Mondeo 2001 ruostevaurio ja niiden korjaus ?
Mondeo 2001 ruostevaurio ja niiden korjaus ?
Hittolainen, tuli vilkastua vähän farkku-Mondeo -01 (uus koppa) pohjaa ja ruostettahan siellä. Pahimmat ovat tuossa takarenkaan helmapellin etuosassa kun sitä "suoja"muovia vähän raottaa. Ei uskoisi 6v vanhasta autosta!
Onko joku tehnyt noille jotain. Onko ylipäätään mitään tehtävissä. Kukaan vienyt johonkin hiakkapuhallutettavaksi ja maalattavaksi tai kokeillut DIY metodia =)
Onko jollain suositella jotain (edullista) alan paikkaa Tampereelta.
Kiitos,
Onko joku tehnyt noille jotain. Onko ylipäätään mitään tehtävissä. Kukaan vienyt johonkin hiakkapuhallutettavaksi ja maalattavaksi tai kokeillut DIY metodia =)
Onko jollain suositella jotain (edullista) alan paikkaa Tampereelta.
Kiitos,
Re: Mondeo 2001 ruostevaurio ja niiden korjaus ?
...tarkoittanet tee se itse - menetelmää...siis nythän ei selviä miten paljon siellä ruostetta on, vai onkos se lokkarin reuna jo semmosta taffelchipsiä...pienistä ruosteista piilossa selviää hyvin kun ottaa sisälokkarin irti putsaa ruosteen pois hiomalla, pohjamaalia ja alustamassaa päälle....noin niinku alkuun... 8)Kujis81 kirjoitti:tai kokeillut DIY metodia =)
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Moro,
Ruoste on vielä ihan pinta-asteella. Maali varissut pois ja ruoste tilalla. Ruoste jatkuu myös pellin toiselle puolelle, eli auton alle. Takuu tuskin korvaa kun ruoste on alkanut ulkoapäin ja luultavasti kiveniskuista. Auto on vissii suunniteltu sisäkääyttöön =) Mietin vain, että onko noille ruosteille järkevään hintaan mitään tehtävissä.
Ruoste on vielä ihan pinta-asteella. Maali varissut pois ja ruoste tilalla. Ruoste jatkuu myös pellin toiselle puolelle, eli auton alle. Takuu tuskin korvaa kun ruoste on alkanut ulkoapäin ja luultavasti kiveniskuista. Auto on vissii suunniteltu sisäkääyttöön =) Mietin vain, että onko noille ruosteille järkevään hintaan mitään tehtävissä.
Mulla oli 01 mondeo pari vuotta sit. Vein sen silloin ensimmmäiseen katsastukseen ja katsastusmies sanoi silloin että voi herra isä minkä näköinen on uus auto!! Että tältä auto saa näyttää aikaisintaan kymmenen vuoden kuluttua!!! Maalit lähti helmoista pitkinä 20cm suikaleina ja helmat oli ihan ruosteessa!! Auto oli ollut minulla silloin 5kk ja myyjäliike ei alkanut millekkää.. Seuraava paikka oli etupuskuri mistä lähti maalit isoina palasina.
Nyt kun ostin uhkarohkeana tään toisen mondeon niin kyselin tästä ruosteongelmasta. Se on kuulemma ollut näissä juuri tässä ikäluokassa ihan ns."tyyppivika". Nyt on kuulemma näissä uudemmissa parempi (oliko 03 lähtien) jotakin tehty asialle. Elkää nyt heti kivittäkö kun en osaa selittää tarkasti teille!!
Mutta toivotaan nyt että tämä ford olisi vähän parempi hankinta.
Nyt kun ostin uhkarohkeana tään toisen mondeon niin kyselin tästä ruosteongelmasta. Se on kuulemma ollut näissä juuri tässä ikäluokassa ihan ns."tyyppivika". Nyt on kuulemma näissä uudemmissa parempi (oliko 03 lähtien) jotakin tehty asialle. Elkää nyt heti kivittäkö kun en osaa selittää tarkasti teille!!
Mutta toivotaan nyt että tämä ford olisi vähän parempi hankinta.
-
- Viestit: 234
- Liittynyt: 20 Touko 2007 10:25
Osaako kukaan kertoa miten tuo "ruostuminen" näkyy ovissa ulospäin alkuvaiheessa? Itse tuli juuri ostettua -02 sedani ja käsittääkseni ovet on jo vaihdettu/korjattu jossain vaiheessa.
Huomasin vain vasta nyt, että ovien alareunat ovat pienellä appelsiinipinnalla noin 3-4cm oven alareunasta, onko normaalia vaihdetuissa/korjatuissa ovissa(paksumpi massa/maali tms)? Vai onko maalin alta ruoste nousemassa pintaan?
Miten tuo korjaus käytännössä suoritetaan? Itse ajattelin, että ruiskutan ovien alareunoihin juoksevaa öljyä. Antaisi ainakin jonkinlaisen suojan ruostetta vastaan.
Huomasin vain vasta nyt, että ovien alareunat ovat pienellä appelsiinipinnalla noin 3-4cm oven alareunasta, onko normaalia vaihdetuissa/korjatuissa ovissa(paksumpi massa/maali tms)? Vai onko maalin alta ruoste nousemassa pintaan?
Miten tuo korjaus käytännössä suoritetaan? Itse ajattelin, että ruiskutan ovien alareunoihin juoksevaa öljyä. Antaisi ainakin jonkinlaisen suojan ruostetta vastaan.
Eilen sain oman mondeon kittisaummojen vaihdosta, kuskin oven reuna siitä kittisauman ympäriltä oli jo ruostunutkin ja kyseessä siis vm 2003 mondeo. Työn laatu oli kyllä täällä kajaanissa ihan ok mutta penkeissä oli sotkua että pitää varmaan sisustan pesulla käyttää ja laittaa lasku wetterille.
