Mondeon konepellin avaus
Mondeon konepellin avaus
2004 mallisen Mondeon konepelti ei suostu avautumaan, avain kyllä kääntyy 90 astetta vastapäivään, mutta pelti pysyy paikoillaan. Avain kääntyy myös myötäpäivään melkein yhtä paljon.
CRC:tä on kokeiltu, avainta heiluteltu ja peltiä paineltu tuloksetta. Huolto kertoi että heillä maski rikotaan ja lukko murretaan! Aika kallista - eikö totta!
Onkohan kellään kokemusta tai neuvoa ongelmaan?
CRC:tä on kokeiltu, avainta heiluteltu ja peltiä paineltu tuloksetta. Huolto kertoi että heillä maski rikotaan ja lukko murretaan! Aika kallista - eikö totta!
Onkohan kellään kokemusta tai neuvoa ongelmaan?
Re: Mondeon konepellin avaus
pariin mondeoon oon törmänny jossa vähä tahmaa se konepellin avaus mut koitahha huvikseen silleen et avaat normaalisti mut painat sitä avainta/maskia autoon päin...niissä parissa se maski jäkitti jotenkii hitusen vastaan ja avain ei menny ihan pohjaan astiJasu24 kirjoitti:2004 mallisen Mondeon konepelti ei suostu avautumaan, avain kyllä kääntyy 90 astetta vastapäivään, mutta pelti pysyy paikoillaan. Avain kääntyy myös myötäpäivään melkein yhtä paljon.
CRC:tä on kokeiltu, avainta heiluteltu ja peltiä paineltu tuloksetta. Huolto kertoi että heillä maski rikotaan ja lukko murretaan! Aika kallista - eikö totta!
Onkohan kellään kokemusta tai neuvoa ongelmaan?
-
- Viestit: 214
- Liittynyt: 26 Heinä 2006 20:07
- Paikkakunta: Espoo
Viet autosi muina miehinä sinne huoltoon, se on niitten ongelma sit siellä et miten konepelti aukee ja jos ne hajottaa ni ne myös korvaa,Siitä ei asiakkaalle koidu maksua kunhan et sano et sä oot yrittäny aukoo sitä koska silloin ne sanoo et sä oot sen rikkonu ja joudut maksaa uuden..Kokemuksesta tiedän
Olen autokorjaamossa töissä ja näitä juttuja tulee aina sillon tällöin vastaan...
Olen autokorjaamossa töissä ja näitä juttuja tulee aina sillon tällöin vastaan...

NYKYISET
-Sierra 2.0Is -86 (Talvilelu)
-Nissan KingCap 2.5Td -88 (Metsä peli)
-Mondeo V6 -98 STW (Projekti)
-Mondeo 2.0 STW -97 (Vaimon kauppakassi)
EXÄT tuolla
http://irc-galleria.net/archive.php?nic ... _id=110208
-Sierra 2.0Is -86 (Talvilelu)
-Nissan KingCap 2.5Td -88 (Metsä peli)
-Mondeo V6 -98 STW (Projekti)
-Mondeo 2.0 STW -97 (Vaimon kauppakassi)
EXÄT tuolla
http://irc-galleria.net/archive.php?nic ... _id=110208
Herttoniemen Vemix
Huollosta soitettiin ja eivät antaneet vaihtoehtoja; maski palasiksi ja patruuna uusiksi. Reilut pari sataa egee.
LISÄKSI halusivat vaihtaa käsijarrun vaijerit (330,-), koska jumittavat. Toisen olin pari iltaa sitten herkistänyt niin että liikkui paljain sormin ja toinenkaan ei voi olla jumissa kun jarrun vapauttamisen jälkeen auto liikkuu tallissa parin sormen voimin !
Eikä tässä vielä kaikki; vetareiden gummit pitäisi vaihtaa kun juuressa on kuulemma vuotoa. Ei ollut vuotoja eilen kun auto oli pukilla rengasliikkeessä. Tosin kumien vaihto ei ois tehnyt kuin 660,-.
Taitaa olla pulaa töistä kun "kokopäiväajan" saa korjaamolle vaikka seuraavaksi päiväksi. Mihinkään noista ei korjaamo tule vastaan vaikka auto on alle 3v, tosin 105 000 ajettu.
