IS sierran koneesta kipinä kateissa
IS sierran koneesta kipinä kateissa
Elikkäs kipinää ei tuu ollenkaan, vaikka on juuri vaihdettu ohjainyksikkö ja puola. Virran jakajaa en ole vielä vaihtanut koska se on aika uuden näköinen. Missä muualla voi olla vika 
  Itse epäilisin johdotuksia, koska kone on vaihdettu taunuksen koriin, ja on juuri asennettu fööni kylkeen, niin on voinu vahingossa irrota joku johto jostain. Niin ja kone on toiminut ennen ihan hyvin, kone on laitettu taunukseen joskus 6-7 vuotta sitten. Niin ja mistäköhän löytäis tohon sytkään jonku sähkökaavion niin vois tarkistaa että kaikki johdot menee sinne minne pitääkin 
			
			
									
						
										
						http://www.taunusfinland.com/tiedostot/ford/
http://www.torrentz.com/
Alemmasta voi imuroida Haynesin oppaan pdf:nä.
..Niin tai siis tuolta löytää hakusanalla ne paikat mistä löytyy..
			
			
									
						
							http://www.torrentz.com/
Alemmasta voi imuroida Haynesin oppaan pdf:nä.
..Niin tai siis tuolta löytää hakusanalla ne paikat mistä löytyy..
ei sieltä mitään junia t...
			
						Ahaa eli tääkö on siis ohc kone??? En huomannut mainintaa.
No onko siinä nyt siis hall anturilla sytkä eli virranjakajassa liipaisukela?
Jos ei niin kampuran asento-anturi ainakin sijaitsee siellä jakopäässä eli edestäpäin kun katot niin pitäs löytyä kampuran päästä triggeripyörä ja sen vieressä ko. anturi.
			
			
									
						
							No onko siinä nyt siis hall anturilla sytkä eli virranjakajassa liipaisukela?
Jos ei niin kampuran asento-anturi ainakin sijaitsee siellä jakopäässä eli edestäpäin kun katot niin pitäs löytyä kampuran päästä triggeripyörä ja sen vieressä ko. anturi.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
			
						onko tossa muuten ruisku kiinni, ja onko pitkänmallinen sytytysboksi?JK-Tuning kirjoitti:Joku pieni "mötikkä" tos virranjakajan kyljessä kyllä on, johon menee kolme johtoa, eli ilmeisesti toi on tuo liipaisukela. Triggeripyörää ei ainakaan jakopäässä ole.
onko akulta johdot tarkastettu? maajohdot?
2.9i
Feel The Difference.
			
						Feel The Difference.
Eikö lähe edes vetämällä käyntiin?
Meinasin , että jos olis se virtalukon start asennolta puolalle tuleva johto jäänyt pois niin , ei startatessa saa kipinää.
Oletko esim. jollain lampulla testannut jo, että puolan miinus pätkii ja plussaan tulee kokoajan jännite?
			
			
									
						
							Meinasin , että jos olis se virtalukon start asennolta puolalle tuleva johto jäänyt pois niin , ei startatessa saa kipinää.
Oletko esim. jollain lampulla testannut jo, että puolan miinus pätkii ja plussaan tulee kokoajan jännite?
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
			
						En ole vetämällä koittanut vielä, koska auto on aika v-mäinen saada työnnettyä takas talliin ku sinne on ylämäki. Plussaan tulee ainakin koko ajan jännite (pitää vielä koittaa tuleeko startattaessa) Pitääpäs koittaa pätkiikö tuo miinus vai onko vedetty suoraan maihin. Eli tuon puolan plus piuhan pitää mennä virtalukon START(III) asentoon? vai? Nyt siihen tulee virta jo pelkästään virrat päällä.(II)
			
			
									
						
										
						Puolan plussaan pitäs tulla sekä start asennolta, että virta päällä asennolta jännite. 
Miinuksen kuuluisi pätkiä sen liipaisukelan impulssien perusteella.
Johto miinukseen tulee sytty boksilta.
Jos se ei pätki ei tule toisiopuolelle suurjännitettä eikä siis kipunaa.
			
