Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
ei ainakaan polttoaineen oktaanin mukaan säätyvää.. nakutusanturi taitaa löytyä. eli pitää sytytyksen mahdollisimman aikasella säätäen sitä kokoajan. eli moottori käynnissä, sytytystä aikastetaan -> nakuttaa -> sytytystä myöhästetään -> nakutus loppuu -> sytytystä aikastetaan -> jne. -> jne.
TeRoK kirjoitti:No oktaanin mukaanhan se nakutus juuri ilmenee. Eli se säätää matalaoktaanisemmalla ajettaessa ennakoita sen verran, että nakutus loppuu
tajusin pointtisi.. mutta ei se suoraan sitä oktaania tiedä. ja se tunnistelee palamis tapahtumaan.
palamis tapahtumaan vaikuttaa: puristuspaine, seoksen rikkaus, kipinän syttymis hetki.. noin niin kun aluksi pääpiirteittäin tietoa "aloittelijoille"
Eipä tiedä ei, mutta säätelee useimmiten juuri matalan/korkean oktaanin aiheuttaman nakutuksen takia ennakot sopiviksi. Toi nakutushan tulee juuri siitä että alkaa seos syttymään liian aikaisin kun oktaania nostetaan ja päin vastoin.
Eli periaatteessa voidaan kyllä sanoa, että on oktaanin mukaan säätyvä sytytys.
No. jokatapauksessa asia jonka kupari halusi tietää selvisi.
Jep, kenkää annettu. Tulpattu vastikään egr joten alan käyttää nyt 98bensaa ja oktaania nostavaa ainetta saadakseni konetta puhtaammaksi. Onko kellään kokemusta kannattaako tehdä fortekäsittely öljypuolelle? On aika hintava käsittely.
Kupari kirjoitti:Jep, kenkää annettu. Tulpattu vastikään egr joten alan käyttää nyt 98bensaa ja oktaania nostavaa ainetta saadakseni konetta puhtaammaksi. Onko kellään kokemusta kannattaako tehdä fortekäsittely öljypuolelle? On aika hintava käsittely.
itse en suosittele.. jos sattuu lähtemään joku isompi "kökkö" irti ja tukkii öljykanavan niin voi tulla hinnakas käsittely