ford siera 2.0is ohc sytytyksen säätöasiaa
-
- Viestit: 61
- Liittynyt: 24 Joulu 2006 23:52
- Paikkakunta: Laihia
ford siera 2.0is ohc sytytyksen säätöasiaa
Pitääkö tuosta ottaa jotain letkuja tai muuta irti, kun säätää sytytystä? Aattelin, kun yrittää osoitin heilua säätäessä. Koneen takaosassa tuliseinässä on sellainen suorakaiteen muotoinen palikka, johon menee yksi alipaineletku ja sähköjohtoja, siitä kun ottaa imusarjasta sen alipaineletkun irti ja tulppaa sen, niin osoitin rauhoittuu, muuta sytytys muuttaa paikkaa melkein yläkuolokohtaan asti. Eli olisko neuvoja kellään sierratietäjällä, olisin kiitollinen!
Viimeksi muokannut janneyliranta, 15 Syys 2007 23:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 61
- Liittynyt: 24 Joulu 2006 23:52
- Paikkakunta: Laihia
-
- Viestit: 61
- Liittynyt: 24 Joulu 2006 23:52
- Paikkakunta: Laihia
-
- Viestit: 61
- Liittynyt: 24 Joulu 2006 23:52
- Paikkakunta: Laihia
-
- Viestit: 61
- Liittynyt: 24 Joulu 2006 23:52
- Paikkakunta: Laihia
Haynesin korjaus kirja tosiaan kertoo 2.0i koneelle arvon 12 EYKK. Mutta kyseinen opus ei kyllä tarkenna siitä alipaineletkun kohtalosta.
Kuten tuossa jo aikaisemmassa keskustelussa käy ilmi. Se mainittu laatikko on varmaankin se samainen MAP anturi, joka myös minun autossa on. Onko siinä ruiskumallissa, missä ei MAP:ia ole, alipaine kello jakajassa? Tuo 12 EYKK siis koskee varmaankin sitä mallia.
Onko siis olemassa MAP:lla varustettuja, ei KAT malleja, vai onkohan kysyjän KAT vaan hukkunut johonkin?
Minulle ei ainakaan vielä siis selvinnyt IHAN oikeasti miten pitäisi säätää, kun keskusteltiin siitä ruiskun huoltotilasta jne.
Eli jos jollain on oikeasti tietoa asiasta. Miten esim. oikeasti pääsee siihen hultotilaan, mistä tietää, että on huolto tilassa ja mitä pitää säätä. Rautalangasta jos vääntää ohjeet.
Kuten tuossa jo aikaisemmassa keskustelussa käy ilmi. Se mainittu laatikko on varmaankin se samainen MAP anturi, joka myös minun autossa on. Onko siinä ruiskumallissa, missä ei MAP:ia ole, alipaine kello jakajassa? Tuo 12 EYKK siis koskee varmaankin sitä mallia.
Onko siis olemassa MAP:lla varustettuja, ei KAT malleja, vai onkohan kysyjän KAT vaan hukkunut johonkin?
Minulle ei ainakaan vielä siis selvinnyt IHAN oikeasti miten pitäisi säätää, kun keskusteltiin siitä ruiskun huoltotilasta jne.
Eli jos jollain on oikeasti tietoa asiasta. Miten esim. oikeasti pääsee siihen hultotilaan, mistä tietää, että on huolto tilassa ja mitä pitää säätä. Rautalangasta jos vääntää ohjeet.
- BlackEscort
- Viestit: 192
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 14:04
Mä en tiedä mikä sytytys sulla on, mutta mulla oli kierroksia lisätty kaasuläpästä ja ensiksi säädin kierrokset alle900rpm ja sitten säädin syttyä lähemmäs kohdilleen
aina kun kierrokset alkoi nousemaan niin kaasuläppää pienemmälle että kierrokset pysy alle 900rpm. Sytytysennakko vaelti 0-20 asteen hujakoilla kun oli käännetty kaasuläppää aukipäin reilusti ja sit oli säädetty sytty mihin sattuu. Mulla ei mene mitään letkuja jakajalle enkä ottanu irti mistään mitään. Huohottimen takaiskuventtiili oli muuttunut suoraksi putkeksi jonka korjasin, joten imuvuodot kannattaa tarkistaa.
Ja vakio is ruiskuun ei pysty edes kierroksia säätämään korjausoppaan mukaan. Myös jyrkkä nokka tekee säädön mahdottomaksi.
Multa uupuu se "MAP"boxi kokonaan, mutta uupuu myös kat ja alipainesäädin jakajasta.
Joku mainitsikin täällä että kaasuläppä pitää olla täysin kiinni ja sit vasta säädetään sytty. (En tiedä pitääkö tää paikkaansa100%)

Ja vakio is ruiskuun ei pysty edes kierroksia säätämään korjausoppaan mukaan. Myös jyrkkä nokka tekee säädön mahdottomaksi.
Multa uupuu se "MAP"boxi kokonaan, mutta uupuu myös kat ja alipainesäädin jakajasta.
Joku mainitsikin täällä että kaasuläppä pitää olla täysin kiinni ja sit vasta säädetään sytty. (En tiedä pitääkö tää paikkaansa100%)