Mondeo 2001 ruostevaurio ja niiden korjaus ?

Pellit, puskurit, maalaus, ruostevauriot, verhoilu, penkit jne.
Kujis81
Viestit: 16
Liittynyt: 26 Maalis 2007 10:27

Mondeo 2001 ruostevaurio ja niiden korjaus ?

Viesti Kirjoittaja Kujis81 »

Hittolainen, tuli vilkastua vähän farkku-Mondeo -01 (uus koppa) pohjaa ja ruostettahan siellä. Pahimmat ovat tuossa takarenkaan helmapellin etuosassa kun sitä "suoja"muovia vähän raottaa. Ei uskoisi 6v vanhasta autosta!

Onko joku tehnyt noille jotain. Onko ylipäätään mitään tehtävissä. Kukaan vienyt johonkin hiakkapuhallutettavaksi ja maalattavaksi tai kokeillut DIY metodia =)

Onko jollain suositella jotain (edullista) alan paikkaa Tampereelta.

Kiitos,
tursas
Viestit: 4019
Liittynyt: 10 Tammi 2006 12:33
Paikkakunta: Vantaa

Re: Mondeo 2001 ruostevaurio ja niiden korjaus ?

Viesti Kirjoittaja tursas »

Kujis81 kirjoitti:tai kokeillut DIY metodia =)
...tarkoittanet tee se itse - menetelmää...siis nythän ei selviä miten paljon siellä ruostetta on, vai onkos se lokkarin reuna jo semmosta taffelchipsiä...pienistä ruosteista piilossa selviää hyvin kun ottaa sisälokkarin irti putsaa ruosteen pois hiomalla, pohjamaalia ja alustamassaa päälle....noin niinku alkuun... 8)
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
samiharju
Viestit: 694
Liittynyt: 04 Helmi 2005 17:52
Paikkakunta: Ilimajoki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja samiharju »

mk3 mallista ilmeisesti on kyse; käyppäs fordilla rutisemassa, tuossa autossa on aika hyvä koritakuu..
Kujis81
Viestit: 16
Liittynyt: 26 Maalis 2007 10:27

Viesti Kirjoittaja Kujis81 »

Moro,

Ruoste on vielä ihan pinta-asteella. Maali varissut pois ja ruoste tilalla. Ruoste jatkuu myös pellin toiselle puolelle, eli auton alle. Takuu tuskin korvaa kun ruoste on alkanut ulkoapäin ja luultavasti kiveniskuista. Auto on vissii suunniteltu sisäkääyttöön =) Mietin vain, että onko noille ruosteille järkevään hintaan mitään tehtävissä.
SMK 05
Viestit: 3
Liittynyt: 19 Kesä 2007 17:48
Paikkakunta: OULU

Viesti Kirjoittaja SMK 05 »

Mulla oli 01 mondeo pari vuotta sit. Vein sen silloin ensimmmäiseen katsastukseen ja katsastusmies sanoi silloin että voi herra isä minkä näköinen on uus auto!! Että tältä auto saa näyttää aikaisintaan kymmenen vuoden kuluttua!!! Maalit lähti helmoista pitkinä 20cm suikaleina ja helmat oli ihan ruosteessa!! Auto oli ollut minulla silloin 5kk ja myyjäliike ei alkanut millekkää.. Seuraava paikka oli etupuskuri mistä lähti maalit isoina palasina.

Nyt kun ostin uhkarohkeana tään toisen mondeon niin kyselin tästä ruosteongelmasta. Se on kuulemma ollut näissä juuri tässä ikäluokassa ihan ns."tyyppivika". Nyt on kuulemma näissä uudemmissa parempi (oliko 03 lähtien) jotakin tehty asialle. Elkää nyt heti kivittäkö kun en osaa selittää tarkasti teille!!

Mutta toivotaan nyt että tämä ford olisi vähän parempi hankinta.
jamppevaan
Viestit: 234
Liittynyt: 20 Touko 2007 10:25

Viesti Kirjoittaja jamppevaan »

Osaako kukaan kertoa miten tuo "ruostuminen" näkyy ovissa ulospäin alkuvaiheessa? Itse tuli juuri ostettua -02 sedani ja käsittääkseni ovet on jo vaihdettu/korjattu jossain vaiheessa.

Huomasin vain vasta nyt, että ovien alareunat ovat pienellä appelsiinipinnalla noin 3-4cm oven alareunasta, onko normaalia vaihdetuissa/korjatuissa ovissa(paksumpi massa/maali tms)? Vai onko maalin alta ruoste nousemassa pintaan?

Miten tuo korjaus käytännössä suoritetaan? Itse ajattelin, että ruiskutan ovien alareunoihin juoksevaa öljyä. Antaisi ainakin jonkinlaisen suojan ruostetta vastaan.
Laakkanen
Viestit: 25
Liittynyt: 26 Kesä 2007 12:40
Paikkakunta: Kajjaani

Viesti Kirjoittaja Laakkanen »

Eilen sain oman mondeon kittisaummojen vaihdosta, kuskin oven reuna siitä kittisauman ympäriltä oli jo ruostunutkin ja kyseessä siis vm 2003 mondeo. Työn laatu oli kyllä täällä kajaanissa ihan ok mutta penkeissä oli sotkua että pitää varmaan sisustan pesulla käyttää ja laittaa lasku wetterille.

