
Koneen vaihto zetec
Koneen vaihto zetec
Eli:Kylkimällätty -92 escort 1.8 zetec. Kone käy normaalisti. Kone vaihdetaan -94:een escoon,jossa ollut samankokoinen kone alunperin.(koki moottorivaurion) Lähtee kyllä käyntiin,mutta käy niin rikkaalla,että bensa haisee ja tukehtuu jonku aikaa ajettaessa (eli kunnes lämpenee) Eli mistä lääkettä tähän vaivaan? 

-KAUAS ON PITKÄ MATKA-
Re: Koneen vaihto zetec
Moottorivaurio ????Cobrajet kirjoitti:(koki moottorivaurion) Lähtee kyllä käyntiin,mutta käy niin rikkaalla,että bensa haisee ja tukehtuu jonku aikaa ajettaessa (eli kunnes lämpenee)

Ei tuo nyt kuullosta miltään mekaaniselta vialta, vai onko menny jotain muuta ?
Itse en ainakaan noilla perusteilla lähtis konetta vaihtamaan jos bensa haisee... Ihan mielenkiinnosta, mikä siitä entisestä meni ?
Niin,siis siitä entisestä koneesta tuli kiertokanki ulos ja se koko kone heivattiin pois. Tilalle laitettiin kolariautosta kone. Ja jotain on tapahtunut tässä välissä.
. Itellä ei hirveen tarkkaa tietoa vaihtorojektista,mutta hommasin katiskan pihaan ja ajattelin asiaa alkaa selvitteleen. 8)

-KAUAS ON PITKÄ MATKA-
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Onks siinä nyt käytössä sen auton alkuperäiset anturit vai sen vaihtomoottorin omat anturit? Meinaan vaan että noissahan tapahtuu välillä muutoksia vaikka päällepäin näyttävätkin samalta, ja nyt jos kaikki anturit on 'väärästä autosta' niin atk saattaa ohjata moottoria ihan miten sattuu.
Eli imusarjassa oleva lämpöanturi ja molemmat termostaattikotelossa olevat anturit nyt ainakin alkajaisiksi alkuperäisestä moottorista ja kenties ilmamäärämittarikin.
Eli imusarjassa oleva lämpöanturi ja molemmat termostaattikotelossa olevat anturit nyt ainakin alkajaisiksi alkuperäisestä moottorista ja kenties ilmamäärämittarikin.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Joo,nyt uudet johdot ja tulpat. Puola tosin käytetty,mutta nelonen edelleen pimee ja kolmosessa pimeitä kohtia(ajoituslampulla testailtu) Varaosamyyjältä kyselin uutta puolaa ja katto kirjasta,et 9/93 ois muuttunu tyyppi ?! Tuossahan on `92 kone `94:ssa korissa. Onhan tietty mahdollista,etttä toi toinenki puola ois sökö ,mutta mutta... 

-KAUAS ON PITKÄ MATKA-
Hoksasin tossa,että tässä ´94:ssa ei ole sitä erillistä sytytysohjaus lootaa tossa konehuoneessa ja siinä varaosa-autossa oli. Mitähän kohtaa tuo tietokone ei tunnista tosta moottorista ja miten ihmeessä 3 ja 4 on pimeenä vaikka 1 ja 2 sytyttää ihan hyvin. Kokeiltu eri puolallaki,ei muutosta. Voiko tuo kipinä olla jotenki niin heikko,ettei se riitä parin toiselle osapuolelle



-KAUAS ON PITKÄ MATKA-
Zetecin puola on wasted-spark puola, jossa on kaksi puolaa syöttämässä sylinterejä pareittain. On myös mahdollista, ettei puolalle tule ohjausvirtaa. Piippaa ja mittaa piuhat. Zetecin piuhat uudemmasta koneesta vanhempaan eivät käy ristiin johtuen hatun pituuden eroista.
Boxin pitäisi osata mukautua antureihin kun siile tekee ivoresetin, joss kaikki anturit ovat kunnossa. Oma veikkaus on että ECU on limp-moodissa syystä XYZ. Poikkea jossakin luetuttamassa vikakoodit.
Edit:
niin tuo uudempi boxi on ilmeisesti ECC-V ei EEC-IV. En 100% varmasti muista oliko jossakin Escortissa myös integroitua EDIS ohjainta, mutta tuossa 94- johtosarjassa joka minulla on on kyllä EDIS-V liitin.
Boxin pitäisi osata mukautua antureihin kun siile tekee ivoresetin, joss kaikki anturit ovat kunnossa. Oma veikkaus on että ECU on limp-moodissa syystä XYZ. Poikkea jossakin luetuttamassa vikakoodit.
Edit:
niin tuo uudempi boxi on ilmeisesti ECC-V ei EEC-IV. En 100% varmasti muista oliko jossakin Escortissa myös integroitua EDIS ohjainta, mutta tuossa 94- johtosarjassa joka minulla on on kyllä EDIS-V liitin.
Tuossa on kyllä tuo EEC-IV loota,eikä erillistä edis boksia.Kaikki liittimet passaa kyllä täysin,eikä ylim.johtoja jää. Käynnissä ollessa puolan kaikille kolmelle navalle tulee yli 13V. Riittäneekö? Hommaanko uuden puolan? Matkaa lähimpään koodinlukupaikkaan tulee liki 100 kilsaa,joten kaikki omat konstit mieluusti ensin 

