2.0efi sierra. Kiihdyttäessä sirisee, yläkierrokset pettymys

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
farmisierra
Viestit: 11
Liittynyt: 22 Huhti 2005 19:03

2.0efi sierra. Kiihdyttäessä sirisee, yläkierrokset pettymys

Viesti Kirjoittaja farmisierra »

Vaihdoin tollaisen farmi sierran vm 88 katilla ja 2.0 ohc efi koneella. Alavääntö on loistava, tyhjäkäynti hyvä mutta yläkierroksilla laiska.

1)kuuluuko tämän ollakin laiska, vai missä voisi olla vika? pitää lisäksi ihme siritystä yläkierroksilla kun kiihdyttää.
2)onko tuo sama kone kuin vsnhemmissa is-sierroissa?
3)pitäskö vaihtaa takaisin 240 volvoon, kiihtyi nimittäin vakio kaasarikoneelle yhtä lujaa kuin ruiskusierra.

olen vaihtanut tulpat, ilmanputsarin, virranjakajan kannet ja pyörijän. Koneeseen vaihdoin lisäksi shell helix 5w40 öljyt, mitä mieltä siitä?
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Sirinästä en tiedä mutta vääntökoneitahan nuo on, eli yläkierroksilla vähän laiskan tuntuinen mutta jaksaa kyllä vääntää ihan kivasti.

Kaasarilla ja ruiskulla ei loppupelissä ole mitään eroa tehon kannalta, kunnossa ollessaan taitaa kaasarissa olla hieman enemän potkua kuin ruiskussa, säädettävät yms virijutut sitten erikseen, toki ruisku vastaa kaasuun ehkä aavistuksen nopeammin ja kulutus yleensä hieman pienempi

Näin niinkuin yleisesti

Eipä noissa koneissa taida mikään muuttua, osat käy ristiin uusista ja vanhoista ja tehotkin taitavat olla samoissa, lohkojen valut hieman poikkeavat mutta niissäkin hyvin pientä
farmisierra
Viestit: 11
Liittynyt: 22 Huhti 2005 19:03

Viesti Kirjoittaja farmisierra »

joo, tuota just mietinkin, että onko tuo normaalia tuo yläkierrosten heikkous, en aikaisemmin ole fordeja omistanut kuin kaksi. olivat vähän erityyppisiä; toisessa viiden litran kone ja toisessa litran.

Kyllähän vääntökone mukava on, sierroilla vaan oli aikanaan niin kulkeva maine, tämän vuoksi varmaan oletin sen kierroskinneriksi. :wink:
p3
Viestit: 545
Liittynyt: 04 Helmi 2005 17:16
Paikkakunta: Perniö

Viesti Kirjoittaja p3 »

missä veto loppuu ja kuinka voimakas sirinä kuuluu, vois tarkistaa polttoaineen syötön paine ja suodatin ainakin.

ruiskulaitteisto tuottaa pääasiallisesti paremman seoksen kuin kaasutin, fordillakin nämä ruiskuversiot taitavat olla kaasutinversioja tehokkaampia.
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Transit 2.4 rwd -00
Subaru targa
xraam
Viestit: 95
Liittynyt: 05 Helmi 2005 01:28

Viesti Kirjoittaja xraam »

Semmonen alavääntävä tuo 2.0 ohc efi taitaa vakiona olla ihan luonnostaan. Velipojan sierra ainakin on juuri samanlainen kuin tässä viestiketjussa kuvailtu. Vääntää tiukasti alhaalla, mutta yläkierroksilla ei sit mitään erityisempää tapahdu.

Tokihan aina voi olla vikaakin, sen selvittäminen sit voi olla hankalampi juttu. Sytkäennakko kannattanee varmistaa. Myös bensanpaineet saattaa vaikuttaa, jos ne pääsee isommilla kierroksilla laskemaan ja kone ei saa kunnolla ainetta. Bensapainemittaria/seosmittaria melkein vaatis, että näkis millaiset seokset/paineet on ajossa..
Mondeo -06, 2.0 Duratec
ex. Fordit:
Sierra 2.0 ohc -87, Sierra 1.6 ohc -84, Escort xr3 -83
kynsi
Viestit: 33
Liittynyt: 14 Huhti 2005 18:18
Paikkakunta: Savonlinna

Viesti Kirjoittaja kynsi »

Nakutus kuuluu kierroksilla sirinänä.
Ja tuo tehon puute puhuu sen puolesta. Minkä väriset tulpat?
farmisierra
Viestit: 11
Liittynyt: 22 Huhti 2005 19:03

Viesti Kirjoittaja farmisierra »

vanhat tulpat oli kyllä aikas vaaleat... pitää kokeilla vaihtaa vielä tuo bensansuodatin. Nakutusta? kuulostaa kyllä loogiselta, täytyy toivoa, että tuo suodatin olisi tukossa...
farmisierra
Viestit: 11
Liittynyt: 22 Huhti 2005 19:03

Viesti Kirjoittaja farmisierra »

laitoin lisäksi jotain ruiskusuuttimien puhdistusainetta, josko se helpottaisi pikku-hiljaa...
Vastaa Viestiin