LIsäilma luisti
Re: LIsäilma luisti
MikaPoika kirjoitti:Miten ton lisäilma luistin pitäisi toimia ? vaikuttaako kulutukseen?
Mulla 1.8gti mazdassa oli tuo lisäilmalustin rikki, niin oireet lähinnä käynistäessä ja tyhjä käynnissä kylmänä.
Eli ei lähtenyt käyntiin kuin kaasua painamalla ja tyhjäkäynti kylmänä todella pieni.Mutta ei vaikutusta kulutukseen.
Ventiilihän toimii vai pienillä kieroksilla antaen lisä ilmaa ohi ilmamäärämittarin.
Mondeo 2.0 -98
Transit 2.0 -89 (Westfalia retkeilyauto) (myyty)
Scorpio 2.9 4x4 (myyty)
Transit 2.0 -89 (Westfalia retkeilyauto) (myyty)
Scorpio 2.9 4x4 (myyty)
Re: LIsäilma luisti
ja ohi kaasuläpän. toiminnan idea on vastaava kun kaasaripelissä ryypylläImmo kirjoitti:Ventiilihän toimii vai pienillä kieroksilla antaen lisä ilmaa ohi ilmamäärämittarin.
Focus 1.0 edition a6 2017
Tuo k-jetin lisäilmaluistin toimii seuraavasti. Siellä lisäilmaluistimen sisällä on bimetalli liuska joka vääntyy tiettyyn suuntaan lämpinä ja kylmänä. Kun auton käynnistää niin jokin (en nyt muista mikä) alkaa lämmittämään sitä bimetalli liuskaa joka vääntää tuon lisäilmaluistimen sisällä olevan läpän auki ja kun sitä bimetallia ei enään lämmitetä niin se jäähtyy ja suoristuu ja se läppä sulkeutuu.(vai onko se nyt toisin päin.
)
Tässä kuvassa näkyy se lisäilmaluistin ja se bimetalli liuska(alempi). Tässä kuvassa näkyy se lirpake mitä se bimetalli vääntää joka aukaisee taikka sulkee sen läpän.

Tässä kuvassa näkyy se lisäilmaluistin ja se bimetalli liuska(alempi). Tässä kuvassa näkyy se lirpake mitä se bimetalli vääntää joka aukaisee taikka sulkee sen läpän.