Tyhjäkäyntimoottorin testaaminen 1.6 Zetec
Tyhjäkäyntimoottorin testaaminen 1.6 Zetec
Olenko ymmärtänyt oikein, että tyhjäkäyntimoottorin toimintaa voi testata johtamalla sinne 12 v virtaa? Tarviiko jotain muuta? Moottori on Mondeo -97:ssa oleva 1.6 Zetec.
Jos toimii, niin pitäisi ilmeisesti ventiilin liikkua? Jos ei mitään tapahdu niin sökö?/ todella paskainen?
Onnnistuuko tuo homma johtamalla suoraan akun navoista?
Pitäisi ottaa ko. mötikkä irti ja hieman ihmetellä, kun ei meinaa kylmänä pysyä risteyksissä kylmänä.
Jos toimii, niin pitäisi ilmeisesti ventiilin liikkua? Jos ei mitään tapahdu niin sökö?/ todella paskainen?
Onnnistuuko tuo homma johtamalla suoraan akun navoista?
Pitäisi ottaa ko. mötikkä irti ja hieman ihmetellä, kun ei meinaa kylmänä pysyä risteyksissä kylmänä.
Topiccia hieman lainatakseni. Mites Sieraimen (dohc iS) tyhjäkäynti moottoria voi kokeilla, kun toiminnassa epäselvyyksiä. Entäs kuumimmat puhdistus vinkit? Luulisi jos laittaa öljyä sisään niin paskaantuu tulevaisuudessa aika helposti? Siis onnistuuko puhdistus vain ottamalla pois koneesta ja aukomalla ne muutamat muuterit.
Sierra DOHC is -92
Ja johdot sitten oikein päin. toi solenoidi sanoo moro heti kun sinne lyö väärin päin virtaa.
12V joo suoraan ja sitten maita katkotaan . Toiminnan pystyy suurinpiirtein testaamaan ihan silleen.
Kun jännite ja maa on navoissa niin venttiili napsahtaa auki.
Tarkkaanhan sitä ei pysty testaamaan kun se aukeaa käytössä pulssien taajuuden (maadoituksen katkomisen) mukaan asteittain. eli jos se takertelee niin ei välttämättä anna oikeaa määrää ilmaa kaasuläpän ohi vaikka kokeiltaessa liikkuisikin.
12V joo suoraan ja sitten maita katkotaan . Toiminnan pystyy suurinpiirtein testaamaan ihan silleen.
Kun jännite ja maa on navoissa niin venttiili napsahtaa auki.
Tarkkaanhan sitä ei pysty testaamaan kun se aukeaa käytössä pulssien taajuuden (maadoituksen katkomisen) mukaan asteittain. eli jos se takertelee niin ei välttämättä anna oikeaa määrää ilmaa kaasuläpän ohi vaikka kokeiltaessa liikkuisikin.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
[quote="TeRoK"]Ja johdot sitten oikein päin. toi solenoidi sanoo moro heti kun sinne lyö väärin päin virtaa.
12V joo suoraan ja sitten maita katkotaan . Toiminnan pystyy suurinpiirtein testaamaan ihan silleen.
Kun jännite ja maa on navoissa niin venttiili napsahtaa auki.
Tarkkaanhan sitä ei pysty testaamaan kun se aukeaa käytössä pulssien taajuuden (maadoituksen katkomisen) mukaan asteittain. eli jos se takertelee niin ei välttämättä anna oikeaa määrää ilmaa kaasuläpän ohi vaikka kokeiltaessa liikkuisikin.[/quote]
Mistä muuten kuparilankakäämi möykky tietää, miten päin se jännite tulee siihen käämin päihin? Että se tietäisi sitten hajota, kun lankaan tulee väärin päin....;) ?
Ei , ei hajoa. Kokemuksesta tiedän.
-RaS-
12V joo suoraan ja sitten maita katkotaan . Toiminnan pystyy suurinpiirtein testaamaan ihan silleen.
Kun jännite ja maa on navoissa niin venttiili napsahtaa auki.
Tarkkaanhan sitä ei pysty testaamaan kun se aukeaa käytössä pulssien taajuuden (maadoituksen katkomisen) mukaan asteittain. eli jos se takertelee niin ei välttämättä anna oikeaa määrää ilmaa kaasuläpän ohi vaikka kokeiltaessa liikkuisikin.[/quote]
Mistä muuten kuparilankakäämi möykky tietää, miten päin se jännite tulee siihen käämin päihin? Että se tietäisi sitten hajota, kun lankaan tulee väärin päin....;) ?
Ei , ei hajoa. Kokemuksesta tiedän.
-RaS-
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Noinkohan tiedät.Raikke kirjoitti: Mistä muuten kuparilankakäämi möykky tietää, miten päin se jännite tulee siihen käämin päihin? Että se tietäisi sitten hajota, kun lankaan tulee väärin päin.... ?
Ei , ei hajoa. Kokemuksesta tiedän.
-RaS-
Kyllä siitä on ihan huolto-oppaassakin maininta.
Solanoidissa on käämin lisäksi myös diodi joka ei ilmeisesti tykkää jos sinne annetaan väärinpäin sähköä.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96