Kas kun monilla merkeillä on takuuta 3-5 vuotta, tosin tollasia vikoja ei tartte edes etsiä.
Tarina saanee jatkoa illalla kun auto valmistuu.
LISÄKSI halusivat vaihtaa käsijarrun vaijerit (330,-), koska jumittavat. Toisen olin pari iltaa sitten herkistänyt niin että liikkui paljain sormin ja toinenkaan ei voi olla jumissa kun jarrun vapauttamisen jälkeen auto liikkuu tallissa parin sormen voimin !
Eikä tässä vielä kaikki; vetareiden gummit pitäisi vaihtaa kun juuressa on kuulemma vuotoa. Ei ollut vuotoja eilen kun auto oli pukilla rengasliikkeessä. Tosin kumien vaihto ei ois tehnyt kuin 660,-.
Taitaa olla pulaa töistä kun "kokopäiväajan" saa korjaamolle vaikka seuraavaksi päiväksi. Mihinkään noista ei korjaamo tule vastaan vaikka auto on alle 3v, tosin 105 000 ajettu.
Kas kun monilla merkeillä on takuuta 3-5 vuotta, tosin tollasia vikoja ei tartte edes etsiä.
Tarina saanee jatkoa illalla kun auto valmistuu.
Re: Herttoniemen Vemix
Jos noissa nivelkumisysteemeissä on edes jotain samaa kuin MK2 mondeossa niin 150e osineen ja laatikkoöljyineen on aivan maksimihinta! vaihtotyöhön menee aikaa sen kolmevarttia maksimissaan ilman nosturia, kumit ovaalilogolla varmaankin parikymppiä kipale ja laatikkoöljy 6e/l.Jasu24 kirjoitti:Huollosta soitettiin ja eivät antaneet vaihtoehtoja; maski palasiksi ja patruuna uusiksi. Reilut pari sataa egee.
LISÄKSI halusivat vaihtaa käsijarrun vaijerit (330,-), koska jumittavat. Toisen olin pari iltaa sitten herkistänyt niin että liikkui paljain sormin ja toinenkaan ei voi olla jumissa kun jarrun vapauttamisen jälkeen auto liikkuu tallissa parin sormen voimin !
Eikä tässä vielä kaikki; vetareiden gummit pitäisi vaihtaa kun juuressa on kuulemma vuotoa. Ei ollut vuotoja eilen kun auto oli pukilla rengasliikkeessä. Tosin kumien vaihto ei ois tehnyt kuin 660,-.
Taitaa olla pulaa töistä kun "kokopäiväajan" saa korjaamolle vaikka seuraavaksi päiväksi. Mihinkään noista ei korjaamo tule vastaan vaikka auto on alle 3v, tosin 105 000 ajettu.
Kas kun monilla merkeillä on takuuta 3-5 vuotta, tosin tollasia vikoja ei tartte edes etsiä.
Tarina saanee jatkoa illalla kun auto valmistuu.
Tässäkin on hyvä syy miksen autoani voortille vie valohoitoon kuin pakon edessä, kerran meinasin jo viedä kun airbägivalo vilkkui, mutta muutin mieleni hinta-arvion jälkeen. Vaihdoin pienen piuhanpätkän varaosa-autosta ja homma toimaa. Huollossa halusivat uusia itse tyynyn (700e) eikä vika edes ollut siinä..
Vw T2 -68 ja -74
Ex:Mondöö 2,5 V6 gt stw -97
Ex:Mondöö 2,5 V6 gt stw -97
-
- Viestit: 214
- Liittynyt: 26 Heinä 2006 20:07
- Paikkakunta: Espoo
Re: Herttoniemen Vemix
Jasu24 kirjoitti:Huollosta soitettiin ja eivät antaneet vaihtoehtoja; maski palasiksi ja patruuna uusiksi. Reilut pari sataa egee.
LISÄKSI halusivat vaihtaa käsijarrun vaijerit (330,-), koska jumittavat. Toisen olin pari iltaa sitten herkistänyt niin että liikkui paljain sormin ja toinenkaan ei voi olla jumissa kun jarrun vapauttamisen jälkeen auto liikkuu tallissa parin sormen voimin !
