Focuksen 1.4 ja 1.6 kone kertakäyttötavaraa jos alak. leviää

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
penak
Viestit: 4
Liittynyt: 31 Joulu 2006 19:44

Focuksen 1.4 ja 1.6 kone kertakäyttötavaraa jos alak. leviää

Viesti Kirjoittaja penak »

Ei pysty/ ei ole suunniteltu ollenkaan remontoitavaksi ko. moottorien alakertaa. Sylinterilohko kieroutuu ja turmeltuu käyttökelvottomaksi, jos avaat runkolaakerien kiinnityspultit
koskar
Viestit: 334
Liittynyt: 21 Helmi 2005 19:09
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar »

Ihan mielenkiinnosta, että mihin tämä fakta perustuu?

EDIT: siis tietolähde hakusessa.
penak
Viestit: 4
Liittynyt: 31 Joulu 2006 19:44

Viesti Kirjoittaja penak »

Lukasin uunituoreen Alfamerin (Focus 1998-2004) suomenkielisen korjausoppaan läpi. Silleen oli selvällä suomenkielellä kirjoitettu. En voi muutakaan väittää.

Vetää lohkon kieroksi, jos purkaa alakerran
Viimeksi muokannut penak, 24 Maalis 2007 08:58. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
kimmok
Viestit: 265
Liittynyt: 10 Heinä 2006 19:02
Paikkakunta: Laihia

Re: Focuksen 1.4 ja 1.6 kone kertakäyttötavaraa jos alak. le

Viesti Kirjoittaja kimmok »

penak kirjoitti:Ei pysty/ ei ole suunniteltu ollenkaan remontoitavaksi ko. moottorien alakertaa. Sylinterilohko kieroutuu ja turmeltuu käyttökelvottomaksi, jos avaat runkolaakerien kiinnityspultit
Just :lol:
Arttu1
Viestit: 26
Liittynyt: 19 Touko 2005 15:20
Paikkakunta: lappeenranta

Viesti Kirjoittaja Arttu1 »

Jaa-a.. Kylläpä kuulostaa melkomoiselta tarinalta. Että kampiakseli pitää lohkon suorana ja siellä olisi lohkosta johtuva taivutusmometti kampiakselissa.. Kuinkahan lohko pysyy sitten suorana ennen ensimmäistä kasausta... Ei tekisi mieli kyllä ihan purematta niellä tuota juttua :)
-Arttu
penak
Viestit: 4
Liittynyt: 31 Joulu 2006 19:44

Viesti Kirjoittaja penak »

Voin lähettää sähköpostilla epäileville sivun skannattuna. Samanlainen on 1.4 vw.n kone. Joutuu puolimoottorin tilaamaan tehdasuutena, jos meinaa koneremontin tekaista.

Kyseinen asiahan kannattaa ottaa huomioon, jos on ostamassa paljon ajettua yksilöä. Puolimoottorin hankinta tehdasuutena on kohtalaisen arvokas. Kunhan asia tulee yleisemmin ostajien tietoisuuteen, niin se vaikuttaa ko. automallien hintatasoon ja haluttavuuteen.
Focusman
Viestit: 69
Liittynyt: 04 Huhti 2006 17:54

Viesti Kirjoittaja Focusman »

Vm:ssä taas luki jotta 1.6 focuksen moottori on tehdasuutena niin halpa jotta sitä ei kannata remontata jos vikaa tulee.
Ford Focus 1999 Td Farmari ghia
jylpertiina
Viestit: 38
Liittynyt: 28 Kesä 2005 01:25

Viesti Kirjoittaja jylpertiina »

Focusman kirjoitti:Vm:ssä taas luki jotta 1.6 focuksen moottori on tehdasuutena niin halpa jotta sitä ei kannata remontata jos vikaa tulee.
noita vw 1.4 on menny jo jonki verran ja niissä on juurikin tuo juttu että ei kannata korjata koska sen joutuu linjahoonata ja koneistaa uudestaan kasatessa jotain ihmeellistä siiä moottorissa on
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Eikös onnistu "tressilevyllä"? :shock:
jpisteh
Viestit: 92
Liittynyt: 05 Helmi 2006 21:20

Viesti Kirjoittaja jpisteh »

penak kirjoitti:Lukasin uunituoreen Alfamerin (Focus 1998-2004) suomenkielisen korjausoppaan läpi. Silleen oli selvällä suomenkielellä kirjoitettu. En voi muutakaan väittää.

Vetää lohkon kieroksi, jos purkaa alakerran
Tieto ei välttämättä lisäänny, kun käännöksiä Suomessa tehdään, joten käännöksiin suhtaudun aina varauksin (kääntäjät eivät aina ole kummosia autoalan osaajia).

Toisaalta taitaa olla nykyinen trendi, että varaosamoottori myydään yhtenä tai kahtena pakettina. Käsittääkseni se ei ole mitään uutta Fordinkaan tuotteissa.

Löytyykö kyseiseen moottorin alakertaan muita varaosia kuin moottoriöljyt ja öljypropun tiiviste?

j.h

Onkohan ongelmana kieroksi veto vai jokin muu syy?
Krisse
Viestit: 1424
Liittynyt: 05 Helmi 2005 20:54
Paikkakunta: Kotka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Krisse »

Vaikka me kaikki tietenki tiietääki joku tutun tuttu jonka Xxxxxx Yyyyyy 1.6 '98:sta poksahti kone, ni kyllä se vaan niin on että ei näihi nykyvehkeisiin enää juurikaan tarvi koneremontteja tehdä. Lähes poikkeuksetta moottorin hajoamiset johtuu nykyään lahonneista jakopään vehkeistä ja silloin on vähän muitakin huolia kuin kiertokanden laakereiden vaihdettavuus. Ja kun se koneen poksahtaminen - syystä tai toisesta - sitten kohdalle sattuu niin näitä jokamiesautojen moottoreita löytyy niin purkaamoilta kuin yksityisiltäkin jo siinä määrin ettei täydellinen koneremontti ole taloudellisestikaan enää kovin järkevä.

Vielä vähemmän järkeväksi se menee kun ajatellaan että aniharva pystyy omissa oloissaan konetta vaihtamaan, saati täydellistä koneremppaa tekemään, joten työstäkin pitää maksaa.

Olen nyt ollut varaosaliikkeessä hommissa pitempään kuin mitä peruskoulu kestää, ja näiden vuosien aikana ollut huomattavissa ihan selvää vähenemistä noiden koneremonttiosien ostajien määrässä. Alkuvuosina sai sentään sillointällöin tilata jotain laakeria ja männänrengassettiä mutta täytyy kyllä sanoa että yhtä tän talven aikana tehtyä uudehkon pikkudieselin koneremppaa lukuunottamatta en kyllä muista milloin joku olisi mihinkään vehkeeseen alakerran osia edes kysellyt.

Tämä kaikki huomioiden sanoisin että ihan kauhean suurta huolta ei kannattaisi itselleen muodostaa siinä vaiheessa kun toteaa ettei siihen omaan koslaan nyt saakaan runkolaakereita vaihdettua.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/
Jukka T
Viestit: 115
Liittynyt: 16 Tammi 2007 12:00
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jukka T »

Hondalla tuollaisia korjauskelvottomia moottoreita tehtiin jo 1990-luvulla. Niissä tosin vain poraaminen oli mahdotonta, kaikki muut rempat vielä pystyi halutessaan tekemään.
Vastaa Viestiin