Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Elikkäs kipinää ei tuu ollenkaan, vaikka on juuri vaihdettu ohjainyksikkö ja puola. Virran jakajaa en ole vielä vaihtanut koska se on aika uuden näköinen. Missä muualla voi olla vika Itse epäilisin johdotuksia, koska kone on vaihdettu taunuksen koriin, ja on juuri asennettu fööni kylkeen, niin on voinu vahingossa irrota joku johto jostain. Niin ja kone on toiminut ennen ihan hyvin, kone on laitettu taunukseen joskus 6-7 vuotta sitten. Niin ja mistäköhän löytäis tohon sytkään jonku sähkökaavion niin vois tarkistaa että kaikki johdot menee sinne minne pitääkin
Ahaa eli tääkö on siis ohc kone??? En huomannut mainintaa.
No onko siinä nyt siis hall anturilla sytkä eli virranjakajassa liipaisukela?
Jos ei niin kampuran asento-anturi ainakin sijaitsee siellä jakopäässä eli edestäpäin kun katot niin pitäs löytyä kampuran päästä triggeripyörä ja sen vieressä ko. anturi.
Joku pieni "mötikkä" tos virranjakajan kyljessä kyllä on, johon menee kolme johtoa, eli ilmeisesti toi on tuo liipaisukela. Triggeripyörää ei ainakaan jakopäässä ole.
JK-Tuning kirjoitti:Joku pieni "mötikkä" tos virranjakajan kyljessä kyllä on, johon menee kolme johtoa, eli ilmeisesti toi on tuo liipaisukela. Triggeripyörää ei ainakaan jakopäässä ole.
onko tossa muuten ruisku kiinni, ja onko pitkänmallinen sytytysboksi?
onko akulta johdot tarkastettu? maajohdot?
ruisku on kiinni ja Sytytysboksi on pitkänmallinen. Akussa on johdot kunnolla kiinni kun juuri vaihdoin uuden akun (optima red top) niin nyt saa ainakin kunnolla virtaa. Puolan ja ohjausboksin maat on takistettu.
Eikö lähe edes vetämällä käyntiin?
Meinasin , että jos olis se virtalukon start asennolta puolalle tuleva johto jäänyt pois niin , ei startatessa saa kipinää.
Oletko esim. jollain lampulla testannut jo, että puolan miinus pätkii ja plussaan tulee kokoajan jännite?
En ole vetämällä koittanut vielä, koska auto on aika v-mäinen saada työnnettyä takas talliin ku sinne on ylämäki. Plussaan tulee ainakin koko ajan jännite (pitää vielä koittaa tuleeko startattaessa) Pitääpäs koittaa pätkiikö tuo miinus vai onko vedetty suoraan maihin. Eli tuon puolan plus piuhan pitää mennä virtalukon START(III) asentoon? vai? Nyt siihen tulee virta jo pelkästään virrat päällä.(II)
Puolan plussaan pitäs tulla sekä start asennolta, että virta päällä asennolta jännite.
Miinuksen kuuluisi pätkiä sen liipaisukelan impulssien perusteella.
Johto miinukseen tulee sytty boksilta.
Jos se ei pätki ei tule toisiopuolelle suurjännitettä eikä siis kipunaa.
Tuli huomattua äsken että puolalle ei tule ollenkaan maita sytkäboksin kautta. Voiko toi boksi olla rikki tai väärä kun se on kuitenkin ihan uusi vai onko vika hall anturissa?
Jos jakaja mykistyy antaa yhden kipinän satunnaisesti kun kääntää virrat päälle.
Aika synkkä vaihtaa Hall, kun purattaa akselin irti, sekin joskus kokeiltu.
Sama jakaja kuin sähkö kaasarillisessakin jos on Bosch:ista kyse.
Itellä murahti ECU, ilmeisesti, koska muualtakaan ei vikaa löytynyt.
Tossa kattelin taas Sierran Alfamer-kirjaa, siellä on aika hyvä vianetsintäkaavio sytkäpuolelle ja sähkökaaviot suomeksi, se on hyvä kirja ja ellei haluu tuhlaa sitä 27 €, ni saa lähimmästä kirjastosta niinku mulla.
Onhan siellä ne kaikki maapiuhat akusta runkoon ja rungosta koneeseen katottu pariin kertaan ja vielä voi vetää apukaapelin akun miinuksesta suoraan kanteen, ai jaa näyttikin olleen jo tuolla ylhäällä niitä maa tarkastuksia
Englanniksi Sierran sytkäpuolta laitetaan täällä: http://www.todowarnes.com/demanda/manua ... 903-05.pdf
Tuli tos tarkasteltua noita johdotuksia, ja huomasin et sytkäboksilta lähtevä musta johto haarautuu sisällä ja menee johonkin keltaiseen releeseen ja mustaan 9 napaiseen liittimeen mutta liitimen päässä ei ole mitään Mitä siinä kuuluis olla
Kuva vähän selventämään tota liitintä ja relettä http://memimage.cardomain.net/member_im ... 2_full.jpg
JK-Tuning kirjoitti:Tuli tos tarkasteltua noita johdotuksia, ja huomasin et sytkäboksilta lähtevä musta johto haarautuu sisällä ja menee johonkin keltaiseen releeseen ja mustaan 9 napaiseen liittimeen mutta liitimen päässä ei ole mitään Mitä siinä kuuluis olla
Kuva vähän selventämään tota liitintä ja relettä http://memimage.cardomain.net/member_im ... 2_full.jpg
eli mun Riesa on -92 is ja sama vika. Kaikki elektroniikka laitteet olen jo vaihatanut eli mulla on enään jäljellä johtojen testaus. Kerro ihmeessä jos löydät vian mikä se oli jos vaikka mulla olisi sama ongelma.
Vieläkin kaivattais tietoa mihin toi musta liitin kuuluu, sähkökaavion mukaan siihen tulee joku "instrument cluster"(mutta mikä tämä on)? luulis et tohon joku "boksi" tai vastaava kuuluu? Ainakin puolalta lähtevä -? johto tulee supressorin kautta tonne ja kaavion mukaan sen johdon pitäis mennä juurikin tohon "instrument clusteriin". Niin ja pitääkös ton supressorin läpi kulkea virta? Omasta ei mene mitään läpi