kaasari paukahtaa
kaasari paukahtaa
Moro! kysyisin semmosta et mistähän mahtas johtua kaasarin ns:paukahdus elikkä ois siekussa porattu 2.1ohc täys remppa tehty. kaasarina on ollu nyt vähän aikaa weberin dgv 32/36 ja siihen on asennettu se freetechnicksin myymä korjaussarja muutama kuukaus takaperin. ja kaasarihan on manuaaliryypyllä. kaasari oli autossa jo valmiina ku ostin tän siekun. talvella oli vähän aikaa juuttuvakurkkunen ei paukkunu. ja paukahdus ilmenee yleensä ku lisää kieroksia tyhjäkäyniltä ylöspäin. se siinä heti alussa paukahtaa. tyhjäkäynti on muistaakseni vähän alle 1000rpm ja paukahdus n:1500-2000. se on melko häirtsevä. mut kyllähän sillä saa päät kääntymään kirkolla ku tontsaa heittää ja sytkän pitäs olla kohillaan. ja suurinosa sytkäpuolen osista on uusittu paitsi puolaa. jos jollain ois pientä vinkkiä heittää. et mitä tutkis tarkemmin.
no jos se ei ole sytkä niin lähtisin ihan sitten jakopuolelta etsimään vikaa. jos siellä on hihna heittänyt pykälän tai pari niin siitäkin voisi johtua mokoma.
toinen olisi sitten tarkistaa vielä tulpat ja johdot että kaikki on kunnossa.
toinen olisi sitten tarkistaa vielä tulpat ja johdot että kaikki on kunnossa.
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Liian pienet suuttimet, liian laiha tyhjäkäyntiseos tai sitten kiihdytyspumppu ei anna tarpeeksi bensaa.
Jos DGV/DGAV:ssä on kaikki edes sinnepäin kohdallaan, ei sen toiminta taatusti ole epämääräistä, se on yksi parhaita kaasareita!
Huomioitavaa on myös se, että jos kaasari on seissyt pitkään kuivana, voi kanaviin kasaantua mm. vanhasta bensasta rojua, joka ei ainakaan toimivuutta paranna..
Etenkin kiihdytyspumpun ja kohokammion välinen kanava tukkeutuu ja siellä piileksivä kuula juuttuu mielellään em. tapauksessa.
Jos DGV/DGAV:ssä on kaikki edes sinnepäin kohdallaan, ei sen toiminta taatusti ole epämääräistä, se on yksi parhaita kaasareita!
Huomioitavaa on myös se, että jos kaasari on seissyt pitkään kuivana, voi kanaviin kasaantua mm. vanhasta bensasta rojua, joka ei ainakaan toimivuutta paranna..
Etenkin kiihdytyspumpun ja kohokammion välinen kanava tukkeutuu ja siellä piileksivä kuula juuttuu mielellään em. tapauksessa.
-
- Viestit: 102
- Liittynyt: 26 Kesä 2006 00:01
Mun käsittääkseni voi, sehän periaatteessa vetää sen laihalle kun haukkaa ylimäärästä ilmaa imusarjassa(?). Pakoventtiili kans saattaa palaa imuvuodosta, ainakin näissä rauta-ajan boxereissa.pikku-matti kirjoitti: Hiukan asian ohi mutta voiko vuoto imusarjan ja kaasarin välillä tehdä sen että syttyy kaasarissa? Tuossa olisi yksi potilas joka tekee tuommoista ja epäilyksen tuon imuvuodon suuntaan on suuret..
Starttispraytä tms. sumuttelet imusarjan eri kohtiin koneen käydessä, jos kierrokset nousee jossain kohdassa mihin suhuutat = vuotokohta.
pitää ite katella noi seokset.. päästää välillä melkosen posauksen kiihdytyspumpunkalvo vaihdettu,suutimet vaihdettu uusiin,kaikki tiivisteet ja suodatin ja neulaventtiili. mut kyl toi sierra vetää ihan erilailla ku vakio kaasarilla. ja sit on marteliuksen peltisatsi ja liikennemerkkiputkesta tehty putkisto ei ruostu hetkelleen välillä on simonssin pönttö ja lopussa 3" am-worksin rosteripönttö. palailen asiaan jos korjaantuu noita seoksia säätämällä. ja on uus imusarjan tiiviste.