Mondeon konepellin avaus

Pellit, puskurit, maalaus, ruostevauriot, verhoilu, penkit jne.
Jasu24
Viestit: 16
Liittynyt: 21 Helmi 2007 15:07

Mondeon konepellin avaus

Viesti Kirjoittaja Jasu24 »

2004 mallisen Mondeon konepelti ei suostu avautumaan, avain kyllä kääntyy 90 astetta vastapäivään, mutta pelti pysyy paikoillaan. Avain kääntyy myös myötäpäivään melkein yhtä paljon.
CRC:tä on kokeiltu, avainta heiluteltu ja peltiä paineltu tuloksetta. Huolto kertoi että heillä maski rikotaan ja lukko murretaan! Aika kallista - eikö totta!
Onkohan kellään kokemusta tai neuvoa ongelmaan?
Avatar
henu
Viestit: 676
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:27
Paikkakunta: kuopio

Re: Mondeon konepellin avaus

Viesti Kirjoittaja henu »

Jasu24 kirjoitti:2004 mallisen Mondeon konepelti ei suostu avautumaan, avain kyllä kääntyy 90 astetta vastapäivään, mutta pelti pysyy paikoillaan. Avain kääntyy myös myötäpäivään melkein yhtä paljon.
CRC:tä on kokeiltu, avainta heiluteltu ja peltiä paineltu tuloksetta. Huolto kertoi että heillä maski rikotaan ja lukko murretaan! Aika kallista - eikö totta!
Onkohan kellään kokemusta tai neuvoa ongelmaan?
pariin mondeoon oon törmänny jossa vähä tahmaa se konepellin avaus mut koitahha huvikseen silleen et avaat normaalisti mut painat sitä avainta/maskia autoon päin...niissä parissa se maski jäkitti jotenkii hitusen vastaan ja avain ei menny ihan pohjaan asti
Jasu24
Viestit: 16
Liittynyt: 21 Helmi 2007 15:07

Viesti Kirjoittaja Jasu24 »

Kiitos Henu,
yritin eilen sitä painella, mutta yritetään tänä iltana hieman voimallisemmin. Huomenna aamulla on määräaikaishuolto, joten alkaa olla hieman hätä kädessä. Iso vuosihuolto (100 000km) ja ilmastoinnin litkujen vaihto maksaa ihan riittävästi ilman maskeja ja lukkojakin.
Rotta-Racing
Viestit: 214
Liittynyt: 26 Heinä 2006 20:07
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Rotta-Racing »

Viet autosi muina miehinä sinne huoltoon, se on niitten ongelma sit siellä et miten konepelti aukee ja jos ne hajottaa ni ne myös korvaa,Siitä ei asiakkaalle koidu maksua kunhan et sano et sä oot yrittäny aukoo sitä koska silloin ne sanoo et sä oot sen rikkonu ja joudut maksaa uuden..Kokemuksesta tiedän
Olen autokorjaamossa töissä ja näitä juttuja tulee aina sillon tällöin vastaan... :lol:
NYKYISET
-Sierra 2.0Is -86 (Talvilelu)
-Nissan KingCap 2.5Td -88 (Metsä peli)
-Mondeo V6 -98 STW (Projekti)
-Mondeo 2.0 STW -97 (Vaimon kauppakassi)
EXÄT tuolla
http://irc-galleria.net/archive.php?nic ... _id=110208
Jasu24
Viestit: 16
Liittynyt: 21 Helmi 2007 15:07

Herttoniemen Vemix

Viesti Kirjoittaja Jasu24 »

Huollosta soitettiin ja eivät antaneet vaihtoehtoja; maski palasiksi ja patruuna uusiksi. Reilut pari sataa egee.
LISÄKSI halusivat vaihtaa käsijarrun vaijerit (330,-), koska jumittavat. Toisen olin pari iltaa sitten herkistänyt niin että liikkui paljain sormin ja toinenkaan ei voi olla jumissa kun jarrun vapauttamisen jälkeen auto liikkuu tallissa parin sormen voimin !
Eikä tässä vielä kaikki; vetareiden gummit pitäisi vaihtaa kun juuressa on kuulemma vuotoa. Ei ollut vuotoja eilen kun auto oli pukilla rengasliikkeessä. Tosin kumien vaihto ei ois tehnyt kuin 660,-.

