Onko Oulussa muita 1.6i CVH Sierroja?

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
Avatar
lakritsimies
Viestit: 131
Liittynyt: 08 Loka 2007 18:39
Paikkakunta: Muhos

Onko Oulussa muita 1.6i CVH Sierroja?

Viesti Kirjoittaja lakritsimies »

Nii, kyselisin oisko Oulussa tosiaan muita CVH Sierroja, koska mulla ei lambdan säätö toimi (käy aikalailla kokoajan rikkaalla) eikä anturin vaihto vaikuttanu. Ois kokeillu toisesta samanlaisesta Sierrasta ECUa ja mitannu sit tapahtuuko lambdassa säätöä, jos se mun Riesan vika on ohjainlaitteessa... ei tulis turhaa alettua vaihtamaan antureita yks kerrallaan...
- Siitä se ajatus sit lähti... -

Sierra 1.6i -90 (ex)
Sierra 2.0i -92 STW (ex)
latku
Viestit: 71
Liittynyt: 29 Marras 2005 15:48
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja latku »

onkohan samasta koneesta yhtään puhe ku iteltä löytyis xr3i mk escort cabrio...eikös tuo xr3i= 1.6i CVH
Nykyinen:
-Mondeo 2.0TDCi Powershift -13

Ex:
-Escort XR3i Cabriolet -89
-Mondeo 1.8i 16v STW -95-
-Escort GT 1.6 -90-
-Sierra 2.0ohc -85-
Avatar
lakritsimies
Viestit: 131
Liittynyt: 08 Loka 2007 18:39
Paikkakunta: Muhos

Viesti Kirjoittaja lakritsimies »

Jaa-a. tohonpa en osaa sanoa... No onko sulla EEC-IV ECU? Ykspisteruisku? Ja löytyykö lambdaa, MAPia yms... Muuten vähän vaikea uskoa että ois ECU yhteensopiva...
- Siitä se ajatus sit lähti... -

Sierra 1.6i -90 (ex)
Sierra 2.0i -92 STW (ex)
latku
Viestit: 71
Liittynyt: 29 Marras 2005 15:48
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja latku »

Ykspisteruiskuksi totesi kaveri kun sen kanssa tutkittiin, muihin kysymyksiin en osaa vastata, viisaammat kertokoon :)
Nykyinen:
-Mondeo 2.0TDCi Powershift -13

Ex:
-Escort XR3i Cabriolet -89
-Mondeo 1.8i 16v STW -95-
-Escort GT 1.6 -90-
-Sierra 2.0ohc -85-
Avatar
lakritsimies
Viestit: 131
Liittynyt: 08 Loka 2007 18:39
Paikkakunta: Muhos

Viesti Kirjoittaja lakritsimies »

Onko sulla ECU konehuoneessa tai vastaavassa paikassa, josta sen helposti vois todeta samanlaiseksi? Olisin hyvin kiitollinen, jos vois kokeilla sitä ECUa paikallaan ja katsoa toimiiko säätö, jos ECUt ovat samat. Mutta jos jollain on tosiaan tietoa siitä, miten XR3i ja 1.6i CVH Sierran moottorinohjauksen passaa niin ilmottakaa ihmeessä.
- Siitä se ajatus sit lähti... -

Sierra 1.6i -90 (ex)
Sierra 2.0i -92 STW (ex)
latku
Viestit: 71
Liittynyt: 29 Marras 2005 15:48
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja latku »

niin paljoa en ole perehtynyt onko se ecu missä mutta niin..EVO(=en vaan osaa) :D
Nykyinen:
-Mondeo 2.0TDCi Powershift -13

Ex:
-Escort XR3i Cabriolet -89
-Mondeo 1.8i 16v STW -95-
-Escort GT 1.6 -90-
-Sierra 2.0ohc -85-
Avatar
lakritsimies
Viestit: 131
Liittynyt: 08 Loka 2007 18:39
Paikkakunta: Muhos

Viesti Kirjoittaja lakritsimies »

Katsoppa onko se samassa paikkaa ku mulla eli hansikaslokeron takana. (Lähtee irti ku vetää aukastuna) tai sit toinen mahdollinen paikka vois olla konehuoneessa pelkääjän puolella. Sen erottaa kyl ku siihen tulee varmaan about 40 johtoa yhteen liittimeen.
- Siitä se ajatus sit lähti... -

Sierra 1.6i -90 (ex)
Sierra 2.0i -92 STW (ex)
Krisse
Viestit: 1424
Liittynyt: 05 Helmi 2005 20:54
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse »

Joo no ei oo Escortissa ja Siarrassa samaa ecua vaikka onkin 'sama kone'.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
Avatar
lakritsimies
Viestit: 131
Liittynyt: 08 Loka 2007 18:39
Paikkakunta: Muhos

Viesti Kirjoittaja lakritsimies »

Damn... No täytyy alkaa metsästämään jos käytetyn ja edullisen ECU:n bongais jostaki "kokeilumielessä".
- Siitä se ajatus sit lähti... -

Sierra 1.6i -90 (ex)
Sierra 2.0i -92 STW (ex)
kimmok
Viestit: 265
Liittynyt: 10 Heinä 2006 19:02
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja kimmok »

Esimerkiksi multa löytyy tuollainen cfi ecu joka on riesasta...

pistä privaa jos on tarvista vielä
Avatar
lakritsimies
Viestit: 131
Liittynyt: 08 Loka 2007 18:39
Paikkakunta: Muhos

Viesti Kirjoittaja lakritsimies »

Vika paikannettu, syynä oli väärään asentoon laitettu kaasuläppäpotikka. Ei oo joku asentaja tarkistanu signaalin vahvuutta, koska tyhjäkäynnillä antoi sellaset 1,13V ja ohjearvot on 0,5-0,9V. Ilmeisesti ylenpalttisen rikkauden vuoksi ei lambdan säätö kytkeydy päälle ku menee "lambdaikkunan" ulkopuolelle tms.
- Siitä se ajatus sit lähti... -

Sierra 1.6i -90 (ex)
Sierra 2.0i -92 STW (ex)
latku
Viestit: 71
Liittynyt: 29 Marras 2005 15:48
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja latku »

noniin, hyvä että vika paikallistettu!
Nykyinen:
-Mondeo 2.0TDCi Powershift -13

Ex:
-Escort XR3i Cabriolet -89
-Mondeo 1.8i 16v STW -95-
-Escort GT 1.6 -90-
-Sierra 2.0ohc -85-
Avatar
lakritsimies
Viestit: 131
Liittynyt: 08 Loka 2007 18:39
Paikkakunta: Muhos

Viesti Kirjoittaja lakritsimies »

Jep, helpottaa tulevaa katsastusta huomattavasti ku ei HC:t ja CO oo taivaissa... Nyt vaan hoksas et tyhjäkäynti vähän kenkkuilee lämpimänä. Jos tippuu kiekat alle tyhjäkäynnin niin jää seilaamaan ja sit lopulta sammuu jos ei käytä korkeammalla kierroksia. Taitaa tyhjäkäyntimoottori vaan vähän jumia tai sit Fordilla on keksitty, että on yks ja ainoa asento potikalle jossa seos on kohdillaan ja tyhjäkäynti pelaa moitteettomasti :) Eli pientä hienosäätöä vailla vaan...
- Siitä se ajatus sit lähti... -

Sierra 1.6i -90 (ex)
Sierra 2.0i -92 STW (ex)
Vastaa Viestiin