2.0 OHC bentsiini 95/98

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
pcp
Viestit: 14
Liittynyt: 12 Maalis 2005 09:30
Paikkakunta: Karjaa

2.0 OHC bentsiini 95/98

Viesti Kirjoittaja pcp »

Otsikko ei nyt viittaa oikein mihinkään mutta asiaan:

Sierrassahan pitäisi käyttää 98 bentsiiniä onko mahdollista kansi jotenki käydä jossain laittamassa siihen kuntoon että voisi sitä 95 käyttää.

Itse käytän kyllä nytten tuota 95 ja venttiilit sais säätää ja hioo viikon välein
eli nakuttaa niin p******i!!! tämän takia aattelin ostaa uuden kannen ja käydä laitattamassa sen "kuntoon" (että toimis 95:sella).

Onnistuuko ja miten/missä? :?

HINTA?
Grand C-Max 2.0tdci -11 | Fiesta 1.3 -06 | Mondeo 2.0 -93 | Mondeo 1.6 -96 | Sierra 2.0 -88 | Sierra 2.0 -86 | Sierra 1.6 -85
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

sierrassa pitäisi kyllä jo olla ne teräs-seetit kannessa,muuten sytkää säätämällä vaan..tais olla aavistus aikasemmalle että nakutus loppuu.
vuosimallia en erottanut,mutta mitä noita vanhempia oli,että joka neljäs tankkaus lisäaineella..
ei sieltä mitään junia t...
kekkonen
Viestit: 39
Liittynyt: 29 Touko 2005 18:18

Viesti Kirjoittaja kekkonen »

98-bensaa ja siihenkin lisäksi venttiilin suoja-ainetta.
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

no oma 72 v6-coupe on kulkenut jo puolitoista vuotta 95 bensalla..
ja kaikkien muittenkin aikalailla jotka taunuksella ajaa..
samat koneethan noissa aikalailla on.
jos ei jopa täsmälleen :)
oma ei ainakaan nakuta mitä nyt venttiileitä saa olla aina säätämässä..
mutta sekin on asiaankuuluvaa.. :lol:
ei sieltä mitään junia t...
Eemeli
Viestit: 297
Liittynyt: 08 Helmi 2005 20:03
Paikkakunta: Simo

Viesti Kirjoittaja Eemeli »

janzamar kirjoitti:sierrassa pitäisi kyllä jo olla ne teräs-seetit kannessa.
Ei muuten ole. Ainakaan viellä -88 mallissa.

Jos kannen käyttää jossain kunnostettavana, niin kannattaa laitattaa siihen ne seetirenkaat pakopuolelle, niin sit voi ajaa 95 ihan huoletta. Vaikkakin kyllä itse ajan kokoajan 95 ja ihan ilman et kannessa seetirankaat tai bensassa mitää lisäaineita.
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

hitto kun en hintaa muista,joku sen vasta teki ja kertokin mitä se maksoi..
ne tarvii vain pakopuolelle vaihtaa..olikohan 7 euroa kappale ne renkaat itsessään+työ..varmaan riippuu mistä ostaa?
näyttää hävinneen se juttu taunus-clubilta..ei se ilmaista tosiaan ollu.
ja lisäainetta ei kulu niin paljoa kumminkaan,että
saa miettiä kauanko autoa pitää,jos vaan niitten takia alkaa remonttia tekemään..saa ajaa aika kauan ennen kun maksaa itsensä pois
sillä ettei tarvi ostaa enää lisäaineita.
ei sieltä mitään junia t...
pcp
Viestit: 14
Liittynyt: 12 Maalis 2005 09:30
Paikkakunta: Karjaa

Viesti Kirjoittaja pcp »

kiitoksia.

Ei kukaan vielä tietäs paikkaa minne voisi viedä laitettavaksi?

(uusimaan alueelta)
Grand C-Max 2.0tdci -11 | Fiesta 1.3 -06 | Mondeo 2.0 -93 | Mondeo 1.6 -96 | Sierra 2.0 -88 | Sierra 2.0 -86 | Sierra 1.6 -85
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

r-koneistus keravalla ainakin tekee..
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
overboost
Viestit: 594
Liittynyt: 05 Helmi 2005 22:50
Paikkakunta: E-Suomi

Viesti Kirjoittaja overboost »