Aina se menee näin että jos kolmas osapuoli tekee jotain autolle niin se on paskainen tai muuta huomauttamista.
2.0 TDCI Mondeo
Avatar
Sini81
Viestit: 65
Liittynyt: 27 Elo 2006 00:09
Paikkakunta: Harjavalta

Viesti Kirjoittaja Sini81 »

Yks fordien perusvioista että takalokasuojan kaaret ruostuu... Niin omassanikin. Viime kesänä tehtiin sitten korjaus, leikattiin ruostunut kohta pois ja muutamalla pisteellä hitsattiin uutta peltiä paikoilleen. Lisäksi vielä tinattiin se kunnolla. Sitten hiomiset, yms. ja maalaukset päälle. Sitten vielä kunnon tornoolit ehkäisemään uusia ruosteita ja eikun ajoon.... Ja on kuin ihan uusi, eikä mitään ruostetta koskaan ois ollutkaan. Nythän se ei enää ruostukaan samasta kohtaa kun on tinattu :lol: Kaikki muut kohdat autosta voikin vielä sitten ruostua... Pian pitäs tehdä jotain myös toisella puolelle samaan kohtaan. On kevät tuonut sinne muutaman kukkasen. Mutta ne taitanee mennä pelkällä hiomisella ja paikkamaalilla. Eivät ole niin pahoja kuin tuo toinen puoli oli...
ketä leikkiin ryhtyy.... niin ryhtyy sitten kans !!!!!
Jake M.
Viestit: 13
Liittynyt: 20 Kesä 2007 07:55
Paikkakunta: Hki

Viesti Kirjoittaja Jake M. »

Mä olen ymmärtänyt että Mondeoissa on vaihdettu ovia jne. takuuna vielä aika pitkänkin ajan kuluttua.

Just ne oven saumat alkaa ruostuu jne ?

Onko kellään mitään kokemuksia näistä?
Pasi MK3
Viestit: 17
Liittynyt: 26 Maalis 2007 22:02

Viesti Kirjoittaja Pasi MK3 »

Meidän 2003 mallin Mondeo on parasta aikaa ovien takuukorjauksessa. Myyjäliikkeessä luvattiin jopa, että jos vaiva uusii niin sekin korjataan takuuseen. Muistaakseni mainitsi takuun olevan yhteensä 12 vuotta eli vuoteen 2015.
Mondeo MK3 V6 Ghia STW
SMAX Trend7 2,5T
apihl
Viestit: 10
Liittynyt: 27 Huhti 2007 00:30

Viesti Kirjoittaja apihl »

mulla on pohja pahassa kunnossa samasta mallista, kyselin hiekkapuhaltajia, mutta hinta on tähtitieteellinen, eli ensi kuussa puhallan itse sekä pohjustan että maalaan koslasta pohjan. tämä oli ensimmäinen ja takuulla viimeinen foordi mulla, vaihdan takaisin toyotaan!!! ostin nimittäin v, -90 uuden hiacen, en tehnyt mitään suojauksia ja vasta 13 vuotta myöhemmin tarvitsi ensikerta hiekkapuhaltaa pohjaa, vaikka 300 000 km tuli mittariin etelä-suomen suolateillä! että silleen....
Laakkanen
Viestit: 25
Liittynyt: 26 Kesä 2007 12:40
Paikkakunta: Kajjaani

Viesti Kirjoittaja Laakkanen »

apihl kirjoitti:mulla on pohja pahassa kunnossa samasta mallista, kyselin hiekkapuhaltajia, mutta hinta on tähtitieteellinen, eli ensi kuussa puhallan itse sekä pohjustan että maalaan koslasta pohjan. tämä oli ensimmäinen ja takuulla viimeinen foordi mulla, vaihdan takaisin toyotaan!!! ostin nimittäin v, -90 uuden hiacen, en tehnyt mitään suojauksia ja vasta 13 vuotta myöhemmin tarvitsi ensikerta hiekkapuhaltaa pohjaa, vaikka 300 000 km tuli mittariin etelä-suomen suolateillä! että silleen....
Siihen aikaan vielä sai laittaa oikeita aineita myös autonpohjaan, nykyään kun mihinkään ei saa laittaa mitään kunnon ainetta. Myös nuo autonvalmistajien laittamat ainemäärät ovat vähentyneet.
2.0 TDCI Mondeo
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Laakkanen kirjoitti: Siihen aikaan vielä sai laittaa oikeita aineita myös autonpohjaan, nykyään kun mihinkään ei saa laittaa mitään kunnon ainetta. Myös nuo autonvalmistajien laittamat ainemäärät ovat vähentyneet.
Vaikuttaahan sekin aika paljon että millä korkeudella se auton
pohja on,Hiacessa suht korkealla ainakin.
ei sieltä mitään junia t...
Avatar
Volmari
Moderaattori
Viestit: 837
Liittynyt: 05 Helmi 2005 15:48
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Volmari »

autojen pohjien ruostumiset ovat niin tapauskohtaisia.. milloinkaan ei voi sanoa että mikä auto ruostuu pohjastaan ja mikä ei.

mutta kuten mainittu niin ei nykyään tai itseasiassa moneen vuoteen enään ole autovalmistajat siihen auton pohjan ja muiden koteloiden suojauksiin kovasti panostanut. joka minusta pitäisi suomessa olla täydellisesti suojattu kunnon "tervalla".

taas se kuluttaja saa siipeensä siinä ei kiva.. asia olisi tietenkin eri jos minullakin olisi varaa vaikka joka viides vuosi ostaa uusia kosla alle näillä tuloilla.

mutta fordin nyky ruosteongelmat ovat kiinni hyvin pitkälti koriliimasta mitä on käytetty, ja he ovat sen myöntäneet ja maksavat siitä isoa hintaa näiden takuu korjausten nimessä. valitettavaa mutta totta.
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Vastaa Viestiin