Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Pistin tuohon 00 1.8TCI sedan focukseen 215/40/17 renkaat ja nyt pitäis saada autoa alaspäin sekä ulkonäkö että ajettavuus syistä kohtuu pudjetilla. Madallus jousiahan saa edullisesti, mutta ne taitavat syödä ilmeisesti alkuperäiset 200tkm ajetut iskarit loppuun melko äkkiä. Etupään puslatkin oli tarkoitus vaihtaa powerflexin polyuretaani puslaliin. Kun taitaa jäykempi alusta syödä alkuperäiset äkkiä loppuun. Takapäähänkin pitäisi saada uudet kun alkuperäiset ovat jumissa, muttei ainakaan powerflexiltä löydy uusia. Onko kenelläkään kokemuksia puslien vaihdosta focuksen alustaan?
Suunnitelmissa on säätämätön alusta pudjetin rajallisuuden takia.
Fk:lla olis melko halpa sarja AKX hintaan 349e epäilyttää vain mitä saa tuohon rahaan. Prostreetiltä löytyis weitecin ultra GT sarja reilulla 500eurolla. Tuohon rahaan luulisi jo jotain saavankin. KW:lla ainakin olisi laadukkaita sarjoja, mutta kun hinnat alkavat 1000eurosta.
Millaisi kokemuksia täällä on porukalla kohtuu hintaisista alustoista? Niin ja mielipiteitä kannattaako puslia alkaa vaihtamaan?
en usko että niitä puslia vielä kannattaa vaihtaa.. panostaa senkin rahan vaan noihin jousiin ja iskareihin..
mites muuten onkos fordilla omaa "virityspajaa" muuta kun TEAM RS ja Cosworht(joka ei ole edes oma) kun esim. opelilla on irmscher jonka listoilta löytyy alustasarjoja ja ovat ainakin suht edullisia, astraan tais maksaa iskarit ja jouset vajaan 400€ ja auto putos 40mm
Kestäisköhän nuo vakio iskarit madallus jousien kanssa? Jos jotain n40mm laskis. Nyt kun tässä on kerennyt ajaa enemmänkin niin ei tuo vakio alusta nuiden renkaiden kanssa pahalta tunnu. Ulkonäön puolesta saisi pudottaa eikä pieni jämäkkyys pahaa tekisi.
Vai onko kellään kokemusta nuista fk:n tekeleistä?
Kyllähän ne kestää, mutta ei niissä vaimennustehoa ole vakioalustallakaan 5v & 80tkm jälkeen häävisti. Toisaalta jos renkaat pysyy tiessä ja kyyti miellyttää, niin mikäs siinä. Ero tuon verran ajettujen vakioiskareiden ja Bogen matalapainekaasujen (perusrapaa - 100e/pari) välillä oli kuitenkin aika huima. Mut mikäänhän ei estä kokeilemasta, jos vaihtotyö ei ole ongelma.
Focus 1.6 ambiente -99 -> Toyota Avensis 1.8VVTi STW Sol 10/03 ->Subaru Legacy 3.0R MY04
Masaman kirjoitti:Ei tuo vaihtotyö niinkään ole iso homma, mutta kun joutuu nelipyörä suuntauksen tekemään (50e).
Kannattaa kyllä mitata lepoasennon korkeus (navasta kaareen) ennen toiseen säätöön menemistä. Missää muussa asennossa autoa ei säädetä, joten jos korkeuseroa iskarien vaihdolla kertyy ehkä milli, niin ihan sama. Aamupaskalla käynti vaikuttaa mahdollisesti enemmän ajokorkeuteen.
Focus 1.6 ambiente -99 -> Toyota Avensis 1.8VVTi STW Sol 10/03 ->Subaru Legacy 3.0R MY04
Kyselin vähän hintoja niin weitec maksaisi 499e ja kw:n kiinteä -40mm sarja 563e. Eli jos koko sarjan ostan niin sama laittaa kw niin on varmasti hyvä ja kestävä.
