kaasari paukahtaa

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
pynski-89
Viestit: 140
Liittynyt: 16 Kesä 2007 20:05
Paikkakunta: kangasniemi

kaasari paukahtaa

Viesti Kirjoittaja pynski-89 »

Moro! kysyisin semmosta et mistähän mahtas johtua kaasarin ns:paukahdus :D elikkä ois siekussa porattu 2.1ohc täys remppa tehty. kaasarina on ollu nyt vähän aikaa weberin dgv 32/36 ja siihen on asennettu se freetechnicksin myymä korjaussarja muutama kuukaus takaperin. ja kaasarihan on manuaaliryypyllä. kaasari oli autossa jo valmiina ku ostin tän siekun. talvella oli vähän aikaa juuttuvakurkkunen ei paukkunu. ja paukahdus ilmenee yleensä ku lisää kieroksia tyhjäkäyniltä ylöspäin. se siinä heti alussa paukahtaa. tyhjäkäynti on muistaakseni vähän alle 1000rpm ja paukahdus n:1500-2000. se on melko häirtsevä. mut kyllähän sillä saa päät kääntymään kirkolla ku tontsaa heittää :twisted: ja sytkän pitäs olla kohillaan. ja suurinosa sytkäpuolen osista on uusittu paitsi puolaa. jos jollain ois pientä vinkkiä heittää. et mitä tutkis tarkemmin.
Avatar
Volmari
Moderaattori
Viestit: 837
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:48
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Volmari »

no jos se ei ole sytkä niin lähtisin ihan sitten jakopuolelta etsimään vikaa. jos siellä on hihna heittänyt pykälän tai pari niin siitäkin voisi johtua mokoma.

toinen olisi sitten tarkistaa vielä tulpat ja johdot että kaikki on kunnossa.
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Avatar
tupu
Viestit: 374
Liittynyt: 17 Touko 2006 21:46
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja tupu »

Kiihdytyspumppu. ruiskuttaako heti bensaa, kun vaantää kaasuvinttaa? :roll:
2.9i
Feel The Difference.
TVR
Viestit: 105
Liittynyt: 21 Maalis 2006 11:15
Paikkakunta: Laukaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TVR »

tupu kirjoitti:Kiihdytyspumppu. ruiskuttaako heti bensaa, kun vaantää kaasuvinttaa? :roll:
Veikkaisin myös tuota kiihdytys rikastusta.
esaq
Viestit: 78
Liittynyt: 14 Kesä 2006 08:42

Viesti Kirjoittaja esaq »

Omassa Kentissä 32/36 DGAV pakkaa tehdä juurikin samaa.
Joskus ampuu oikein huolella. Sytkä on kohdillaan.

Ja tuohon on uusi kiihdytyspumpun kalvo juuri vaihdettu.

Muutenkaan kaasari ei tunnu pelaavan kovinkaan sulavasti.
Mara
Viestit: 60
Liittynyt: 02 Elo 2007 00:06
Paikkakunta: Hamina

Viesti Kirjoittaja Mara »

Liian pienet suuttimet, liian laiha tyhjäkäyntiseos tai sitten kiihdytyspumppu ei anna tarpeeksi bensaa.
Jos DGV/DGAV:ssä on kaikki edes sinnepäin kohdallaan, ei sen toiminta taatusti ole epämääräistä, se on yksi parhaita kaasareita!
Huomioitavaa on myös se, että jos kaasari on seissyt pitkään kuivana, voi kanaviin kasaantua mm. vanhasta bensasta rojua, joka ei ainakaan toimivuutta paranna..
Etenkin kiihdytyspumpun ja kohokammion välinen kanava tukkeutuu ja siellä piileksivä kuula juuttuu mielellään em. tapauksessa.
GeeTee-
Viestit: 1412
Liittynyt: 03 Kesä 2006 02:41

Viesti Kirjoittaja GeeTee- »

Eikös se meinaa laihaa seosta jos "aivastaa" putsariin :roll:
esaq
Viestit: 78
Liittynyt: 14 Kesä 2006 08:42

Viesti Kirjoittaja esaq »

Ei pitäisi olla laihalla seokset.
Penkissä säädetty huipputehoihin.

Liekö sitten kiihdytyspumpun kans jotain outoa.

Ja tuntuu muutenkin että bcf2 nokan kans ei vaan pelitä.
pikku-matti
Viestit: 102
Liittynyt: 26 Kesä 2006 00:01

Viesti Kirjoittaja pikku-matti »

GeeTee- kirjoitti:Eikös se meinaa laihaa seosta jos "aivastaa" putsariin :roll:
Hiukan asian ohi mutta voiko vuoto imusarjan ja kaasarin välillä tehdä sen että syttyy kaasarissa? Tuossa olisi yksi potilas joka tekee tuommoista ja epäilyksen tuon imuvuodon suuntaan on suuret..
GeeTee-
Viestit: 1412
Liittynyt: 03 Kesä 2006 02:41

Viesti Kirjoittaja GeeTee- »

pikku-matti kirjoitti: Hiukan asian ohi mutta voiko vuoto imusarjan ja kaasarin välillä tehdä sen että syttyy kaasarissa? Tuossa olisi yksi potilas joka tekee tuommoista ja epäilyksen tuon imuvuodon suuntaan on suuret..
Mun käsittääkseni voi, sehän periaatteessa vetää sen laihalle kun haukkaa ylimäärästä ilmaa imusarjassa(?). Pakoventtiili kans saattaa palaa imuvuodosta, ainakin näissä rauta-ajan boxereissa.

Starttispraytä tms. sumuttelet imusarjan eri kohtiin koneen käydessä, jos kierrokset nousee jossain kohdassa mihin suhuutat = vuotokohta.
pynski-89
Viestit: 140
Liittynyt: 16 Kesä 2007 20:05
Paikkakunta: kangasniemi

Viesti Kirjoittaja pynski-89 »

pitää ite katella noi seokset.. päästää välillä melkosen posauksen :D kiihdytyspumpunkalvo vaihdettu,suutimet vaihdettu uusiin,kaikki tiivisteet ja suodatin ja neulaventtiili. mut kyl toi sierra vetää ihan erilailla ku vakio kaasarilla. ja sit on marteliuksen peltisatsi ja liikennemerkkiputkesta tehty putkisto :D ei ruostu hetkelleen :lol: välillä on simonssin pönttö ja lopussa 3" am-worksin rosteripönttö. palailen asiaan jos korjaantuu noita seoksia säätämällä. ja on uus imusarjan tiiviste.
GeeTee-
Viestit: 1412
Liittynyt: 03 Kesä 2006 02:41

Viesti Kirjoittaja GeeTee- »

Saakos tuossa webrussa säädettyä sitä vipua, mikä liikuttaa kiihdytyspumpun kalvoa? Dellusta ainakin tämmönenki löytyy, jos liikaa kiristää niin ruikkaa aina kaasua painettaessa liikaa ja röpeltää, ja jos liian vähän niin.. ei ruikkaa tarpeeksi?
pynski-89
Viestit: 140
Liittynyt: 16 Kesä 2007 20:05
Paikkakunta: kangasniemi

Viesti Kirjoittaja pynski-89 »

en oo varma.. :?: joissain webruissa kyl pystyy. pitää kahtoa ku menee seuraavan kerran talille paukuttamaan :lol:
Vastaa Viestiin