Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
elikkä en löytäny suoraan omaan probleemaan vastausta. elikkä omaan autoon on vaihdettu kaikki jarruosat paitsi tehostaja. ku jarrua painaa kerran kunnolla ni ei ota kovin napakasti, mut ku seuraavan kerran painaa poljinta ni tahtoo olla nokka lasissa kii. ja ilmattu on useita kertoja. auto on seisonu paikallaan useita vuosia käyttämättömänä ku ostin kyseisen auton 2.0ohc vm:83. elikkä oiskos toi tehostajan kalvo hyvä vaihtaa? ku ei raaskis ostaa uutta. onko hankala vaihtaa? ja hinta kalvolle. oisko vinkkejä?
Niin siis joo just,eli päästää läpi,kalvo rikki ja silleen.
Yks tapa ilmata on vaikkapa pumpata jarrua ja jättää
vaikka yöksi joku palikka painamaan pedaalia..laiskan
miehen hommaa eikä oo takuuta että toimii,mutta on joskus toiminut
kuitenkin.
toissa viikonloppuna vaihdettiin pääsylinteri. entinen oli melkolailla loppu se kasteli aina melkein tehostajan kuvun ku polki jarrua. tarviikos sitä mitenkään "erikoisesti" ilmata? pitääkö olla ilmaustyökalut siihen? ku niihinkin myydään erikseen ilmausvermeitä. ja ilman täytyy olla todella pitkällä ku kaikki on ilmattu useampaa kertaan. ja on tullu melkein joka nurkasta nestettä. tuo tuhisee melko reippaasti toi tehostaja ku polkee. ja kuis vaikee toi tehostajan purku oikeen on?
.....melkein joka nurkasta?
Ilmaus kauimmaisesta piiristä alkaen järjestyksessä eteenpäin,ja
jokasesta pitäs tulla nestettä niin kauan ettei ilmakuplia näy.
kyllähän se pääsylkky tulis ilmata ensin ja sitten vasta pyörät, 2-piiri systeemeis ei niin väliä mutta varmin tulee kun alottaa kauimmaisesta pyörästä. Beetleen vaihdoin keväällä kaikki pyörän sylinterit ja nestettä kulahti 2 purkkia ja olisko ollu 0,5L kipale, joten jos nyt pääsylinteriltä asti painat ilmaa pyörille päin niin saa niitä jonku aikaa ilmailla.
Ja joka nurkasta pitäis nestettä tulla ilman kuplia nesteessä..
janzamar kirjoitti:Niin siis joo just,eli päästää läpi,kalvo rikki ja silleen.
Yks tapa ilmata on vaikkapa pumpata jarrua ja jättää
vaikka yöksi joku palikka painamaan pedaalia..laiskan
miehen hommaa eikä oo takuuta että toimii,mutta on joskus toiminut
kuitenkin.
Jos tehostimen kalvo on rikki, jarrut tunutvat "kovilta" ja pihinää kuuluu kokoajan tehostimen sisältä.
Pikku pihaukset kuuluu asiaan jarrua pumpatessa.
Jos poljin painuu pikkuhiljaa pohjaan on vika pääsylinterissä, niinkuin jo edellä todettiin.
"Kumimaisuus" johtuu ilmasta (joka joustaa, toisin kuin neste) järjestelmässä.
jees elikkä käynpä tänään ostamassa pari purkkia nestettä ni eikun ilmaamaan. täytyy polkea niin pitkää ku et jos sieltä vähän viel löytys ilmaa kiitoksia nyt kumminkin! ilmottelen jos ei häviä vika
pynski-89 kirjoitti:jees elikkä käynpä tänään ostamassa pari purkkia nestettä ni eikun ilmaamaan. täytyy polkea niin pitkää ku et jos sieltä vähän viel löytys ilmaa kiitoksia nyt kumminkin! ilmottelen jos ei häviä vika
ja muista sitten polkea rauhallisesti.
jos sitä pumppaa kun viimestä päivää niin ilma muuttuu vaahdoksi eikä takuulla tule ulos sieltä
tulipahan täs mieleen et käykö uudemman mallin takajarrun automaattisäätö sen vanhan tilalle? elikkä se tanko härveli sen puolikuu systeemin tilalle, missä on ne booritukset. ja saako uutena kaupasta?