-KAUAS ON PITKÄ MATKA-
Johtosarjoja ei ole vaihdettu. Ymmärtääkseni vanha kone v-laatikkoineen on nostettu pois ja uusi paikoilleen ja tökitty liittimet antureille ym.ruiskulle paikoilleen. Siksi ihmettelenkin miksi ei pelaa,vaikka kaikki liittimet on samanlaiset ja sopii toisiinsa. Johtojen väritkin näyttää passaavan. Ja silti hyvin lähtee käymään vaikka kaikki pytyt ei mukana. Ja miten esim. 1 sytyttää ja 4 ei. Nehän on samalla puolan puolella.Valikoivaa virtaa
Bensaahan tulee sitten jo pakoputken liitoksistaki 



-KAUAS ON PITKÄ MATKA-
Moottorin sähköt tulee moottorilta autolle yhden liittimen kautta. Onko tästä koneellepäin auton orggisjohtosarja vai vaihtokoneen mukana tullut?
"Ymmärtääkseni" ei riitä, tää pitäis tietää koska eri ikäisissä johdot voi olla liittimissä eri järjestyksessä. Joku tämmöinen voisi selittää. Tai sitten vaihtotyön aikana on rutistettu johtosarja johonkin väliin ja ongelmat johtuu siitä.
"Ymmärtääkseni" ei riitä, tää pitäis tietää koska eri ikäisissä johdot voi olla liittimissä eri järjestyksessä. Joku tämmöinen voisi selittää. Tai sitten vaihtotyön aikana on rutistettu johtosarja johonkin väliin ja ongelmat johtuu siitä.
Mä en kyllä tajuu tota mahdollisen alkuperäisen ja vaihdetun moottorin johtosarjan eron vaikutusta. Oli johtosarja millanen tahansa nii sieltä menee piuha vanhan moottorin anturiin X ja samaan anturiin X se on kai siinä uudessa moottorissakin kytketty?
Sellanen tuli tossa vielä mieleen, että kun vähän autosta ja vuosimallista riippuenhan noi termostaattikotelossa olevat anturit (2kpl) ohjaa eri asioita jotta kannattaisikohan edes ne anturit ottaa siitä alkuperäisestä moottorista? Varsinkin sen kotelon yläpinnassa olevan anturin toimintahan vaihtelee eri vehkeissä.
Vaikka kyllä kun tätä jutustelua nyt on seurannu niin täytyy kyllä ihmetellä. Jos pakoputken liitoksistakin tulee jo todellakin bensaa niin aika sekaisin täytyy vehkeiden olla. Saako tollasesta tavallisesta ruiskusuuttimesta edes tulemaan niin paljon bensaa että se oireilis noin kovasti?
Sellanen tuli tossa vielä mieleen, että kun vähän autosta ja vuosimallista riippuenhan noi termostaattikotelossa olevat anturit (2kpl) ohjaa eri asioita jotta kannattaisikohan edes ne anturit ottaa siitä alkuperäisestä moottorista? Varsinkin sen kotelon yläpinnassa olevan anturin toimintahan vaihtelee eri vehkeissä.
Vaikka kyllä kun tätä jutustelua nyt on seurannu niin täytyy kyllä ihmetellä. Jos pakoputken liitoksistakin tulee jo todellakin bensaa niin aika sekaisin täytyy vehkeiden olla. Saako tollasesta tavallisesta ruiskusuuttimesta edes tulemaan niin paljon bensaa että se oireilis noin kovasti?
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
Kyllä saa ZetecistäKrisse kirjoitti: Vaikka kyllä kun tätä jutustelua nyt on seurannu niin täytyy kyllä ihmetellä. Jos pakoputken liitoksistakin tulee jo todellakin bensaa niin aika sekaisin täytyy vehkeiden olla. Saako tollasesta tavallisesta ruiskusuuttimesta edes tulemaan niin paljon bensaa että se oireilis noin kovasti?

- Chevrolet K1500 pick-up
Toyota Corolla E12 1.4 D4D
Eipä ole minulla sitä vanhaa konetta ja ed.omistajakin oli sen jo myynyt
Oudot on kyllä oireet. Ja koneellahan oli ajettu vielä ennen vaihtoa nyk.koriin... Vielähän ois se mahis,että vanha kone,joka oli todellakin huudatettu hengiltä,olisi särkenyt tai sekoittanut ton keskusboksin. Ei enää paljon vaihtoehtoja
(ps.airbagin merkkivalo palaa kokoajan.Liekö palanut ennen konerikkoa,en tiedä.) 



-KAUAS ON PITKÄ MATKA-
Nyt voitas sit ehkä vaihdella vähän tulppia ristiin - no toki uudet tulpat ois viel varmempi jos kehtaa ostaa - ja kattoo josko huonosti pelaava pytty vaihtuisi sen mukaan. Noi tulpatkaan ei kai tykkää siitä että niitä uitetaan pensiinissä 
SUutimien irrottaminen oli varmast miellyttävä projekti

SUutimien irrottaminen oli varmast miellyttävä projekti

Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/