Aina se menee näin että jos kolmas osapuoli tekee jotain autolle niin se on paskainen tai muuta huomauttamista.
Aina se menee näin että jos kolmas osapuoli tekee jotain autolle niin se on paskainen tai muuta huomauttamista.
2.0 TDCI Mondeo
Yks fordien perusvioista että takalokasuojan kaaret ruostuu... Niin omassanikin. Viime kesänä tehtiin sitten korjaus, leikattiin ruostunut kohta pois ja muutamalla pisteellä hitsattiin uutta peltiä paikoilleen. Lisäksi vielä tinattiin se kunnolla. Sitten hiomiset, yms. ja maalaukset päälle. Sitten vielä kunnon tornoolit ehkäisemään uusia ruosteita ja eikun ajoon.... Ja on kuin ihan uusi, eikä mitään ruostetta koskaan ois ollutkaan. Nythän se ei enää ruostukaan samasta kohtaa kun on tinattu
Kaikki muut kohdat autosta voikin vielä sitten ruostua... Pian pitäs tehdä jotain myös toisella puolelle samaan kohtaan. On kevät tuonut sinne muutaman kukkasen. Mutta ne taitanee mennä pelkällä hiomisella ja paikkamaalilla. Eivät ole niin pahoja kuin tuo toinen puoli oli...

ketä leikkiin ryhtyy.... niin ryhtyy sitten kans !!!!!
mulla on pohja pahassa kunnossa samasta mallista, kyselin hiekkapuhaltajia, mutta hinta on tähtitieteellinen, eli ensi kuussa puhallan itse sekä pohjustan että maalaan koslasta pohjan. tämä oli ensimmäinen ja takuulla viimeinen foordi mulla, vaihdan takaisin toyotaan!!! ostin nimittäin v, -90 uuden hiacen, en tehnyt mitään suojauksia ja vasta 13 vuotta myöhemmin tarvitsi ensikerta hiekkapuhaltaa pohjaa, vaikka 300 000 km tuli mittariin etelä-suomen suolateillä! että silleen....
Siihen aikaan vielä sai laittaa oikeita aineita myös autonpohjaan, nykyään kun mihinkään ei saa laittaa mitään kunnon ainetta. Myös nuo autonvalmistajien laittamat ainemäärät ovat vähentyneet.apihl kirjoitti:mulla on pohja pahassa kunnossa samasta mallista, kyselin hiekkapuhaltajia, mutta hinta on tähtitieteellinen, eli ensi kuussa puhallan itse sekä pohjustan että maalaan koslasta pohjan. tämä oli ensimmäinen ja takuulla viimeinen foordi mulla, vaihdan takaisin toyotaan!!! ostin nimittäin v, -90 uuden hiacen, en tehnyt mitään suojauksia ja vasta 13 vuotta myöhemmin tarvitsi ensikerta hiekkapuhaltaa pohjaa, vaikka 300 000 km tuli mittariin etelä-suomen suolateillä! että silleen....
2.0 TDCI Mondeo
Vaikuttaahan sekin aika paljon että millä korkeudella se autonLaakkanen kirjoitti: Siihen aikaan vielä sai laittaa oikeita aineita myös autonpohjaan, nykyään kun mihinkään ei saa laittaa mitään kunnon ainetta. Myös nuo autonvalmistajien laittamat ainemäärät ovat vähentyneet.
pohja on,Hiacessa suht korkealla ainakin.
ei sieltä mitään junia t...
autojen pohjien ruostumiset ovat niin tapauskohtaisia.. milloinkaan ei voi sanoa että mikä auto ruostuu pohjastaan ja mikä ei.
mutta kuten mainittu niin ei nykyään tai itseasiassa moneen vuoteen enään ole autovalmistajat siihen auton pohjan ja muiden koteloiden suojauksiin kovasti panostanut. joka minusta pitäisi suomessa olla täydellisesti suojattu kunnon "tervalla".
taas se kuluttaja saa siipeensä siinä ei kiva.. asia olisi tietenkin eri jos minullakin olisi varaa vaikka joka viides vuosi ostaa uusia kosla alle näillä tuloilla.
mutta fordin nyky ruosteongelmat ovat kiinni hyvin pitkälti koriliimasta mitä on käytetty, ja he ovat sen myöntäneet ja maksavat siitä isoa hintaa näiden takuu korjausten nimessä. valitettavaa mutta totta.
mutta kuten mainittu niin ei nykyään tai itseasiassa moneen vuoteen enään ole autovalmistajat siihen auton pohjan ja muiden koteloiden suojauksiin kovasti panostanut. joka minusta pitäisi suomessa olla täydellisesti suojattu kunnon "tervalla".
taas se kuluttaja saa siipeensä siinä ei kiva.. asia olisi tietenkin eri jos minullakin olisi varaa vaikka joka viides vuosi ostaa uusia kosla alle näillä tuloilla.
mutta fordin nyky ruosteongelmat ovat kiinni hyvin pitkälti koriliimasta mitä on käytetty, ja he ovat sen myöntäneet ja maksavat siitä isoa hintaa näiden takuu korjausten nimessä. valitettavaa mutta totta.
Never Drive Faster Than Your Guardian Angel Can Fly
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i
Mk.3 Mondeo 2.0 TDCi vm.05
Nissan Primera P11 -00
Toyota Avensis 1.8 VVT-i vm.03
Mk.6 Escort vm.95 1.6 zetec
Mk.5 Escort vm.92 1.8 zetec
Mk.4 Escort vm.88 (R.I.P)
Audi 80 vm. 86 2.2i