escort, puhaltimen ongelma, KIIRE!

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
lateleo
Viestit: 3
Liittynyt: 03 Marras 2007 14:01

escort, puhaltimen ongelma, KIIRE!

Viesti Kirjoittaja lateleo »

Auto seuraava: escort 1,8TD -97

Vika seuraava:
sisätilanlämmityksen puhaltimessa ei toimi muu kuin 3-nopeus. Epäilykseni oli etuvastus. Ostin etuvastuksen, vaihdoin sen -> ei toimi vieläkään.
Ohitin hyppylangalla nopeudenvalitsimen mutta vieläkään ei toiminut 1 ja 2 nopeus.

Mittasin jännitteet etuvastukselle tulevilta piuhoilta.
3-nopeus=12V->puhallin toimii
2-nopeus=12V-> puhallin ei toimi (luultavasti johtaa jännitettä, ei virtaa)
1-nopeus=3V->puhallin ei toimi (luultavasti johtaa jännitettä, ei virtaa)

Eli vikahan täytyy olla jossain nopeudenvalitsimen ja etuvastuksen välissä olevissa johdoissa. Joten kysymykseni kuuluu MISSÄ? kokemuksia, kytkentäkaaviota kellään/missään?, jotta voisi etsiä huonoa liitosta. Kiertääkö piuhat vielä päävaroketaulun kautta??
lateleo
Viestit: 3
Liittynyt: 03 Marras 2007 14:01

Viesti Kirjoittaja lateleo »

Niin voisi luulla, mutta onko voortin insinöörit laittanee johdot kiertämään 2 kertaa sulakerasian kautta? Siis virta tulee nopeudenvalitsimelle, mutta meneekö sitten nopeuksien omat johdot suoraan esivastukselle? Ei kai enään takas sulakerasiaan?

SÄHKÖKAAVIO OIS POIKAA
lateleo
Viestit: 3
Liittynyt: 03 Marras 2007 14:01

Viesti Kirjoittaja lateleo »

vika löytyi. foordin inssinöörit vie nopeusvalinnnan piuhan takas sulaketauluun, jossa kylmäjuotos. *ittu.
Avatar
jsel
Viestit: 456
Liittynyt: 01 Kesä 2007 10:14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jsel »

lateleo kirjoitti: SÄHKÖKAAVIO OIS POIKAA
Tulevien varalle, lähes joka kirjastosta löytyy korjausopas josta nuo sähkökaaviot löytyy. Jotkut myös kertovat löytäneensä internetistä englannin-kielisen haynesin oppaan pdf-tiedostoina, mutta ei siitä sitten sen enempää koska sehän on suomessa laitonta sellaisia latailla.
Avatar
Aaltonen
Viestit: 285
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:05
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Aaltonen »

lapazu kirjoitti:Liekköpä sitten se jo legendaariseksi muodostunut escortin sulakerasian pohja? Siitä löytyy haulla aika paljon tarinoita.
Esson baari väitettä,sulakerasia olis vaihtunu -94 jälkeen parempaa,eli 94 uudemmissa olis"parempi"/"toimivampi" sulake rasia... näin ainakin amiksen opettaja tuossa väitti kun puhetta oli escon sähköistä taannoin..
Avatar
Regu
Viestit: 682
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:56
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Regu »

Aaltonen kirjoitti: Esson baari väitettä,sulakerasia olis vaihtunu -94 jälkeen parempaa,eli 94 uudemmissa olis"parempi"/"toimivampi" sulake rasia... näin ainakin amiksen opettaja tuossa väitti kun puhetta oli escon sähköistä taannoin..
94>> tais muuttua aika monikin kohta escossa eli jos escoa meinaa ostaa niin siinä se maaginen raja.
Escort 1.8 sport -97
Avatar
Aaltonen
Viestit: 285
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:05
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Aaltonen »

Tietty löytyy sieltä myös nää maanantai kappaleet et:D
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Jouduin vaihtaan -96 malliseen! :twisted:
Ei kait parantunut mutta onneksi hinta tippunut? 8)
Ajoneston kettuilu oli vaihdon syynä! :twisted:
Vastaa Viestiin