pikaisesti apua! escortin lämmöt

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
juhakk82
Viestit: 25
Liittynyt: 27 Joulu 2007 15:34

pikaisesti apua! escortin lämmöt

Viesti Kirjoittaja juhakk82 »

kiireisesti apua! tuli tuossa kuukausi sitten ostettua ford escort 1.6 16valve zetec-e vm:95 ja kilometrit 208tkm ja ostohetkellä lämpömittari oli jotakuinki
pimiä ei juurikaan liikahtanut mutta kapiiniin tuli lämpöä vaikka muille jakaa tuli siitä huolimatta vaihdettua termostaatti ei auttanut mittaristoon, nyt kun autolla oli ajettu kuukausi rupesi noi lämmöt huolestuttamaan että mitä ne oikeasti on ja ostin sit fordilta alkuperäiset anturit. seuraavat sen mikä on ylävesi letkussa eli flektin, lämpömittarin ja boksin lämpötila anturin mitkä on termostaatti kotelossa päällä ja alla ja kas kummaa lämpömittari rupesi toimimaan liiankin hyvin nyt se sit otti ja ei juurikaan pysy aloillaan eli voisiko joku kertoa missä kohtaa mittaristossa neulan pitää olla normaali lämpötilassa ja missä kohtaa kun flekti lähtee päälle nouseeko vai laskeeko normaali asennosta.
ja sit asiaan kylä nopudessa noin 40-60km/h viisari on puolessa välissä jos nopeutta nostaa tai laskee niin tekee mittarikin ja jos säädät puhallinta kylmälle tai kuumalle mittari kans reakoi laskee tai nousee, samoin autolla kiihdyttely nostaa mittaristossa lämpöjä, ja flekti ei ole kertakaan lähtenyt päälle eikä uskaltaisi nostaakaan lämpöjö ja katsoa mitä se sit sanois eli mikä VIKANA. ps mikä on fordin oikea oppinen jäähdytysjärjestelmän ilmaus tapa tuli vaan ajettua noin 100km.
Viimeksi muokannut juhakk82, 27 Joulu 2007 20:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
juhakk82
Viestit: 25
Liittynyt: 27 Joulu 2007 15:34

Viesti Kirjoittaja juhakk82 »

kuka kertoisi miten sen saa näyttämään totuutta ja rauhoittumaan missä vika
kaikkea kokeiltu, tietääkö kukaan saako mittaristoon lämpömittari elementtiä uutta ja mistä?
löytyykö täältä sitä joka tietäisi asiasta?
Avatar
AnttiR
Viestit: 209
Liittynyt: 01 Loka 2005 22:02
Paikkakunta: Jyväskylän mlk

Viesti Kirjoittaja AnttiR »

juhakk82 kirjoitti:missä vika
Miksi se pitää korjata jos siinä ei ole mitään vikaa :?:
Harrastepeli: Escort -87 1.4CL muuttumassa 1.6 turboksi
Käyttökinneri: Volvo 740 turbo.
juhakk82
Viestit: 25
Liittynyt: 27 Joulu 2007 15:34

Viesti Kirjoittaja juhakk82 »

ei se nyt ihan normaalia ole tuollainen, ilmeisesti täältä ei apuja saa vai miten on?
tommi.r
Viestit: 528
Liittynyt: 02 Helmi 2005 17:04
Paikkakunta: Orimattila

Viesti Kirjoittaja tommi.r »

Poistin muutaman turhan postauksen välistä, ja kirjottaneille tiedoksi, että pysytään asialinjalla.


itse heitän tohon lämpömittariin sen verran , että onko oikean värinen anturi??
juhakk82
Viestit: 25
Liittynyt: 27 Joulu 2007 15:34

Viesti Kirjoittaja juhakk82 »

väreistä puheenollen kaikkien antureitten värit vastaa alkuperäisiä ja lisäystä edelliseen tuli jokuaika sitten tehtyä jakopää remontti täydellinen sellainen vesipumppua myöten. mikä neuvoksi?
juhakk82
Viestit: 25
Liittynyt: 27 Joulu 2007 15:34

