LIsäilma luisti

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
MikaPoika
Viestit: 37
Liittynyt: 05 Helmi 2007 11:36
Paikkakunta: Riihimäki

LIsäilma luisti

Viesti Kirjoittaja MikaPoika »

Miten ton lisäilma luistin pitäisi toimia ? vaikuttaako kulutukseen?
MK II 2.0 i
Avatar
Immo
Viestit: 47
Liittynyt: 13 Marras 2006 19:20
Paikkakunta: Kontiolahti

Re: LIsäilma luisti

Viesti Kirjoittaja Immo »

MikaPoika kirjoitti:Miten ton lisäilma luistin pitäisi toimia ? vaikuttaako kulutukseen?

Mulla 1.8gti mazdassa oli tuo lisäilmalustin rikki, niin oireet lähinnä käynistäessä ja tyhjä käynnissä kylmänä.
Eli ei lähtenyt käyntiin kuin kaasua painamalla ja tyhjäkäynti kylmänä todella pieni.Mutta ei vaikutusta kulutukseen.
Ventiilihän toimii vai pienillä kieroksilla antaen lisä ilmaa ohi ilmamäärämittarin.
Mondeo 2.0 -98
Transit 2.0 -89 (Westfalia retkeilyauto) (myyty)
Scorpio 2.9 4x4 (myyty)
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Re: LIsäilma luisti

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

Immo kirjoitti:Ventiilihän toimii vai pienillä kieroksilla antaen lisä ilmaa ohi ilmamäärämittarin.
ja ohi kaasuläpän. toiminnan idea on vastaava kun kaasaripelissä ryypyllä
Focus 1.0 edition a6 2017
MikaPoika
Viestit: 37
Liittynyt: 05 Helmi 2007 11:36
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja MikaPoika »

Eli se ei siihen kulutukseen vaikuta :) kiitos tiedosta.. Mulla sitä ei ole ollenkaan kiinni kun kierrokset oli lämpimänä korkeella. Eli toimii ryyppyn oki. :)
MK II 2.0 i
Ninja
Viestit: 150
Liittynyt: 03 Helmi 2005 12:14
Paikkakunta: Ylivieska

Viesti Kirjoittaja Ninja »

Tuo k-jetin lisäilmaluistin toimii seuraavasti. Siellä lisäilmaluistimen sisällä on bimetalli liuska joka vääntyy tiettyyn suuntaan lämpinä ja kylmänä. Kun auton käynnistää niin jokin (en nyt muista mikä) alkaa lämmittämään sitä bimetalli liuskaa joka vääntää tuon lisäilmaluistimen sisällä olevan läpän auki ja kun sitä bimetallia ei enään lämmitetä niin se jäähtyy ja suoristuu ja se läppä sulkeutuu.(vai onko se nyt toisin päin.:roll:)

Tässä kuvassa näkyy se lisäilmaluistin ja se bimetalli liuska(alempi). Tässä kuvassa näkyy se lirpake mitä se bimetalli vääntää joka aukaisee taikka sulkee sen läpän.
Vastaa Viestiin