			
									
						
							Miinuksen kuuluisi pätkiä sen liipaisukelan impulssien perusteella.
Johto miinukseen tulee sytty boksilta.
Jos se ei pätki ei tule toisiopuolelle suurjännitettä eikä siis kipunaa.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
			
						- 
				country sedan
 - Viestit: 692
 - Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
 - Paikkakunta: Kausala
 
Tossa kattelin taas Sierran Alfamer-kirjaa, siellä on aika hyvä vianetsintäkaavio sytkäpuolelle ja sähkökaaviot suomeksi, se on hyvä kirja ja ellei haluu tuhlaa sitä 27 €, ni saa lähimmästä kirjastosta niinku mulla.
Onhan siellä ne kaikki maapiuhat akusta runkoon ja rungosta koneeseen katottu pariin kertaan ja vielä voi vetää apukaapelin akun miinuksesta suoraan kanteen, ai jaa näyttikin olleen jo tuolla ylhäällä niitä maa tarkastuksia
 
Englanniksi Sierran sytkäpuolta laitetaan täällä:
http://www.todowarnes.com/demanda/manua ... 903-05.pdf
 
			
			
									
						
							Onhan siellä ne kaikki maapiuhat akusta runkoon ja rungosta koneeseen katottu pariin kertaan ja vielä voi vetää apukaapelin akun miinuksesta suoraan kanteen, ai jaa näyttikin olleen jo tuolla ylhäällä niitä maa tarkastuksia
Englanniksi Sierran sytkäpuolta laitetaan täällä:
http://www.todowarnes.com/demanda/manua ... 903-05.pdf
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
			
						Tuli tos tarkasteltua noita johdotuksia, ja huomasin et sytkäboksilta lähtevä musta johto haarautuu sisällä ja menee johonkin keltaiseen releeseen ja mustaan 9 napaiseen liittimeen mutta liitimen päässä ei ole mitään 
  Mitä siinä kuuluis olla 
Kuva vähän selventämään tota liitintä ja relettä
http://memimage.cardomain.net/member_im ... 2_full.jpg
kuvat linkkeinä -yp
			
			
									
						
										
						Kuva vähän selventämään tota liitintä ja relettä
http://memimage.cardomain.net/member_im ... 2_full.jpg
kuvat linkkeinä -yp
Niin mikä tohon mustan liittimen päähän kuuluuJK-Tuning kirjoitti:Tuli tos tarkasteltua noita johdotuksia, ja huomasin et sytkäboksilta lähtevä musta johto haarautuu sisällä ja menee johonkin keltaiseen releeseen ja mustaan 9 napaiseen liittimeen mutta liitimen päässä ei ole mitäänMitä siinä kuuluis olla
Kuva vähän selventämään tota liitintä ja relettä
http://memimage.cardomain.net/member_im ... 2_full.jpg
kuvat linkkeinä -yp
sama vika mullakin
eli mun Riesa on -92 is ja sama vika. Kaikki elektroniikka laitteet olen jo vaihatanut eli mulla on enään jäljellä johtojen testaus. Kerro ihmeessä jos löydät vian mikä se oli jos vaikka mulla olisi sama ongelma.
			
			
									
						
										
						Vieläkin kaivattais tietoa mihin toi musta liitin kuuluu, sähkökaavion mukaan siihen tulee joku "instrument cluster"(mutta mikä tämä on)? luulis et tohon joku "boksi" tai vastaava kuuluu? Ainakin puolalta lähtevä -? johto tulee supressorin kautta tonne ja kaavion mukaan sen johdon pitäis mennä juurikin tohon "instrument clusteriin". Niin ja pitääkös ton supressorin läpi kulkea virta? Omasta ei mene mitään läpi 