Taitaa olla pulaa töistä kun "kokopäiväajan" saa korjaamolle vaikka seuraavaksi päiväksi. Mihinkään noista ei korjaamo tule vastaan vaikka auto on alle 3v, tosin 105 000 ajettu.
Kas kun monilla merkeillä on takuuta 3-5 vuotta, tosin tollasia vikoja ei tartte edes etsiä.

Tarina saanee jatkoa illalla kun auto valmistuu.
Larsanjus
Viestit: 80
Liittynyt: 10 Syys 2006 16:07
Paikkakunta: Hyvinkää

Re: Herttoniemen Vemix

Viesti Kirjoittaja Larsanjus »

Jasu24 kirjoitti:Huollosta soitettiin ja eivät antaneet vaihtoehtoja; maski palasiksi ja patruuna uusiksi. Reilut pari sataa egee.
LISÄKSI halusivat vaihtaa käsijarrun vaijerit (330,-), koska jumittavat. Toisen olin pari iltaa sitten herkistänyt niin että liikkui paljain sormin ja toinenkaan ei voi olla jumissa kun jarrun vapauttamisen jälkeen auto liikkuu tallissa parin sormen voimin !
Eikä tässä vielä kaikki; vetareiden gummit pitäisi vaihtaa kun juuressa on kuulemma vuotoa. Ei ollut vuotoja eilen kun auto oli pukilla rengasliikkeessä. Tosin kumien vaihto ei ois tehnyt kuin 660,-.

Taitaa olla pulaa töistä kun "kokopäiväajan" saa korjaamolle vaikka seuraavaksi päiväksi. Mihinkään noista ei korjaamo tule vastaan vaikka auto on alle 3v, tosin 105 000 ajettu.
Kas kun monilla merkeillä on takuuta 3-5 vuotta, tosin tollasia vikoja ei tartte edes etsiä.

Tarina saanee jatkoa illalla kun auto valmistuu.
Jos noissa nivelkumisysteemeissä on edes jotain samaa kuin MK2 mondeossa niin 150e osineen ja laatikkoöljyineen on aivan maksimihinta! vaihtotyöhön menee aikaa sen kolmevarttia maksimissaan ilman nosturia, kumit ovaalilogolla varmaankin parikymppiä kipale ja laatikkoöljy 6e/l.

Tässäkin on hyvä syy miksen autoani voortille vie valohoitoon kuin pakon edessä, kerran meinasin jo viedä kun airbägivalo vilkkui, mutta muutin mieleni hinta-arvion jälkeen. Vaihdoin pienen piuhanpätkän varaosa-autosta ja homma toimaa. Huollossa halusivat uusia itse tyynyn (700e) eikä vika edes ollut siinä..
Vw T2 -68 ja -74
Ex:Mondöö 2,5 V6 gt stw -97
Rotta-Racing
Viestit: 214
Liittynyt: 26 Heinä 2006 20:07
Paikkakunta: Espoo

Re: Herttoniemen Vemix

Viesti Kirjoittaja Rotta-Racing »

Jasu24 kirjoitti:Huollosta soitettiin ja eivät antaneet vaihtoehtoja; maski palasiksi ja patruuna uusiksi. Reilut pari sataa egee.
LISÄKSI halusivat vaihtaa käsijarrun vaijerit (330,-), koska jumittavat. Toisen olin pari iltaa sitten herkistänyt niin että liikkui paljain sormin ja toinenkaan ei voi olla jumissa kun jarrun vapauttamisen jälkeen auto liikkuu tallissa parin sormen voimin !
Eikä tässä vielä kaikki; vetareiden gummit pitäisi vaihtaa kun juuressa on kuulemma vuotoa. Ei ollut vuotoja eilen kun auto oli pukilla rengasliikkeessä. Tosin kumien vaihto ei ois tehnyt kuin 660,-.

Taitaa olla pulaa töistä kun "kokopäiväajan" saa korjaamolle vaikka seuraavaksi päiväksi. Mihinkään noista ei korjaamo tule vastaan vaikka auto on alle 3v, tosin 105 000 ajettu.
Kas kun monilla merkeillä on takuuta 3-5 vuotta, tosin tollasia vikoja ei tartte edes etsiä.

