Focuksen 1.4 ja 1.6 kone kertakäyttötavaraa jos alak. leviää
Focuksen 1.4 ja 1.6 kone kertakäyttötavaraa jos alak. leviää
Ei pysty/ ei ole suunniteltu ollenkaan remontoitavaksi ko. moottorien alakertaa. Sylinterilohko kieroutuu ja turmeltuu käyttökelvottomaksi, jos avaat runkolaakerien kiinnityspultit
Lukasin uunituoreen Alfamerin (Focus 1998-2004) suomenkielisen korjausoppaan läpi. Silleen oli selvällä suomenkielellä kirjoitettu. En voi muutakaan väittää.
Vetää lohkon kieroksi, jos purkaa alakerran
Vetää lohkon kieroksi, jos purkaa alakerran
Viimeksi muokannut penak, 24 Maalis 2007 08:58. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Re: Focuksen 1.4 ja 1.6 kone kertakäyttötavaraa jos alak. le
Justpenak kirjoitti:Ei pysty/ ei ole suunniteltu ollenkaan remontoitavaksi ko. moottorien alakertaa. Sylinterilohko kieroutuu ja turmeltuu käyttökelvottomaksi, jos avaat runkolaakerien kiinnityspultit

Voin lähettää sähköpostilla epäileville sivun skannattuna. Samanlainen on 1.4 vw.n kone. Joutuu puolimoottorin tilaamaan tehdasuutena, jos meinaa koneremontin tekaista.
Kyseinen asiahan kannattaa ottaa huomioon, jos on ostamassa paljon ajettua yksilöä. Puolimoottorin hankinta tehdasuutena on kohtalaisen arvokas. Kunhan asia tulee yleisemmin ostajien tietoisuuteen, niin se vaikuttaa ko. automallien hintatasoon ja haluttavuuteen.
Kyseinen asiahan kannattaa ottaa huomioon, jos on ostamassa paljon ajettua yksilöä. Puolimoottorin hankinta tehdasuutena on kohtalaisen arvokas. Kunhan asia tulee yleisemmin ostajien tietoisuuteen, niin se vaikuttaa ko. automallien hintatasoon ja haluttavuuteen.
-
- Viestit: 38
- Liittynyt: 28 Kesä 2005 01:25
noita vw 1.4 on menny jo jonki verran ja niissä on juurikin tuo juttu että ei kannata korjata koska sen joutuu linjahoonata ja koneistaa uudestaan kasatessa jotain ihmeellistä siiä moottorissa onFocusman kirjoitti:Vm:ssä taas luki jotta 1.6 focuksen moottori on tehdasuutena niin halpa jotta sitä ei kannata remontata jos vikaa tulee.
Tieto ei välttämättä lisäänny, kun käännöksiä Suomessa tehdään, joten käännöksiin suhtaudun aina varauksin (kääntäjät eivät aina ole kummosia autoalan osaajia).penak kirjoitti:Lukasin uunituoreen Alfamerin (Focus 1998-2004) suomenkielisen korjausoppaan läpi. Silleen oli selvällä suomenkielellä kirjoitettu. En voi muutakaan väittää.
Vetää lohkon kieroksi, jos purkaa alakerran
Toisaalta taitaa olla nykyinen trendi, että varaosamoottori myydään yhtenä tai kahtena pakettina. Käsittääkseni se ei ole mitään uutta Fordinkaan tuotteissa.
Löytyykö kyseiseen moottorin alakertaan muita varaosia kuin moottoriöljyt ja öljypropun tiiviste?
j.h
Onkohan ongelmana kieroksi veto vai jokin muu syy?
Vaikka me kaikki tietenki tiietääki joku tutun tuttu jonka Xxxxxx Yyyyyy 1.6 '98:sta poksahti kone, ni kyllä se vaan niin on että ei näihi nykyvehkeisiin enää juurikaan tarvi koneremontteja tehdä. Lähes poikkeuksetta moottorin hajoamiset johtuu nykyään lahonneista jakopään vehkeistä ja silloin on vähän muitakin huolia kuin kiertokanden laakereiden vaihdettavuus. Ja kun se koneen poksahtaminen - syystä tai toisesta - sitten kohdalle sattuu niin näitä jokamiesautojen moottoreita löytyy niin purkaamoilta kuin yksityisiltäkin jo siinä määrin ettei täydellinen koneremontti ole taloudellisestikaan enää kovin järkevä.
Vielä vähemmän järkeväksi se menee kun ajatellaan että aniharva pystyy omissa oloissaan konetta vaihtamaan, saati täydellistä koneremppaa tekemään, joten työstäkin pitää maksaa.
Olen nyt ollut varaosaliikkeessä hommissa pitempään kuin mitä peruskoulu kestää, ja näiden vuosien aikana ollut huomattavissa ihan selvää vähenemistä noiden koneremonttiosien ostajien määrässä. Alkuvuosina sai sentään sillointällöin tilata jotain laakeria ja männänrengassettiä mutta täytyy kyllä sanoa että yhtä tän talven aikana tehtyä uudehkon pikkudieselin koneremppaa lukuunottamatta en kyllä muista milloin joku olisi mihinkään vehkeeseen alakerran osia edes kysellyt.
Tämä kaikki huomioiden sanoisin että ihan kauhean suurta huolta ei kannattaisi itselleen muodostaa siinä vaiheessa kun toteaa ettei siihen omaan koslaan nyt saakaan runkolaakereita vaihdettua.
Vielä vähemmän järkeväksi se menee kun ajatellaan että aniharva pystyy omissa oloissaan konetta vaihtamaan, saati täydellistä koneremppaa tekemään, joten työstäkin pitää maksaa.
Olen nyt ollut varaosaliikkeessä hommissa pitempään kuin mitä peruskoulu kestää, ja näiden vuosien aikana ollut huomattavissa ihan selvää vähenemistä noiden koneremonttiosien ostajien määrässä. Alkuvuosina sai sentään sillointällöin tilata jotain laakeria ja männänrengassettiä mutta täytyy kyllä sanoa että yhtä tän talven aikana tehtyä uudehkon pikkudieselin koneremppaa lukuunottamatta en kyllä muista milloin joku olisi mihinkään vehkeeseen alakerran osia edes kysellyt.
Tämä kaikki huomioiden sanoisin että ihan kauhean suurta huolta ei kannattaisi itselleen muodostaa siinä vaiheessa kun toteaa ettei siihen omaan koslaan nyt saakaan runkolaakereita vaihdettua.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/