Viesti Kirjoittaja juhakk82 »

kyselin tänään fordilta ongelmaa ja sormi suuhun meni, pitää huomenna ruveta katselee maattoja ja asiata toiseen mistä sais erittäin hyvän laturin pilkka hintaan käytettykin kelpaa mutta täytyy olla HYVÄ.
kujis
Viestit: 245
Liittynyt: 19 Huhti 2006 13:11

Viesti Kirjoittaja kujis »

Itsellä ainakin omassa zetekissä vm-99 nostaa lämmöt mittarin mukaan sinne NORM-tekstin ja punaisen alueen väliin, ennen kuin flekti rupee pyörii, saman tekee isännän vm -95 esco
Mondeo ST220 -04
Sierra cosworth -91
juhakk82
Viestit: 25
Liittynyt: 27 Joulu 2007 15:34

Viesti Kirjoittaja juhakk82 »

pitää joku päivä kokeilla lähtisikö se pyörimään, hyppy johdolla se ainakin toimii ja anturikin on uusi luulisi toimivan mutta missä kohdin mittaristoo toivottavasti ei tule hajotettua mitään koneesta ei oikein jaksais koko ajan olla kädet rasvassa sen kans
doubletrouble
Viestit: 74
Liittynyt: 28 Huhti 2006 14:06
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: pikaisesti apua! escortin lämmöt

Viesti Kirjoittaja doubletrouble »

Omassa ekkerissä kans flektihuolia. En oo koskaan nähny pyörivän ja lämmöt ollu pari kertaa
melkein punasella. Eilen testasin kytkemällä flektin suoraan akusta. Pyörii. Termostaattikytkin
vaihdettu hiljattain. Akun kyljessä olevasta sulakerasiasta tosin yksi sulake kärähtäny.
Pitänee vielä testata vaihtamalla tuo sulake.
Edit. Sulakkeen vaihtamalla sai eloa. Tarkkaillaan tilannetta, polttaako kuinka nopeasti uuden
sulakkeen. Flekti muuten käynnistyy viisarin ollessa normalin a-kirjaimen kohdalla.
Obsession
Viestit: 74
Liittynyt: 28 Touko 2007 17:47

Re: pikaisesti apua! escortin lämmöt

Viesti Kirjoittaja Obsession »

Joo ei se flekti pyöri jos on tuulettimen sulake palanut. Nimimerkki liikenneruuhkassa konepelti auki.
la1234
Viestit: 12
Liittynyt: 26 Elo 2008 08:49

Re: pikaisesti apua! escortin lämmöt

Viesti Kirjoittaja la1234 »

moro mittarihan nousee siihen noin puoleenväliin alhaalta-ylös eli normal ja jos puhallin on kuumalla se saattaa hiukan laskea joka on normaalia koska kenno ja siten neste hieman jäähtyy kun taas puhallin kiinni lämmöt hiukan nousee yli sen normaalin koska kenno ja neste kuumenee enemmän eli ihan normaalia..ja ajettaessa 80-100km/h niin mittari hieman voi laskea koska ilmanvirta jäähdyttää syyläri eli ihan normia kun taas 40-60km/h ajettaessa ei ole niin kova ilmavirta ja kone lämpeää enemmän koska ajo on silloin varmaan kaupunki ajoa. eli kiihdytä jarruta jne.. sama pätee myös seisonnassa ja flektin pitäs muistaakseni lähtä pyöriin viimeistään 85-90astetta eli se nousee melkeen sinne punaselle ja jos mittari pikkusen huijaa ni voi punaselle mennäkin..
doubletrouble
Viestit: 74
Liittynyt: 28 Huhti 2006 14:06
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: pikaisesti apua! escortin lämmöt

Viesti Kirjoittaja doubletrouble »

Eilen tuli tarkistettua tuo sulake ja kärvähtäny se oli jälleen. Tungin uuden sulakkeen (hieman
isomma) ja testasin. Taas toimi, eikä tuolla hetkellä polttanut sulaketta.
Pitäisikö suosiolla hakea tarvikeflekti vai lähtiskö etsimään vikaa johtosarjasta?
Vastaa Viestiin