja peltipakosarja

Viesti Kirjoittaja Jermu »

Elikkä laitoin sierraan missä on 2,0l OHC kone, niin peltipakosarjan. Ongelmana on se, kun painaa kaasun pohjaan niin kaasari? alkaa paukkumaan ja kierrokset vaeltamaan. Pitääkö suuttimia alkaa vaihtamaan isommaks vai mitä pitää tehdä, jotta toimii taas kunnolla? Tyhjänkäyntiä käy hyvin ja toimii myös keskikierroksilla hyvin, muttei täyskaasulla. :?

Sierran vuosmalli on 86 elikkä korimalli on mk1.
HELLbound
Viestit: 174
Liittynyt: 14 Maalis 2005 19:45
Paikkakunta: HELSINKI

Viesti Kirjoittaja HELLbound »

no sen minä voin kyllä antaa vinkiksi, että toi sun ongelma tuskin johtuu tosta sarjasta.....mulla ja kaverilla ei kyllä ollut mitään ongelmia kun joskus aikanaan ruuvattiin 2.0 ohc koneisiin sarjat kiinni...!!! tuntuu ennemminkin joltain tukokselta kaasarissa....
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

niinpä..vaikka on käyttäny ilman pakosarjaa,niin ei se käynti ole miksikään muuttunut..jotain muuta tuon täytyy olla.
ei sieltä mitään junia t...
Jermu
Viestit: 45
Liittynyt: 18 Helmi 2005 22:56
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jermu »

Auto alkoi temppuilemaan heti sen jälkeen ku vaihdoin peltipakosarjan.

Edit: Mitäs hyötyä tosta peltipakosarjasta on? Tuleeko paljon tehoa? Ainakin kiertää enemmän kuin tavallisella valurauta sarjalla.
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

Jermu kirjoitti: Mitäs hyötyä tosta peltipakosarjasta on?
Äänet paranee (tai ainakin muuttuu)
Ehkä vähän vääntää paremmin....
Voi sillä pari kaakkiakin saada lisää. :D

...miksi sellaisen vaihdoit jos et tiedä sen hyötyä? :roll:

...kun isoilla pojillakin on... vai? :wink:
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

äänethän tietysti kuuluu läpi paremmin kun on ohuemmat seinämät..
yleensä kai se menee niin että kaasarissa paukkuu,niin aikasella ja putkessa paukkuu niin myöhäsellä.
ei sieltä mitään junia t...
Jermu
Viestit: 45
Liittynyt: 18 Helmi 2005 22:56
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jermu »

lalli69 kirjoitti: Äänet paranee (tai ainakin muuttuu)
Ehkä vähän vääntää paremmin....
Voi sillä pari kaakkiakin saada lisää. :D

...miksi sellaisen vaihdoit jos et tiedä sen hyötyä? :roll:

...kun isoilla pojillakin on... vai? :wink:
Auto ei ole mun enkä ostanut sitä peltipakosarjaa. Asensin sen vaan :D
Laze
Viestit: 51
Liittynyt: 16 Maalis 2005 16:12
Paikkakunta: Lohjan lähistö
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Laze »

Vääntöähän siitä ainakin tulee... :lol: 8)
CRSC #813
Black Shadow Team -Lasien tummennusta ja maalausta-
Ford Sierra 2.0 Cosworth -89
Peugeot 205 1.0 -88
ft79
Viestit: 489
Liittynyt: 30 Touko 2005 18:18
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

eipä tolla pelkällä sarjalla hirveesti taida saada...
jotain nimellistä tehon lisäystä lähinnä...

jos lisätään vapaampi putkisto ja esim tuplat
sekä kansityöt ja kireempi nokka
niin sitte... :D
Cortina 1300 2d -68
Taunus Coupe ?.? -75
Escort STW 3d XR3i -84 (myydään!)
M-B 124 200D
BMW E34
Avatar
s.o.h.c
Viestit: 481
Liittynyt: 06 Helmi 2005 11:04
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja s.o.h.c »

Jermu kirjoitti: Edit: Mitäs hyötyä tosta peltipakosarjasta on? Tuleeko paljon tehoa? Ainakin kiertää enemmän kuin tavallisella valurauta sarjalla.
Vaikuttaa vääntöön jonkun verran ja kierroksiin. Taunuksen valusarjan ja marteliuksen peltisarjan välillä oli kyllä melkoinen ero kierroksilla. Valusarjalla veto hyytyi käytännössä n. 4000rpm:n jälkeen kun peltisarjalla kone veti vielä hienosti menemään.

