jarrupoljin joustaa kummasti

Renkaat, vanteet, jouset, iskarit, jarrut, madallus, jne.
pynski-89
Viestit: 140
Liittynyt: 16 Kesä 2007 20:05
Paikkakunta: kangasniemi

jarrupoljin joustaa kummasti

Viesti Kirjoittaja pynski-89 »

elikkä en löytäny suoraan omaan probleemaan vastausta. elikkä omaan autoon on vaihdettu kaikki jarruosat paitsi tehostaja. ku jarrua painaa kerran kunnolla ni ei ota kovin napakasti, mut ku seuraavan kerran painaa poljinta ni tahtoo olla nokka lasissa kii. ja ilmattu on useita kertoja. auto on seisonu paikallaan useita vuosia käyttämättömänä ku ostin kyseisen auton 2.0ohc vm:83. elikkä oiskos toi tehostajan kalvo hyvä vaihtaa? ku ei raaskis ostaa uutta. onko hankala vaihtaa? ja hinta kalvolle. oisko vinkkejä? :oops:
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

Jossain on yhä ilmaa.
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Jos tehostin vuotaa,niin vaikka valoissa huomaa
kun poljin painuu pikkuhiljaa pohjaan.
ei sieltä mitään junia t...
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

janzamar kirjoitti:Jos tehostin vuotaa,niin vaikka valoissa huomaa
kun poljin painuu pikkuhiljaa pohjaan.
koulussa sanottiin että jos valoissa painuu poljin pohjaan niin pääsylinteri on viallinen
Focus 1.0 edition a6 2017
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Niin siis joo just,eli päästää läpi,kalvo rikki ja silleen.
Yks tapa ilmata on vaikkapa pumpata jarrua ja jättää
vaikka yöksi joku palikka painamaan pedaalia..laiskan
miehen hommaa eikä oo takuuta että toimii,mutta on joskus toiminut
kuitenkin.
ei sieltä mitään junia t...
pynski-89
Viestit: 140
Liittynyt: 16 Kesä 2007 20:05
Paikkakunta: kangasniemi

Viesti Kirjoittaja pynski-89 »

toissa viikonloppuna vaihdettiin pääsylinteri. entinen oli melkolailla loppu :D se kasteli aina melkein tehostajan kuvun ku polki jarrua. tarviikos sitä mitenkään "erikoisesti" ilmata? pitääkö olla ilmaustyökalut siihen? ku niihinkin myydään erikseen ilmausvermeitä. ja ilman täytyy olla todella pitkällä ku kaikki on ilmattu useampaa kertaan. ja on tullu melkein joka nurkasta nestettä. tuo tuhisee melko reippaasti toi tehostaja ku polkee. ja kuis vaikee toi tehostajan purku oikeen on?
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

.....melkein joka nurkasta?
Ilmaus kauimmaisesta piiristä alkaen järjestyksessä eteenpäin,ja
jokasesta pitäs tulla nestettä niin kauan ettei ilmakuplia näy.
ei sieltä mitään junia t...
GeeTee-
Viestit: 1412
Liittynyt: 03 Kesä 2006 02:41

Viesti Kirjoittaja GeeTee- »

kyllähän se pääsylkky tulis ilmata ensin ja sitten vasta pyörät, 2-piiri systeemeis ei niin väliä mutta varmin tulee kun alottaa kauimmaisesta pyörästä. Beetleen vaihdoin keväällä kaikki pyörän sylinterit ja nestettä kulahti 2 purkkia ja olisko ollu 0,5L kipale, joten jos nyt pääsylinteriltä asti painat ilmaa pyörille päin niin saa niitä jonku aikaa ilmailla.
Ja joka nurkasta pitäis nestettä tulla ilman kuplia nesteessä..
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

janzamar kirjoitti:Niin siis joo just,eli päästää läpi,kalvo rikki ja silleen.
Yks tapa ilmata on vaikkapa pumpata jarrua ja jättää
vaikka yöksi joku palikka painamaan pedaalia..laiskan
miehen hommaa eikä oo takuuta että toimii,mutta on joskus toiminut
kuitenkin.
Jos tehostimen kalvo on rikki, jarrut tunutvat "kovilta" ja pihinää kuuluu kokoajan tehostimen sisältä.
Pikku pihaukset kuuluu asiaan jarrua pumpatessa.

Jos poljin painuu pikkuhiljaa pohjaan on vika pääsylinterissä, niinkuin jo edellä todettiin.
"Kumimaisuus" johtuu ilmasta (joka joustaa, toisin kuin neste) järjestelmässä.
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

No niinhän mä just melkein sanoinkin :lol:
ei sieltä mitään junia t...
pynski-89
Viestit: 140
Liittynyt: 16 Kesä 2007 20:05
Paikkakunta: kangasniemi

Viesti Kirjoittaja pynski-89 »

jees elikkä käynpä tänään ostamassa pari purkkia nestettä ni eikun ilmaamaan. täytyy polkea niin pitkää ku et jos sieltä vähän viel löytys ilmaa :D kiitoksia nyt kumminkin! ilmottelen jos ei häviä vika
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Joskus jarruletkutkin joustaa, mutta kylläkin harvinaista! 8)
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

pynski-89 kirjoitti:jees elikkä käynpä tänään ostamassa pari purkkia nestettä ni eikun ilmaamaan. täytyy polkea niin pitkää ku et jos sieltä vähän viel löytys ilmaa :D kiitoksia nyt kumminkin! ilmottelen jos ei häviä vika
ja muista sitten polkea rauhallisesti.
jos sitä pumppaa kun viimestä päivää niin ilma muuttuu vaahdoksi eikä takuulla tule ulos sieltä
Focus 1.0 edition a6 2017
pynski-89
Viestit: 140
Liittynyt: 16 Kesä 2007 20:05
Paikkakunta: kangasniemi

Viesti Kirjoittaja pynski-89 »

tulipahan täs mieleen et käykö uudemman mallin takajarrun automaattisäätö sen vanhan tilalle? elikkä se tanko härveli sen puolikuu systeemin tilalle, missä on ne booritukset. ja saako uutena kaupasta?
Avatar
Regu
Viestit: 682
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:56
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Regu »

Monteonisti kirjoitti:Joskus jarruletkutkin joustaa, mutta kylläkin harvinaista! 8)
On noita nähty joustavia satuloitakin. Prätkissä kyllä useammin.
Escort 1.8 sport -97
Vastaa Viestiin