No kokohan mulla oli 215/40/17 ja et38. Melko ulos tulee kuten kuvista näkee. Eilen oli reilummin porukkaa kyytissä niin isoissa heitoissa raapi takaa. Ottaa takapuskurin etureunan taitokseen kiinni. Pitääpä vetäistä siitä pieni siivu pois. Muualta en ole jälkiä löytänyt.
Nyt on alusta tallissa. Huomenna meinasin alkaa asentamaan. Millähän tuota juminutta puslaa irroittelisi takapäästä? Viime kesänä kun autosta säädätettiin kulmat niin asentaja sanoi että takapäässä kuskinpuolen pusla on jumissa ja muistaakseni camperi on hieman väärin sillä puolen. CRC:tä jo ruiskuttelin liuottamaan ruostetta. Tohtiskohan tuota lämmittää?
Nyt kun tutkin että onko renkaat ottaneet kiinni niin juuri tuo kuskin takarengas oli vähän raapinut kaareen ilmeisesti juuri tuon väärän camperin takia.
No sillä lailla jumittunut ettei se liikkunut vaikka pultin löysäsi eli ei pysty säätämään. Ei se paljoa heittänyt, mutta säätämistä olis kuitenkin ollut.
Alustan asentaminen onnistui melko ongelmitta. Puslan sai irtoamaan kun löysäsi mutterin pois, irroitti kallistuksen vakaajan ja pitkittäis tukivarren että pääsi nitkuttamaan kunnolla. Sitten vain lyöntejä ja vääntelyä crc:llä höystettynä niin alkoihan se liikkumaan.
Vänkärin puolella ei lähtenyt pitkittäis tukivarsi irti navan alta koska pusla oli ruostunut kiinni pulttiin ja pyöri tyhjää. Piti sitten puristaa jousi kasaan puristimilla ja vetää liinoilla kiinni. Sitten rautakangella tukivartta alaspäin ja jousi paikoilleen. Liinat ja kanki pois.
Tänään käytin nelipyörä suuntauksessa. Kaikki arvot sai toleranssien sisään, mutta camper jäi melko negatiiviseksi. Sen jälkeen muutoskatsastukseen. Katsastusmies vain käski käännellä rattia ja katsoi että renkaat mahtuu pyörimään. Otteeseen uusi rengas koko ja mitat navasta kaareen. Melko hyvä ajaa, mutta hieman pinta kovuutta. Eli rahat kilisee jos on muovi lokeroissa. Kestää kyllä kanttailla nyt. Kiihtyy ja pysähtyykin paremmin kun auto ei niiaile. Alkoi vain jarrut tuntumaan melko surkeilta täys jarrutuksissa.
Nostetaanpa vanha aihe. Kaipailisin kokemuksia viistoperäisen focus mk1 madaltamisesta 40/40 tai 60/40 sarjoilla. Jääkö tommosella 40/40 sarjalla focus keuliin tai 60/40 sarjalla perä korkeammalle?
Ihan tonttiin autoa ei tosin tarvisi saada, joten tuo 6 sentin madallus saattaa olla jo vähän turhan suolanen? Tärkeämpää olisi saada joka nurkka yhtä korkealle (tai siis matalalle). Supersportin madallusjousia tai kiinteää alustasarjaa olen miettinyt.
protoni kirjoitti:Nostetaanpa vanha aihe. Kaipailisin kokemuksia viistoperäisen focus mk1 madaltamisesta 40/40 tai 60/40 sarjoilla. Jääkö tommosella 40/40 sarjalla focus keuliin tai 60/40 sarjalla perä korkeammalle?
Ihan tonttiin autoa ei tosin tarvisi saada, joten tuo 6 sentin madallus saattaa olla jo vähän turhan suolanen? Tärkeämpää olisi saada joka nurkka yhtä korkealle (tai siis matalalle). Supersportin madallusjousia tai kiinteää alustasarjaa olen miettinyt.
Mulla oli aikoinaan mkI:ä 30 eteen/35 taakse ja tuli ihan tasapainosen näkönen...Weitecin jousisarja oli kyseessä...