ford siera 2.0is ohc sytytyksen säätöasiaa

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
janneyliranta
Viestit: 61
Liittynyt: 24 Joulu 2006 23:52
Paikkakunta: Laihia

ford siera 2.0is ohc sytytyksen säätöasiaa

Viesti Kirjoittaja janneyliranta »

Pitääkö tuosta ottaa jotain letkuja tai muuta irti, kun säätää sytytystä? Aattelin, kun yrittää osoitin heilua säätäessä. Koneen takaosassa tuliseinässä on sellainen suorakaiteen muotoinen palikka, johon menee yksi alipaineletku ja sähköjohtoja, siitä kun ottaa imusarjasta sen alipaineletkun irti ja tulppaa sen, niin osoitin rauhoittuu, muuta sytytys muuttaa paikkaa melkein yläkuolokohtaan asti. Eli olisko neuvoja kellään sierratietäjällä, olisin kiitollinen!
Viimeksi muokannut janneyliranta, 15 Syys 2007 23:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

mikä kone, ja mikä ihmeen osotin?
Focus 1.0 edition a6 2017
janneyliranta
Viestit: 61
Liittynyt: 24 Joulu 2006 23:52
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja janneyliranta »

ohc! Eli osoittimella tarkoitan: Sytytys heiluu 8-16 asteen välillä, kun ajoituslampulla katsoo merkkeihin, tuliko tarpeeksi selvästi!!
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

Focus 1.0 edition a6 2017
janneyliranta
Viestit: 61
Liittynyt: 24 Joulu 2006 23:52
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja janneyliranta »

Ei selvinny tuosta linkistä!
janneyliranta
Viestit: 61
Liittynyt: 24 Joulu 2006 23:52
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja janneyliranta »

Kertokaa ny tähän linkkiin, kuinka tuo sytyn säätö tapahtuu tuossa koneessa, ennakon mä tiän (12 astetta), mut pitääkö tehdä muuta, kuin ottaa ajoituslamppu kauniiseen käteen ja katsoa, mitä näyttää? Eli tää on katiton malli!
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

kyseisen linkin ekasta lauseesta....:

Korjauskirja antaa tyhjäkäynnillä arvoksi 12 astetta EYKK. Jos säätää letku irti, niin tyhjällä on pikkasen päälle 20 astetta letku takaisin laitettuna.
Focus 1.0 edition a6 2017
janneyliranta
Viestit: 61
Liittynyt: 24 Joulu 2006 23:52
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja janneyliranta »

Eli letku irti, 12 asteeseen säädetään?
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

näin ainakin korjauspus väittää
Focus 1.0 edition a6 2017
markkul
Viestit: 242
Liittynyt: 09 Elo 2005 15:53
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja markkul »

Haynesin korjaus kirja tosiaan kertoo 2.0i koneelle arvon 12 EYKK. Mutta kyseinen opus ei kyllä tarkenna siitä alipaineletkun kohtalosta.

Kuten tuossa jo aikaisemmassa keskustelussa käy ilmi. Se mainittu laatikko on varmaankin se samainen MAP anturi, joka myös minun autossa on. Onko siinä ruiskumallissa, missä ei MAP:ia ole, alipaine kello jakajassa? Tuo 12 EYKK siis koskee varmaankin sitä mallia.

Onko siis olemassa MAP:lla varustettuja, ei KAT malleja, vai onkohan kysyjän KAT vaan hukkunut johonkin?

Minulle ei ainakaan vielä siis selvinnyt IHAN oikeasti miten pitäisi säätää, kun keskusteltiin siitä ruiskun huoltotilasta jne.

Eli jos jollain on oikeasti tietoa asiasta. Miten esim. oikeasti pääsee siihen hultotilaan, mistä tietää, että on huolto tilassa ja mitä pitää säätä. Rautalangasta jos vääntää ohjeet.
Avatar
BlackEscort
Viestit: 192
Liittynyt: 04 Helmi 2005 14:04

Viesti Kirjoittaja BlackEscort »

Mä en tiedä mikä sytytys sulla on, mutta mulla oli kierroksia lisätty kaasuläpästä ja ensiksi säädin kierrokset alle900rpm ja sitten säädin syttyä lähemmäs kohdilleen :arrow: aina kun kierrokset alkoi nousemaan niin kaasuläppää pienemmälle että kierrokset pysy alle 900rpm. Sytytysennakko vaelti 0-20 asteen hujakoilla kun oli käännetty kaasuläppää aukipäin reilusti ja sit oli säädetty sytty mihin sattuu. Mulla ei mene mitään letkuja jakajalle enkä ottanu irti mistään mitään. Huohottimen takaiskuventtiili oli muuttunut suoraksi putkeksi jonka korjasin, joten imuvuodot kannattaa tarkistaa.

Ja vakio is ruiskuun ei pysty edes kierroksia säätämään korjausoppaan mukaan. Myös jyrkkä nokka tekee säädön mahdottomaksi.
Multa uupuu se "MAP"boxi kokonaan, mutta uupuu myös kat ja alipainesäädin jakajasta.

Joku mainitsikin täällä että kaasuläppä pitää olla täysin kiinni ja sit vasta säädetään sytty. (En tiedä pitääkö tää paikkaansa100%)
Vastaa Viestiin