Eikä tässä vielä kaikki; vetareiden gummit pitäisi vaihtaa kun juuressa on kuulemma vuotoa. Ei ollut vuotoja eilen kun auto oli pukilla rengasliikkeessä. Tosin kumien vaihto ei ois tehnyt kuin 660,-.
Taitaa olla pulaa töistä kun "kokopäiväajan" saa korjaamolle vaikka seuraavaksi päiväksi. Mihinkään noista ei korjaamo tule vastaan vaikka auto on alle 3v, tosin 105 000 ajettu.
Kas kun monilla merkeillä on takuuta 3-5 vuotta, tosin tollasia vikoja ei tartte edes etsiä.
Tarina saanee jatkoa illalla kun auto valmistuu.
Missä käytit ihan mielenkiinnosta kyselen..
NYKYISET
-Sierra 2.0Is -86 (Talvilelu)
-Nissan KingCap 2.5Td -88 (Metsä peli)
-Mondeo V6 -98 STW (Projekti)
-Mondeo 2.0 STW -97 (Vaimon kauppakassi)
EXÄT tuolla
http://irc-galleria.net/archive.php?nic ... _id=110208
-Sierra 2.0Is -86 (Talvilelu)
-Nissan KingCap 2.5Td -88 (Metsä peli)
-Mondeo V6 -98 STW (Projekti)
-Mondeo 2.0 STW -97 (Vaimon kauppakassi)
EXÄT tuolla
http://irc-galleria.net/archive.php?nic ... _id=110208
Mulla myös tuo konepellin lukko on ollut hankala avata, nyt viikko sitten se lopultakaan ei enää suostunut avautumaan.
Avain ei kääntynyt loppuun asti vasemmalle, oikealle avain kääntyi.
Muutaman kerran kokeilin, aseöljyä ja milloin mitäkin, paineilmaa, kirosanoja, uhkailua romuttamolla...
Nyt eilen päätin että nyt se pelti aukeaa, jotenkin oli niin vahva olo
Aikani ramppasin lukkoa auki voimalla vasemmalle ja lukko aukesi
Lukkopesä on katkopulteilla (M6) kiinni, porasin ne pois ja lukkopesän tutkimista...
Purin kaikki haittalevyt pois ja kasasin uudelleen, ei mitään muutosta käytökseen.
Jätin sen tapin pois, joka painuu haittalevyjen koloihin ja lukkopesä alkoi toimia kuin pitääkin
Uusilla pulteilla pesä kiinni ja nyt toimii kuin pitääkin, takertelematta.
Miten kauan toimii, sen aika näyttää.
Kävin kyselemässä merkkiliikkeestä pesän hintaa, noin 55 euroa, maskin sisäosa 60 euroa...
Avain ei kääntynyt loppuun asti vasemmalle, oikealle avain kääntyi.
Muutaman kerran kokeilin, aseöljyä ja milloin mitäkin, paineilmaa, kirosanoja, uhkailua romuttamolla...
Nyt eilen päätin että nyt se pelti aukeaa, jotenkin oli niin vahva olo

Aikani ramppasin lukkoa auki voimalla vasemmalle ja lukko aukesi

Lukkopesä on katkopulteilla (M6) kiinni, porasin ne pois ja lukkopesän tutkimista...
Purin kaikki haittalevyt pois ja kasasin uudelleen, ei mitään muutosta käytökseen.
Jätin sen tapin pois, joka painuu haittalevyjen koloihin ja lukkopesä alkoi toimia kuin pitääkin

Uusilla pulteilla pesä kiinni ja nyt toimii kuin pitääkin, takertelematta.
Miten kauan toimii, sen aika näyttää.
Kävin kyselemässä merkkiliikkeestä pesän hintaa, noin 55 euroa, maskin sisäosa 60 euroa...
Escort ´73 1.6
Mustang ´66 289 HT GT
Mustang ´91 5.0 GT
Land Rover Freelander ´06
Mustang ´66 289 HT GT
Mustang ´91 5.0 GT
Land Rover Freelander ´06