2.0ohc turbotus alakerran kestävyys?

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
hannu123
Viestit: 38
Liittynyt: 31 Heinä 2007 17:07

2.0ohc turbotus alakerran kestävyys?

Viesti Kirjoittaja hannu123 »

eli kestääkö nuo cossun kanget ja männät miten hyvin kun oon aatellut laittaa semmoset ohc:een vakio kampiakseliin? hyvä tasapainotus nii eikö niiten nyt pitäs kestää varmaan ihan riittävän hyvin?
Avatar
tupu
Viestit: 374
Liittynyt: 17 Touko 2006 21:46
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja tupu »

Kestäähän ne cossussakin, niin miksi ei ohc;ssä?
2.9i
Feel The Difference.
Mondi
Viestit: 116
Liittynyt: 24 Touko 2005 14:14

Viesti Kirjoittaja Mondi »

meillä on projektina ohc efi riesa, jossa on alakerta porattu reiluun ylikokoon. Cossun kanget, uudet helotukset, teflonholkit ja listaa voi jatkaa vaikka miten pitkään. Varmuuden vuoksi laitettiin tehtaan omat tuoreet uudet kiertokangen laakeriliuskat "by cossu". Oli pientä istumis häsmäkkää, kun oli tanarin vakioluiskat tilattuna alunperin. Materiaali on paljon kestävämpi cossussa ja sitten vielä se laakeriluiska oli aavistuksen verran paremmassa kaaressa, joten istui todella jämäkästi.

No, joku sanoo ettei alakertaa tarvii tasapainottaa ohc koneissa. Pitää osittain paikkansa jos ei rataa ala ajamaan tia rally sprinttejä. Itse suosittelen tasapainotusta. Eli vauhtipyörä ja kampiakseli pakettina tasapainotukseen.

Männät kestää vakio ohc pieniä ahtoja, mutta joko cossun tai mahlen tai wisecon takomännät. Mahlet toimii 7000rpm saakka, mutta sitten rupee mahlen toiminta siihen jo loppumaan.

Eli cossun kanget käy ihan heittämällä OHC vakio kampeen. Jos tulee kysyttävää tai jotain, niin kysele ihmeessä.

Samalla kun joudut avaamaan alakerran, niin suosittelen vähän tehokkaampaa ölhypumppua, ei vältämättä pakollinen uusia, mutta ei pahaa tee saada tehokkaammin öljyä koko koneelle..
Ford Mondeo 1.8 -97
*Ford Sierra 2.0 OHC -90 MYYDÄÄN OSINA*
tony the tiger
Viestit: 22
Liittynyt: 22 Kesä 2006 03:28
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja tony the tiger »

Mondi kirjoitti:meillä on projektina ohc efi riesa, jossa on alakerta porattu reiluun ylikokoon. Cossun kanget, uudet helotukset, teflonholkit ja listaa voi jatkaa vaikka miten pitkään. Varmuuden vuoksi laitettiin tehtaan omat tuoreet uudet kiertokangen laakeriliuskat "by cossu". Oli pientä istumis häsmäkkää, kun oli tanarin vakioluiskat tilattuna alunperin. Materiaali on paljon kestävämpi cossussa ja sitten vielä se laakeriluiska oli aavistuksen verran paremmassa kaaressa, joten istui todella jämäkästi.

No, joku sanoo ettei alakertaa tarvii tasapainottaa ohc koneissa. Pitää osittain paikkansa jos ei rataa ala ajamaan tia rally sprinttejä. Itse suosittelen tasapainotusta. Eli vauhtipyörä ja kampiakseli pakettina tasapainotukseen.

Männät kestää vakio ohc pieniä ahtoja, mutta joko cossun tai mahlen tai wisecon takomännät. Mahlet toimii 7000rpm saakka, mutta sitten rupee mahlen toiminta siihen jo loppumaan.

Eli cossun kanget käy ihan heittämällä OHC vakio kampeen. Jos tulee kysyttävää tai jotain, niin kysele ihmeessä.

Samalla kun joudut avaamaan alakerran, niin suosittelen vähän tehokkaampaa ölhypumppua, ei vältämättä pakollinen uusia, mutta ei pahaa tee saada tehokkaammin öljyä koko koneelle..
Jaa niin mikäs tekee sitten sen ettei cossun mahlet toimi yli 7000 rpm, mutta wisecot toimii?
Vastaus alkuperäiseen kysymykseen: Cossun vakio mahleilla otettu n. 500hv tehoja ja vakio veiveillä taidettu mennä vieläkin pidemmälle.
Jos meinaa yli 8000rpm kierrättää, niin minä en laittaisi cossun vakio veivejä.
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

Mondi kirjoitti:Samalla kun joudut avaamaan alakerran, niin suosittelen vähän tehokkaampaa ölhypumppua, ei vältämättä pakollinen uusia, mutta ei pahaa tee saada tehokkaammin öljyä koko koneelle..
ja cossusta se öljyputki mikä ruikkii öljyä mäntien alapuolelle
Focus 1.0 edition a6 2017
hannu123
Viestit: 38
Liittynyt: 31 Heinä 2007 17:07

Viesti Kirjoittaja hannu123 »

laitan cossun öljypumpun... siinähän on ne putket mitkä ruikkii sitä ölijyvä sinne mäntien alapuolelle. nii ja sitte tuosta vakiokannesta että mitä kannatais tehä sille kun aattelin aluksi jos sais irti jonku reilu 300hv? riittäiskö kun vaihtais vaan jäykemmät venttiilijouset ja alumiinilautaset? ja sitte että kannattaako avartaa kantta tai vaihtaa isompia venttiileitä?
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

hannu123 kirjoitti:laitan cossun öljypumpun... siinähän on ne putket mitkä ruikkii sitä ölijyvä sinne mäntien alapuolelle.
siinä on ainoastaan paikka sille putkelle, putki pitää hommata erikseen
Viimeksi muokannut jaska74, 23 Syys 2007 20:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Focus 1.0 edition a6 2017
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

tuossa aika paljon juttua aiheesta, kannattaa lukasta läpi
viewtopic.php?t=1756

kuten myös yläreunan "haku" nappi on kokeilemisen arvoinen :wink:
Focus 1.0 edition a6 2017
Aksu
Viestit: 1004
Liittynyt: 10 Helmi 2005 00:20

Viesti Kirjoittaja Aksu »

hannu123 kirjoitti:laitan cossun öljypumpun... siinähän on ne putket mitkä ruikkii sitä ölijyvä sinne mäntien alapuolelle. nii ja sitte tuosta vakiokannesta että mitä kannatais tehä sille kun aattelin aluksi jos sais irti jonku reilu 300hv? riittäiskö kun vaihtais vaan jäykemmät venttiilijouset ja alumiinilautaset? ja sitte että kannattaako avartaa kantta tai vaihtaa isompia venttiileitä?
Ite penkittänyt +300 "vakio" kannella(jouset,venttiilit,lautaset,nokka)
Kotona kanavat läpi käyty ja hyvin on ne riittäneet noilla tehoille.
gti golo palloilija
Vastaa Viestiin