pikaisesti apua! escortin lämmöt
pikaisesti apua! escortin lämmöt
kiireisesti apua! tuli tuossa kuukausi sitten ostettua ford escort 1.6 16valve zetec-e vm:95 ja kilometrit 208tkm ja ostohetkellä lämpömittari oli jotakuinki
pimiä ei juurikaan liikahtanut mutta kapiiniin tuli lämpöä vaikka muille jakaa tuli siitä huolimatta vaihdettua termostaatti ei auttanut mittaristoon, nyt kun autolla oli ajettu kuukausi rupesi noi lämmöt huolestuttamaan että mitä ne oikeasti on ja ostin sit fordilta alkuperäiset anturit. seuraavat sen mikä on ylävesi letkussa eli flektin, lämpömittarin ja boksin lämpötila anturin mitkä on termostaatti kotelossa päällä ja alla ja kas kummaa lämpömittari rupesi toimimaan liiankin hyvin nyt se sit otti ja ei juurikaan pysy aloillaan eli voisiko joku kertoa missä kohtaa mittaristossa neulan pitää olla normaali lämpötilassa ja missä kohtaa kun flekti lähtee päälle nouseeko vai laskeeko normaali asennosta.
ja sit asiaan kylä nopudessa noin 40-60km/h viisari on puolessa välissä jos nopeutta nostaa tai laskee niin tekee mittarikin ja jos säädät puhallinta kylmälle tai kuumalle mittari kans reakoi laskee tai nousee, samoin autolla kiihdyttely nostaa mittaristossa lämpöjä, ja flekti ei ole kertakaan lähtenyt päälle eikä uskaltaisi nostaakaan lämpöjö ja katsoa mitä se sit sanois eli mikä VIKANA. ps mikä on fordin oikea oppinen jäähdytysjärjestelmän ilmaus tapa tuli vaan ajettua noin 100km.
pimiä ei juurikaan liikahtanut mutta kapiiniin tuli lämpöä vaikka muille jakaa tuli siitä huolimatta vaihdettua termostaatti ei auttanut mittaristoon, nyt kun autolla oli ajettu kuukausi rupesi noi lämmöt huolestuttamaan että mitä ne oikeasti on ja ostin sit fordilta alkuperäiset anturit. seuraavat sen mikä on ylävesi letkussa eli flektin, lämpömittarin ja boksin lämpötila anturin mitkä on termostaatti kotelossa päällä ja alla ja kas kummaa lämpömittari rupesi toimimaan liiankin hyvin nyt se sit otti ja ei juurikaan pysy aloillaan eli voisiko joku kertoa missä kohtaa mittaristossa neulan pitää olla normaali lämpötilassa ja missä kohtaa kun flekti lähtee päälle nouseeko vai laskeeko normaali asennosta.
ja sit asiaan kylä nopudessa noin 40-60km/h viisari on puolessa välissä jos nopeutta nostaa tai laskee niin tekee mittarikin ja jos säädät puhallinta kylmälle tai kuumalle mittari kans reakoi laskee tai nousee, samoin autolla kiihdyttely nostaa mittaristossa lämpöjä, ja flekti ei ole kertakaan lähtenyt päälle eikä uskaltaisi nostaakaan lämpöjö ja katsoa mitä se sit sanois eli mikä VIKANA. ps mikä on fordin oikea oppinen jäähdytysjärjestelmän ilmaus tapa tuli vaan ajettua noin 100km.
Viimeksi muokannut juhakk82, 27 Joulu 2007 20:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 74
- Liittynyt: 28 Huhti 2006 14:06
- Paikkakunta: Lahti
- Viesti:
Re: pikaisesti apua! escortin lämmöt
Omassa ekkerissä kans flektihuolia. En oo koskaan nähny pyörivän ja lämmöt ollu pari kertaa
melkein punasella. Eilen testasin kytkemällä flektin suoraan akusta. Pyörii. Termostaattikytkin
vaihdettu hiljattain. Akun kyljessä olevasta sulakerasiasta tosin yksi sulake kärähtäny.
Pitänee vielä testata vaihtamalla tuo sulake.
Edit. Sulakkeen vaihtamalla sai eloa. Tarkkaillaan tilannetta, polttaako kuinka nopeasti uuden
sulakkeen. Flekti muuten käynnistyy viisarin ollessa normalin a-kirjaimen kohdalla.
melkein punasella. Eilen testasin kytkemällä flektin suoraan akusta. Pyörii. Termostaattikytkin
vaihdettu hiljattain. Akun kyljessä olevasta sulakerasiasta tosin yksi sulake kärähtäny.
Pitänee vielä testata vaihtamalla tuo sulake.
Edit. Sulakkeen vaihtamalla sai eloa. Tarkkaillaan tilannetta, polttaako kuinka nopeasti uuden
sulakkeen. Flekti muuten käynnistyy viisarin ollessa normalin a-kirjaimen kohdalla.
Re: pikaisesti apua! escortin lämmöt
Joo ei se flekti pyöri jos on tuulettimen sulake palanut. Nimimerkki liikenneruuhkassa konepelti auki.
Re: pikaisesti apua! escortin lämmöt
moro mittarihan nousee siihen noin puoleenväliin alhaalta-ylös eli normal ja jos puhallin on kuumalla se saattaa hiukan laskea joka on normaalia koska kenno ja siten neste hieman jäähtyy kun taas puhallin kiinni lämmöt hiukan nousee yli sen normaalin koska kenno ja neste kuumenee enemmän eli ihan normaalia..ja ajettaessa 80-100km/h niin mittari hieman voi laskea koska ilmanvirta jäähdyttää syyläri eli ihan normia kun taas 40-60km/h ajettaessa ei ole niin kova ilmavirta ja kone lämpeää enemmän koska ajo on silloin varmaan kaupunki ajoa. eli kiihdytä jarruta jne.. sama pätee myös seisonnassa ja flektin pitäs muistaakseni lähtä pyöriin viimeistään 85-90astetta eli se nousee melkeen sinne punaselle ja jos mittari pikkusen huijaa ni voi punaselle mennäkin..
-
- Viestit: 74
- Liittynyt: 28 Huhti 2006 14:06
- Paikkakunta: Lahti
- Viesti:
Re: pikaisesti apua! escortin lämmöt
Eilen tuli tarkistettua tuo sulake ja kärvähtäny se oli jälleen. Tungin uuden sulakkeen (hieman
isomma) ja testasin. Taas toimi, eikä tuolla hetkellä polttanut sulaketta.
Pitäisikö suosiolla hakea tarvikeflekti vai lähtiskö etsimään vikaa johtosarjasta?
isomma) ja testasin. Taas toimi, eikä tuolla hetkellä polttanut sulaketta.
Pitäisikö suosiolla hakea tarvikeflekti vai lähtiskö etsimään vikaa johtosarjasta?