Vakkarin kytkentä ongelma

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
Avatar
Poude
Viestit: 424
Liittynyt: 01 Loka 2006 12:14

Vakkarin kytkentä ongelma

Viesti Kirjoittaja Poude »

Sain eräästä fiiatista vakionopeudensäätimen, pelkän moottorin tosin :?

Ajattelin kuitenkin kytkeä sen niin, että kolme asentoinen katkaisija tai joku muu hoitaisi homman.
Ongelma on se, että moottorin "tappi" joka on yhteydessä kaasun, toimii niin että kun johtoihin yhdistää + ja - niin tappi menee joko sisään tai ulos, ja kun johtojen paikkaa vaihtaa, niin tappi menee toiseen suuntaan, mutta miten ihmeessä semmosen kytkee toimimaan niin että kun katkaisijasta laittaa nolla asentoon eli keskelle niin mitään ei tapahdu, ja tappi pitää kaasun tietyssä asennossa, kun katkaisijan laittaa ykkös-asentoon niin tappi liikkuu ulos, eli lisää kaasua, ja toiseen suuntaan kaasu pois. Tottakai laitan polkimiin katkasijat ettei tule vaarallinen viritys.

Toivottavasti edes joku tajuaa :lol:

Onhan tosin tossa vakkarin moottorissa 4 napaa, ei vaan mitään tietoa mitä ne kaks muuta on, ei tunnu yleismittarilla olevan mitään eloa kummassakaan.


Parempia ehdotuksia otetaan vastaan.

En tahdo viestejä tyyliin " osta oikee vakkari "
Mondeo Mk1
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

ota siitä merkki ja mall ja koita googlata asennusohe tms mistä ne navat näkee
Focus 1.0 edition a6 2017
Krisse
Viestit: 1424
Liittynyt: 05 Helmi 2005 20:54
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Re: Vakkarin kytkentä ongelma

Viesti Kirjoittaja Krisse »

Ennenkun ihan kauheasti uhraat aikaa ja tarmoa tohon, kannattaa ehkä kokeilla 'vakionopeutta' ajamalla pätkä maantietä silleen että pidät kaasun kokoajan samassa asennossa - eli toimit niinkuin tuo suunnittelemasi 'säädin' toimisi.

Se että loivakin ylämäki vaatii aika ison pannun ettei nopeus putoa useilla kmh on vielä pieni juttu siihen nähen että alamäessä sitä vauhtia tulee sitten aika kivasti lisää kun kaasu on samassa asenossa kuin tasamaalla.

Ja en mä kehota hankkimaan oikeaa vakkaria, kehoitan vaan ensin 'simuloimaan' tota pohtimaasi ratkaisua jalkapelillä (=eli pidät kaasun tiukasti samassa asennossa) jotta voit sitten päätellä työmäärän ja hyödyn suhdetta.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
Avatar
Poude
Viestit: 424
Liittynyt: 01 Loka 2006 12:14

Viesti Kirjoittaja Poude »

Noo mun ajo onkin lähinnä suoralla, mäettömällä tiellä ajoa.
Mondeo Mk1
Avatar
jsel
Viestit: 456
Liittynyt: 01 Kesä 2007 10:14
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja jsel »

Outoa maastoa teilläpäin...
Avatar
Poude
Viestit: 424
Liittynyt: 01 Loka 2006 12:14

Viesti Kirjoittaja Poude »

Helsinki-Tampere motari vieressä, sitä käytän , siellä myös olis se vakkarin paikka, eihän sitä vakkaria muualla kun motarilla kannatakkaan käyttää.. vaarallinen, no riippuu kuskista.
Mondeo Mk1
Krisse
Viestit: 1424
Liittynyt: 05 Helmi 2005 20:54
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse »

Mitäs tälle kuuluu? Onko asennettu, miten pelaa?
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
Vastaa Viestiin