2.0ohc turbotus alakerran kestävyys?
2.0ohc turbotus alakerran kestävyys?
eli kestääkö nuo cossun kanget ja männät miten hyvin kun oon aatellut laittaa semmoset ohc:een vakio kampiakseliin? hyvä tasapainotus nii eikö niiten nyt pitäs kestää varmaan ihan riittävän hyvin?
meillä on projektina ohc efi riesa, jossa on alakerta porattu reiluun ylikokoon. Cossun kanget, uudet helotukset, teflonholkit ja listaa voi jatkaa vaikka miten pitkään. Varmuuden vuoksi laitettiin tehtaan omat tuoreet uudet kiertokangen laakeriliuskat "by cossu". Oli pientä istumis häsmäkkää, kun oli tanarin vakioluiskat tilattuna alunperin. Materiaali on paljon kestävämpi cossussa ja sitten vielä se laakeriluiska oli aavistuksen verran paremmassa kaaressa, joten istui todella jämäkästi.
No, joku sanoo ettei alakertaa tarvii tasapainottaa ohc koneissa. Pitää osittain paikkansa jos ei rataa ala ajamaan tia rally sprinttejä. Itse suosittelen tasapainotusta. Eli vauhtipyörä ja kampiakseli pakettina tasapainotukseen.
Männät kestää vakio ohc pieniä ahtoja, mutta joko cossun tai mahlen tai wisecon takomännät. Mahlet toimii 7000rpm saakka, mutta sitten rupee mahlen toiminta siihen jo loppumaan.
Eli cossun kanget käy ihan heittämällä OHC vakio kampeen. Jos tulee kysyttävää tai jotain, niin kysele ihmeessä.
Samalla kun joudut avaamaan alakerran, niin suosittelen vähän tehokkaampaa ölhypumppua, ei vältämättä pakollinen uusia, mutta ei pahaa tee saada tehokkaammin öljyä koko koneelle..
No, joku sanoo ettei alakertaa tarvii tasapainottaa ohc koneissa. Pitää osittain paikkansa jos ei rataa ala ajamaan tia rally sprinttejä. Itse suosittelen tasapainotusta. Eli vauhtipyörä ja kampiakseli pakettina tasapainotukseen.
Männät kestää vakio ohc pieniä ahtoja, mutta joko cossun tai mahlen tai wisecon takomännät. Mahlet toimii 7000rpm saakka, mutta sitten rupee mahlen toiminta siihen jo loppumaan.
Eli cossun kanget käy ihan heittämällä OHC vakio kampeen. Jos tulee kysyttävää tai jotain, niin kysele ihmeessä.
Samalla kun joudut avaamaan alakerran, niin suosittelen vähän tehokkaampaa ölhypumppua, ei vältämättä pakollinen uusia, mutta ei pahaa tee saada tehokkaammin öljyä koko koneelle..
Ford Mondeo 1.8 -97
*Ford Sierra 2.0 OHC -90 MYYDÄÄN OSINA*
*Ford Sierra 2.0 OHC -90 MYYDÄÄN OSINA*
-
- Viestit: 22
- Liittynyt: 22 Kesä 2006 03:28
- Paikkakunta: Joensuu
Jaa niin mikäs tekee sitten sen ettei cossun mahlet toimi yli 7000 rpm, mutta wisecot toimii?Mondi kirjoitti:meillä on projektina ohc efi riesa, jossa on alakerta porattu reiluun ylikokoon. Cossun kanget, uudet helotukset, teflonholkit ja listaa voi jatkaa vaikka miten pitkään. Varmuuden vuoksi laitettiin tehtaan omat tuoreet uudet kiertokangen laakeriliuskat "by cossu". Oli pientä istumis häsmäkkää, kun oli tanarin vakioluiskat tilattuna alunperin. Materiaali on paljon kestävämpi cossussa ja sitten vielä se laakeriluiska oli aavistuksen verran paremmassa kaaressa, joten istui todella jämäkästi.
No, joku sanoo ettei alakertaa tarvii tasapainottaa ohc koneissa. Pitää osittain paikkansa jos ei rataa ala ajamaan tia rally sprinttejä. Itse suosittelen tasapainotusta. Eli vauhtipyörä ja kampiakseli pakettina tasapainotukseen.
Männät kestää vakio ohc pieniä ahtoja, mutta joko cossun tai mahlen tai wisecon takomännät. Mahlet toimii 7000rpm saakka, mutta sitten rupee mahlen toiminta siihen jo loppumaan.
Eli cossun kanget käy ihan heittämällä OHC vakio kampeen. Jos tulee kysyttävää tai jotain, niin kysele ihmeessä.
Samalla kun joudut avaamaan alakerran, niin suosittelen vähän tehokkaampaa ölhypumppua, ei vältämättä pakollinen uusia, mutta ei pahaa tee saada tehokkaammin öljyä koko koneelle..
Vastaus alkuperäiseen kysymykseen: Cossun vakio mahleilla otettu n. 500hv tehoja ja vakio veiveillä taidettu mennä vieläkin pidemmälle.
Jos meinaa yli 8000rpm kierrättää, niin minä en laittaisi cossun vakio veivejä.
laitan cossun öljypumpun... siinähän on ne putket mitkä ruikkii sitä ölijyvä sinne mäntien alapuolelle. nii ja sitte tuosta vakiokannesta että mitä kannatais tehä sille kun aattelin aluksi jos sais irti jonku reilu 300hv? riittäiskö kun vaihtais vaan jäykemmät venttiilijouset ja alumiinilautaset? ja sitte että kannattaako avartaa kantta tai vaihtaa isompia venttiileitä?
siinä on ainoastaan paikka sille putkelle, putki pitää hommata erikseenhannu123 kirjoitti:laitan cossun öljypumpun... siinähän on ne putket mitkä ruikkii sitä ölijyvä sinne mäntien alapuolelle.
Viimeksi muokannut jaska74, 23 Syys 2007 20:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Focus 1.0 edition a6 2017
tuossa aika paljon juttua aiheesta, kannattaa lukasta läpi
viewtopic.php?t=1756
kuten myös yläreunan "haku" nappi on kokeilemisen arvoinen
viewtopic.php?t=1756
kuten myös yläreunan "haku" nappi on kokeilemisen arvoinen

Focus 1.0 edition a6 2017
Ite penkittänyt +300 "vakio" kannella(jouset,venttiilit,lautaset,nokka)hannu123 kirjoitti:laitan cossun öljypumpun... siinähän on ne putket mitkä ruikkii sitä ölijyvä sinne mäntien alapuolelle. nii ja sitte tuosta vakiokannesta että mitä kannatais tehä sille kun aattelin aluksi jos sais irti jonku reilu 300hv? riittäiskö kun vaihtais vaan jäykemmät venttiilijouset ja alumiinilautaset? ja sitte että kannattaako avartaa kantta tai vaihtaa isompia venttiileitä?
Kotona kanavat läpi käyty ja hyvin on ne riittäneet noilla tehoille.
gti golo palloilija