Sierrassa saattaa olla vähän parempi valusarja kuin tanarissa, mutta joka tapauksessa se valusarja kyllä kuristaa ihan kiitettävästi.
Jermu
Viestit: 45
Liittynyt: 18 Helmi 2005 22:56
Paikkakunta: Lohja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jermu »

Kaipa siel koneessa joku tukos oli. Nyt taas toimii melko normaalisti kun anto kenkää kunnolla.
ft79
Viestit: 489
Liittynyt: 30 Touko 2005 18:18
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

s.o.h.c kirjoitti: Vaikuttaa vääntöön jonkun verran ja kierroksiin. Taunuksen valusarjan ja marteliuksen peltisarjan välillä oli kyllä melkoinen ero kierroksilla. Valusarjalla veto hyytyi käytännössä n. 4000rpm:n jälkeen kun peltisarjalla kone veti vielä hienosti menemään.

Sierrassa saattaa olla vähän parempi valusarja kuin tanarissa, mutta joka tapauksessa se valusarja kyllä kuristaa ihan kiitettävästi.

kuullu joskus että sierran sarja riittäis muka
200hv asti... mutta tiiä sitte... kun oli vähä tyyliin "yks kaveri".. :roll:
vaikka kyllähän vois paikkansa pitää jos sitä on "vähä työstetty"... :lol:
Cortina 1300 2d -68
Taunus Coupe ?.? -75
Escort STW 3d XR3i -84 (myydään!)
M-B 124 200D
BMW E34
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Suurin vääntö tulee siinä kun vääntää vanhan irti ja uuden tilalle? :D
ft79
Viestit: 489
Liittynyt: 30 Touko 2005 18:18
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

Monteonisti kirjoitti:Suurin vääntö tulee siinä kun vääntää vanhan irti ja uuden tilalle? :D
TOI PITÄÄ PAIKKANSA!!!!!! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Cortina 1300 2d -68
Taunus Coupe ?.? -75
Escort STW 3d XR3i -84 (myydään!)
M-B 124 200D
BMW E34
Avatar
s.o.h.c
Viestit: 481
Liittynyt: 06 Helmi 2005 11:04
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja s.o.h.c »

ft79 kirjoitti: kuullu joskus että sierran sarja riittäis muka
200hv asti... mutta tiiä sitte... kun oli vähä tyyliin "yks kaveri".. :roll:
Minä haluan nähdä sen sierran josta otetaan vaparina 200hv ja vielä valurautasarjalla ;)
TaunusTomi
Viestit: 31
Liittynyt: 04 Helmi 2005 18:51
Paikkakunta: Compton (pori)
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TaunusTomi »

ittellä peltisarjan laiton jälkeen alkoi kierroksia löytymään..vanhalla valusarjalla"sierran" alkoi jotenkin puutumaan kun oli kierrokset "tapissa"..
jos laitteet hajoo,se on niiden heikkoutta...
Taunus 2,3v6 `73 g-rid`a
Taunus 2,0ohc `78
ex-Taunus 2,0v6 gxl `72
M-B 124 `93
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

s.o.h.c kirjoitti: Minä haluan nähdä sen sierran josta otetaan vaparina 200hv ja vielä valurautasarjalla ;)
nus* nus* ei kukaan oo sanonu että vaparina, on muitakin tapoja ahtaa kun pakokaasuahdin :)
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Vääntö ja hevoset on kyllä vähän eri asia! :roll:
p3
Viestit: 545
Liittynyt: 04 Helmi 2005 17:16
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

