2.0efi sierra. Kiihdyttäessä sirisee, yläkierrokset pettymys
-
- Viestit: 11
- Liittynyt: 22 Huhti 2005 19:03
2.0efi sierra. Kiihdyttäessä sirisee, yläkierrokset pettymys
Vaihdoin tollaisen farmi sierran vm 88 katilla ja 2.0 ohc efi koneella. Alavääntö on loistava, tyhjäkäynti hyvä mutta yläkierroksilla laiska.
1)kuuluuko tämän ollakin laiska, vai missä voisi olla vika? pitää lisäksi ihme siritystä yläkierroksilla kun kiihdyttää.
2)onko tuo sama kone kuin vsnhemmissa is-sierroissa?
3)pitäskö vaihtaa takaisin 240 volvoon, kiihtyi nimittäin vakio kaasarikoneelle yhtä lujaa kuin ruiskusierra.
olen vaihtanut tulpat, ilmanputsarin, virranjakajan kannet ja pyörijän. Koneeseen vaihdoin lisäksi shell helix 5w40 öljyt, mitä mieltä siitä?
1)kuuluuko tämän ollakin laiska, vai missä voisi olla vika? pitää lisäksi ihme siritystä yläkierroksilla kun kiihdyttää.
2)onko tuo sama kone kuin vsnhemmissa is-sierroissa?
3)pitäskö vaihtaa takaisin 240 volvoon, kiihtyi nimittäin vakio kaasarikoneelle yhtä lujaa kuin ruiskusierra.
olen vaihtanut tulpat, ilmanputsarin, virranjakajan kannet ja pyörijän. Koneeseen vaihdoin lisäksi shell helix 5w40 öljyt, mitä mieltä siitä?
Sirinästä en tiedä mutta vääntökoneitahan nuo on, eli yläkierroksilla vähän laiskan tuntuinen mutta jaksaa kyllä vääntää ihan kivasti.
Kaasarilla ja ruiskulla ei loppupelissä ole mitään eroa tehon kannalta, kunnossa ollessaan taitaa kaasarissa olla hieman enemän potkua kuin ruiskussa, säädettävät yms virijutut sitten erikseen, toki ruisku vastaa kaasuun ehkä aavistuksen nopeammin ja kulutus yleensä hieman pienempi
Näin niinkuin yleisesti
Eipä noissa koneissa taida mikään muuttua, osat käy ristiin uusista ja vanhoista ja tehotkin taitavat olla samoissa, lohkojen valut hieman poikkeavat mutta niissäkin hyvin pientä
Kaasarilla ja ruiskulla ei loppupelissä ole mitään eroa tehon kannalta, kunnossa ollessaan taitaa kaasarissa olla hieman enemän potkua kuin ruiskussa, säädettävät yms virijutut sitten erikseen, toki ruisku vastaa kaasuun ehkä aavistuksen nopeammin ja kulutus yleensä hieman pienempi
Näin niinkuin yleisesti
Eipä noissa koneissa taida mikään muuttua, osat käy ristiin uusista ja vanhoista ja tehotkin taitavat olla samoissa, lohkojen valut hieman poikkeavat mutta niissäkin hyvin pientä
-
- Viestit: 11
- Liittynyt: 22 Huhti 2005 19:03
joo, tuota just mietinkin, että onko tuo normaalia tuo yläkierrosten heikkous, en aikaisemmin ole fordeja omistanut kuin kaksi. olivat vähän erityyppisiä; toisessa viiden litran kone ja toisessa litran.
Kyllähän vääntökone mukava on, sierroilla vaan oli aikanaan niin kulkeva maine, tämän vuoksi varmaan oletin sen kierroskinneriksi.
Kyllähän vääntökone mukava on, sierroilla vaan oli aikanaan niin kulkeva maine, tämän vuoksi varmaan oletin sen kierroskinneriksi.

missä veto loppuu ja kuinka voimakas sirinä kuuluu, vois tarkistaa polttoaineen syötön paine ja suodatin ainakin.
ruiskulaitteisto tuottaa pääasiallisesti paremman seoksen kuin kaasutin, fordillakin nämä ruiskuversiot taitavat olla kaasutinversioja tehokkaampia.
ruiskulaitteisto tuottaa pääasiallisesti paremman seoksen kuin kaasutin, fordillakin nämä ruiskuversiot taitavat olla kaasutinversioja tehokkaampia.
Scorpio 2.9 at -91 coupe
Transit 2.4 rwd -00
Subaru targa
Transit 2.4 rwd -00
Subaru targa
Semmonen alavääntävä tuo 2.0 ohc efi taitaa vakiona olla ihan luonnostaan. Velipojan sierra ainakin on juuri samanlainen kuin tässä viestiketjussa kuvailtu. Vääntää tiukasti alhaalla, mutta yläkierroksilla ei sit mitään erityisempää tapahdu.
Tokihan aina voi olla vikaakin, sen selvittäminen sit voi olla hankalampi juttu. Sytkäennakko kannattanee varmistaa. Myös bensanpaineet saattaa vaikuttaa, jos ne pääsee isommilla kierroksilla laskemaan ja kone ei saa kunnolla ainetta. Bensapainemittaria/seosmittaria melkein vaatis, että näkis millaiset seokset/paineet on ajossa..
Tokihan aina voi olla vikaakin, sen selvittäminen sit voi olla hankalampi juttu. Sytkäennakko kannattanee varmistaa. Myös bensanpaineet saattaa vaikuttaa, jos ne pääsee isommilla kierroksilla laskemaan ja kone ei saa kunnolla ainetta. Bensapainemittaria/seosmittaria melkein vaatis, että näkis millaiset seokset/paineet on ajossa..
Mondeo -06, 2.0 Duratec
ex. Fordit:
Sierra 2.0 ohc -87, Sierra 1.6 ohc -84, Escort xr3 -83
ex. Fordit:
Sierra 2.0 ohc -87, Sierra 1.6 ohc -84, Escort xr3 -83
-
- Viestit: 11
- Liittynyt: 22 Huhti 2005 19:03
-
- Viestit: 11
- Liittynyt: 22 Huhti 2005 19:03