Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Otsikko ei nyt viittaa oikein mihinkään mutta asiaan:
Sierrassahan pitäisi käyttää 98 bentsiiniä onko mahdollista kansi jotenki käydä jossain laittamassa siihen kuntoon että voisi sitä 95 käyttää.
Itse käytän kyllä nytten tuota 95 ja venttiilit sais säätää ja hioo viikon välein
eli nakuttaa niin p******i!!! tämän takia aattelin ostaa uuden kannen ja käydä laitattamassa sen "kuntoon" (että toimis 95:sella).
Onnistuuko ja miten/missä?
HINTA?
Grand C-Max 2.0tdci -11 | Fiesta 1.3 -06 | Mondeo 2.0 -93 | Mondeo 1.6 -96 | Sierra 2.0 -88 | Sierra 2.0 -86 | Sierra 1.6 -85
sierrassa pitäisi kyllä jo olla ne teräs-seetit kannessa,muuten sytkää säätämällä vaan..tais olla aavistus aikasemmalle että nakutus loppuu.
vuosimallia en erottanut,mutta mitä noita vanhempia oli,että joka neljäs tankkaus lisäaineella..
no oma 72 v6-coupe on kulkenut jo puolitoista vuotta 95 bensalla..
ja kaikkien muittenkin aikalailla jotka taunuksella ajaa..
samat koneethan noissa aikalailla on.
jos ei jopa täsmälleen
oma ei ainakaan nakuta mitä nyt venttiileitä saa olla aina säätämässä..
mutta sekin on asiaankuuluvaa..
janzamar kirjoitti:sierrassa pitäisi kyllä jo olla ne teräs-seetit kannessa.
Ei muuten ole. Ainakaan viellä -88 mallissa.
Jos kannen käyttää jossain kunnostettavana, niin kannattaa laitattaa siihen ne seetirenkaat pakopuolelle, niin sit voi ajaa 95 ihan huoletta. Vaikkakin kyllä itse ajan kokoajan 95 ja ihan ilman et kannessa seetirankaat tai bensassa mitää lisäaineita.
hitto kun en hintaa muista,joku sen vasta teki ja kertokin mitä se maksoi..
ne tarvii vain pakopuolelle vaihtaa..olikohan 7 euroa kappale ne renkaat itsessään+työ..varmaan riippuu mistä ostaa?
näyttää hävinneen se juttu taunus-clubilta..ei se ilmaista tosiaan ollu.
ja lisäainetta ei kulu niin paljoa kumminkaan,että
saa miettiä kauanko autoa pitää,jos vaan niitten takia alkaa remonttia tekemään..saa ajaa aika kauan ennen kun maksaa itsensä pois
sillä ettei tarvi ostaa enää lisäaineita.
Vika ei taida nyt olla oktaanissa vaan bensan sekaan olis pitänyt laittaa lisäainetta. Seetit on sököt, jos venttiileitä joutuu viikon välein säätämään. 95:sta voi käyttää, jos syttyä säätää myöhäisemmälle.
Itekkii käytin 95 ennen koneremppaa, mut rempan jälkeen rupes käymää jälkikäyntiä yms. 98:siin vaihto auttoi ongelmiin. Muuten kyllä ajelisin 95 vieläkin. ku ei ollu iteltä ainaskaan 8vuoden aikana upottanu pakovenoja kanteen vaikka 95 ajettu ja ilman lisäainetta.
Sehän ei vaikuta venttiilien uppoamiseen onko bensa 95 vai 98 oktaanista vaan se että onko se lyijyllistä vai lyijytöntä Oktaani määrittää vain polttoaineen "puristuskestävyyden". Tänä päivänä tietysti kaikki lyijytöntä. Eli periaatteessa kaikkiin koneisiin jossa ei ole seetejä pakopuolella tarvii lisäainetta
ABC:ltä muistaakseni saa 98:n pistoolista 98E Classicia jossa on venttiilisuoja aine mukana (tai ainakin pitäisi olla)
"All Ford vehicles built after July 1989 can use unleaded fuel without any adjustments"
" Some earlier Sierra or Granada engines can continuously use unleaded and can be identified by letters stamped on the cylinder head by No. 4 spark plug.
1.6 litre engines would have M, MM or N, NN stamped on the head
1.8 litre engines would have S, SS
2.0 litre engines would have P, PP or R, RR
All OHC engines with hardened exhaust valve seats have a white ‘F’ painted on the cam belt cover. Don’t use this as a guarantee because the cover may have been swapped of another car"
Tinde kirjoitti:"All Ford vehicles built after July 1989 can use unleaded fuel without any adjustments"
" Some earlier Sierra or Granada engines can continuously use unleaded and can be identified by letters stamped on the cylinder head by No. 4 spark plug.
1.6 litre engines would have M, MM or N, NN stamped on the head
1.8 litre engines would have S, SS
2.0 litre engines would have P, PP or R, RR
All OHC engines with hardened exhaust valve seats have a white ‘F’ painted on the cam belt cover. Don’t use this as a guarantee because the cover may have been swapped of another car"
Eli siis moottorissa joka on rakennettu heinäkuu -89 jälkeen ja kannesta löytyy toi P,PP,R ta RR saa ajaa huoletta lyijyttömällä.
Mutta ei merkkaa sit auton vuosimallia toi -89... voihan se motti olla niputettu paljonkin aikaisemmin tehtaan varastoon.
BTW... ei niissä muuten ole seetirenkaita niissäkään milla saa ajaa lyijyttömällä. Niissä on karkaisu seetin pinnassa... ja kun kerran venttiilit koneistetaan/hiotaan pitää lisäainetta alkaa käyttää.
näinhän noille käy..mutta eipä mikään ole ikuista..
sillä oma mentaliteetti on ettei vanhaan isoja remontteja..kone vaihtoon kun vanha on loppu..huippukuntosia ei halvalla saa mitä nyt aina joskus käy säkä
mutta käyntikuntosia saa kyllä halvalla.
ja nopeampaa on heittää kone paikoilleen kun rempata..
sitten jos harrastusmielellä remontteja tekee niin se on jo aivan eri asia.