Vaihdatin imusarjan tunnetun läppävian takia oma-aloitteisesti (1.8 be -03).
Imuläpät ovat kaikki samassa metallisessa akselissa. Akseli muovisessa imusarjarungossa. Akselin kääntömekanismin puolella ei ollut klappia. Akselin toinen pää on taas tuettu runkoon vain 1cm matkalla. Se reikä alkaa kulua ensin. Sieltä se leviää keskikanavien kohdille.
Välys toisessa päässä on n 4-5mm 100tkm kohdalla.
Syntyvä äänen kyllä erottaa raksuttamisena auton käydessä.
Reunimmainen läppä varmaan hajoaa ylimääräisestä tärinästä jossain vaiheessa ja seuraus on venttiili tms. vika.
Uusi sarja maksoi 275€ työ n. 100€. Ei ollut merkkikorjaamolla. (Ford-huollossa 700-800€ total?)
Aivan selvä suunnitteluvirhe joka olisi todettavissa jo takuuaikana.
Uudessa sarjassa akselin pää kulkee rungossa pidemmän matkan. Kestänee paremmin.
Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
1.8 be 2003 imusarjan läppävika
Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Hyppää
- Ford-Club tiedottaa
- ↳ Tiedotteet
- ↳ Tapahtumat
- Jäsenalue
- Rekisteröityneet käyttäjät
- Kaikille
- ↳ Foorumin pelisäännöt ja käyttö
- ↳ Autotalli
- ↳ Autoilu
- ↳ Sana on vapaa
- ↳ Keskustelun kehittäminen
- Ford Tekniikka
- ↳ Alusta
- ↳ Kori & sisusta
- ↳ Autohifi
- ↳ Autosähkö
- ↳ Tekniikka
- Malli ryhmät ja sivustot
- ↳ Transitmiehet
- ↳ Yleistä keskustelua transiteista
- ↳ Apua ongelmiin
- ↳ Transit projektit
- ↳ Cortina Club
- ↳ Consul & Granada
- ↳ ANGLIA Club
- ↳ FordMclub
- ↳ Ford-freak
- ↳ Ford-freak overdrive foorum
- ↳ Taunus club foorum
- ↳ Cosworthrsclub / CRSC foorumi
- ↳ Fmoc
- Kaupalliset alueet
- ↳ -Tarjouksia yhteistyökumppaneilta-
- ↳ Ostetaan ja Myydään ajoneuvot
- ↳ Ostetaan ja Myydään varaosat / Tarvikkeet
- ↳ Ostetaan ja Myydään Klassikkot / Tarvikkeet
- ↳ Autoiluun liittymättömät Osto- ja Myynti-ilmoitukset
- ↳ Lahjoitetaan