Tarina saanee jatkoa illalla kun auto valmistuu.

Missä käytit ihan mielenkiinnosta kyselen..
NYKYISET
-Sierra 2.0Is -86 (Talvilelu)
-Nissan KingCap 2.5Td -88 (Metsä peli)
-Mondeo V6 -98 STW (Projekti)
-Mondeo 2.0 STW -97 (Vaimon kauppakassi)
EXÄT tuolla
http://irc-galleria.net/archive.php?nic ... _id=110208
Jasu24
Viestit: 16
Liittynyt: 21 Helmi 2007 15:07

Viesti Kirjoittaja Jasu24 »

Auto oli Herttonimen Vemixissä. Lasku oli lopulta hyväksyttävää tasoa; n.600 sisältäen tuon maski + lukko hässäkän, ilmastoinnin huollon, jarrunesteiden vaihdon sekä ison huollon.
Avatar
Aaltonen
Viestit: 285
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:05
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Aaltonen »

Ja eihän nuo itse osat tuossa maksa vaan se työ,on siinä pojilla taksaa tunnilta... :?
kariboy
Viestit: 69
Liittynyt: 03 Maalis 2005 21:00
Paikkakunta: Kajjaani

Viesti Kirjoittaja kariboy »

Mulla myös tuo konepellin lukko on ollut hankala avata, nyt viikko sitten se lopultakaan ei enää suostunut avautumaan.
Avain ei kääntynyt loppuun asti vasemmalle, oikealle avain kääntyi.
Muutaman kerran kokeilin, aseöljyä ja milloin mitäkin, paineilmaa, kirosanoja, uhkailua romuttamolla...
Nyt eilen päätin että nyt se pelti aukeaa, jotenkin oli niin vahva olo :shock:
Aikani ramppasin lukkoa auki voimalla vasemmalle ja lukko aukesi :!:
Lukkopesä on katkopulteilla (M6) kiinni, porasin ne pois ja lukkopesän tutkimista...
Purin kaikki haittalevyt pois ja kasasin uudelleen, ei mitään muutosta käytökseen.
Jätin sen tapin pois, joka painuu haittalevyjen koloihin ja lukkopesä alkoi toimia kuin pitääkin :?:
Uusilla pulteilla pesä kiinni ja nyt toimii kuin pitääkin, takertelematta.
Miten kauan toimii, sen aika näyttää.

Kävin kyselemässä merkkiliikkeestä pesän hintaa, noin 55 euroa, maskin sisäosa 60 euroa...
Escort ´73 1.6
Mustang ´66 289 HT GT
Mustang ´91 5.0 GT
Land Rover Freelander ´06
Avatar
henu
Viestit: 676
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:27
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

kariboy kirjoitti: Jätin sen tapin pois, joka painuu haittalevyjen koloihin ja lukkopesä alkoi toimia kuin pitääkin :?:

Miten kauan toimii, sen aika näyttää.
Ei tietoo tosta toiminta ajasta mut sierran takakontin lukko ei pelannu ku pari aukasukertaa ku sen tapin jätti pois
mikaooo
Viestit: 12
Liittynyt: 28 Touko 2006 19:42
Paikkakunta: Askola

Viesti Kirjoittaja mikaooo »

Mä heitin koko lukkopesän kolme vuotta sitten roskiin ja aukaisen konepellin ristipäämeisselillä.Takuuvarma toiminta.suosittelen!
Uusi taunus S,suorituskykyä ylitse muiden!
kariboy
Viestit: 69
Liittynyt: 03 Maalis 2005 21:00
Paikkakunta: Kajjaani

Viesti Kirjoittaja kariboy »

mikaooo kirjoitti:Mä heitin koko lukkopesän kolme vuotta sitten roskiin ja aukaisen konepellin ristipäämeisselillä.Takuuvarma toiminta.suosittelen!
Jos tuo mulla vielä alkaa temppuilemaan , teen samoin 8)
Escort ´73 1.6
Mustang ´66 289 HT GT
Mustang ´91 5.0 GT
Land Rover Freelander ´06
Vastaa Viestiin