Vika ei taida nyt olla oktaanissa vaan bensan sekaan olis pitänyt laittaa lisäainetta. Seetit on sököt, jos venttiileitä joutuu viikon välein säätämään. 95:sta voi käyttää, jos syttyä säätää myöhäisemmälle.
ZyaS
Viestit: 1005
Liittynyt: 04 Helmi 2005 10:26
Paikkakunta: Hyvinkää/Riihimäki

Viesti Kirjoittaja ZyaS »

paljonkohan tota sytkää ois sopiva myöhästyttää??
Escort 1.4 -81
Capri Mk1 -69 1.6GT
Escort MK2 -75
CRSC Jäsen #1087
transitman
Viestit: 153
Liittynyt: 06 Helmi 2005 17:36
Paikkakunta: Kouvola/Savisto

Viesti Kirjoittaja transitman »

Itekkii käytin 95 ennen koneremppaa, mut rempan jälkeen rupes käymää jälkikäyntiä yms. 98:siin vaihto auttoi ongelmiin. Muuten kyllä ajelisin 95 vieläkin. ku ei ollu iteltä ainaskaan 8vuoden aikana upottanu pakovenoja kanteen vaikka 95 ajettu ja ilman lisäainetta.
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Sehän ei vaikuta venttiilien uppoamiseen onko bensa 95 vai 98 oktaanista vaan se että onko se lyijyllistä vai lyijytöntä Oktaani määrittää vain polttoaineen "puristuskestävyyden". Tänä päivänä tietysti kaikki lyijytöntä. Eli periaatteessa kaikkiin koneisiin jossa ei ole seetejä pakopuolella tarvii lisäainetta

ABC:ltä muistaakseni saa 98:n pistoolista 98E Classicia jossa on venttiilisuoja aine mukana (tai ainakin pitäisi olla)
Tinde
Viestit: 454
Liittynyt: 04 Helmi 2005 20:00
Paikkakunta: Vammala
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Tinde »

"All Ford vehicles built after July 1989 can use unleaded fuel without any adjustments"

" Some earlier Sierra or Granada engines can continuously use unleaded and can be identified by letters stamped on the cylinder head by No. 4 spark plug.
1.6 litre engines would have M, MM or N, NN stamped on the head
1.8 litre engines would have S, SS
2.0 litre engines would have P, PP or R, RR
All OHC engines with hardened exhaust valve seats have a white ‘F’ painted on the cam belt cover. Don’t use this as a guarantee because the cover may have been swapped of another car"
Eemeli
Viestit: 297
Liittynyt: 08 Helmi 2005 20:03
Paikkakunta: Simo

Viesti Kirjoittaja Eemeli »

Tinde kirjoitti:"All Ford vehicles built after July 1989 can use unleaded fuel without any adjustments"

" Some earlier Sierra or Granada engines can continuously use unleaded and can be identified by letters stamped on the cylinder head by No. 4 spark plug.
1.6 litre engines would have M, MM or N, NN stamped on the head
1.8 litre engines would have S, SS
2.0 litre engines would have P, PP or R, RR
All OHC engines with hardened exhaust valve seats have a white ‘F’ painted on the cam belt cover. Don’t use this as a guarantee because the cover may have been swapped of another car"
Eli siis moottorissa joka on rakennettu heinäkuu -89 jälkeen ja kannesta löytyy toi P,PP,R ta RR saa ajaa huoletta lyijyttömällä.

Mutta ei merkkaa sit auton vuosimallia toi -89... voihan se motti olla niputettu paljonkin aikaisemmin tehtaan varastoon.

BTW... ei niissä muuten ole seetirenkaita niissäkään milla saa ajaa lyijyttömällä. Niissä on karkaisu seetin pinnassa... ja kun kerran venttiilit koneistetaan/hiotaan pitää lisäainetta alkaa käyttää.
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
jype
Viestit: 247
Liittynyt: 10 Maalis 2005 22:12
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja jype »

isäukon taunuksessa ainaski upposi pakoventtiilit kanteen "vihreän pensan" ansiosta ja remontin teki kuopion venttiili paja.
tuning sucks
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

näinhän noille käy..mutta eipä mikään ole ikuista..
sillä oma mentaliteetti on ettei vanhaan isoja remontteja..kone vaihtoon kun vanha on loppu..huippukuntosia ei halvalla saa mitä nyt aina joskus käy säkä
mutta käyntikuntosia saa kyllä halvalla.
ja nopeampaa on heittää kone paikoilleen kun rempata..
sitten jos harrastusmielellä remontteja tekee niin se on jo aivan eri asia.
ei sieltä mitään junia t...
Vastaa Viestiin