ZyaS kirjoitti: nus* nus* ei kukaan oo sanonu että vaparina, on muitakin tapoja ahtaa kun pakokaasuahdin :)
150hv on mitattu 2-reikäsellä valusarjalla.
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Transit 2.4 rwd -00
Subaru targa
ft79
Viestit: 489
Liittynyt: 30 Touko 2005 18:18
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

p3 kirjoitti: 150hv on mitattu 2-reikäsellä valusarjalla.
kuulostaa paljon järkevämmältä... :roll:
niin ja se oli kaiketi että virtaukset riittää....
Cortina 1300 2d -68
Taunus Coupe ?.? -75
Escort STW 3d XR3i -84 (myydään!)
M-B 124 200D
BMW E34
Avatar
s.o.h.c
Viestit: 481
Liittynyt: 06 Helmi 2005 11:04
Paikkakunta: Lapua

Viesti Kirjoittaja s.o.h.c »

ZyaS kirjoitti:
nus* nus* ei kukaan oo sanonu että vaparina, on muitakin tapoja ahtaa kun pakokaasuahdin :)
no joo miksei se vakio sarjakin virtaa jos ahdetaan konetta jollain 10bar:n painella. sillohan se on sama vaikka siellä olis pakosarjana kukkaruukku ;)
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

kyllä pakosarjalla turbokäytössäkin merkitystä on,mutta enemmänkin sillai ettei se ahdista pakokaasujen kulkua(kunnollinen pakosarja myös auttaa turboa heräämään nopeammin).

vaparissa oikeanlaisella pakosarjalla(peltisarja)saadaan lisättyä täyttöä eli tehoa lisää,mutta ei se montaa kaakkia pelkkä sarja tee.
niinku aiemmin mainittu tarvii isompia tehoja haettaessa kantta avartaa(imu-ja pakokanavia) ja puristuksia nostaa,jyrkempi nokkakeppi ja avarampi putkisto,jonka jälkeen tarviikin jo saada soppaa lisää eli esim.tuplakaasarit ni sen jälkeen jo pitäs laulaa.
ja taas kasvaa nälkä syödessä ni isonnetaan ne venttiilitkin.

joo ja lopuksi laitetaan se pakokaasuahdin,kunhan kone on ensin muutettu sopivanlaiseksi siihen käyttöön :lol: :lol:
ft79
Viestit: 489
Liittynyt: 30 Touko 2005 18:18
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

turbiiniriesa kirjoitti:kyllä pakosarjalla turbokäytössäkin merkitystä on,mutta enemmänkin sillai ettei se ahdista pakokaasujen kulkua.

vaparissa oikeanlaisella pakosarjalla(peltisarja)saadaan lisättyä täyttöä eli tehoa lisää,mutta ei se montaa kaakkia pelkkä sarja tee.
niinku aiemmin mainittu tarvii isompia tehoja haettaessa kantta avartaa(imu-ja pakokanavia) ja puristuksia nostaa,jyrkempi nokkakeppi ja avarampi putkisto,jonka jälkeen tarviikin jo saada soppaa lisää eli esim.tuplakaasarit ni sen jälkeen jo pitäs laulaa.
ja taas kasvaa nälkä syödessä ni isonnetaan ne venttiilitkin.

joo ja lopuksi laitetaan se pakokaasuahdin,kunhan kone on ensin muutettu sopivanlaiseksi siihen käyttöön :lol: :lol:
niin ja lopuks rikotaan se n.1000km ajettu kone
ihan totaalisesti....myydään auto pois... jonkun ajan kuluttua
tulee uus auto.. tarvitaan lisä tehoo... ja oravan pyörä jatkaa
kulkuaan... :lol: :lol: :lol: :lol:
Cortina 1300 2d -68
Taunus Coupe ?.? -75
Escort STW 3d XR3i -84 (myydään!)
M-B 124 200D
BMW E34
turbiiniriesa
Viestit: 454
Liittynyt: 12 Helmi 2005 09:57
Paikkakunta: nääs nääswille

Viesti Kirjoittaja turbiiniriesa »

elämä on laiffia,virityksessä piilee aina konerikonkin mahdiollisuus,mut aina välillä on onnenkusi puntissa,jos sattuu viritys laskeen tehoja alle 25% 8) :lol: :lol:
Vastaa Viestiin