riesan laatikko

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
anttij80
Viestit: 89
Liittynyt: 21 Marras 2005 19:19
Paikkakunta: hämeenkyrö

riesan laatikko

Viesti Kirjoittaja anttij80 »

paljonko ton riesan lootan pitäis kestää?? loota on ilmeisesti type 9 ellen ole ihan väärässä? pakki on kummiskin ykkösen vieressä.eikös doccilaises ole se vahvempi laatikko ja meneekö suoraan paikalle tuon tilalle vai tarviiko kartaaneja yms vaihtaa? toi loota antautu ja tuli rattaat kyljestä ulos ku pikkasen kokeili tehoja
jaska74
Viestit: 2600
Liittynyt: 23 Touko 2005 15:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jaska74 »

Type 9
Fitted in:

* Capri 1.6/2.0 02/83 on
* Capri 2.8 11/82 on
* Sierra 1.6/1.8/2.0 to 12/88
* Sierra XR4i
* Sierra XR4x4 2.8
Power rating: Approx 200BHP

MT75
Fitted in:

* Sierra 2wd 12/88 on
* Granada 2wd 12/88 on
* Sierra XR4x4
* Sapphire/Escort Cosworth 4wd
* Granada 2.9 4x4
Power rating: Approx 250 BHP


lähde:http://www.zetecinside.com/xr2/gearbox.htm
Focus 1.0 edition a6 2017
Herkko
Viestit: 462
Liittynyt: 12 Helmi 2005 19:26
Paikkakunta: LapLand

Viesti Kirjoittaja Herkko »

Tuo"vahvempi"MT-75 on täysin eri laatikko,
ei käy ainakaan kartaani.
Mahdollisesti myös vauhtipyörän
paksuus on eri.
Näin ainakin V6 malleissa.

Pakki ykkösen vieressä,onko nelilovinen?
Isompaa vanhempaa laatikkoa on nelivaihteisena
myös 2.0 Taunuksissa,
sekä 1.6 malleissa 70-74.
Latvela
Viestit: 59
Liittynyt: 20 Marras 2006 23:05
Paikkakunta: Kotka

Viesti Kirjoittaja Latvela »

toi loota antautu ja tuli rattaat kyljestä ulos ku pikkasen kokeili tehoja
Vakiotehoilla tuota ei kyllä rikki saa :D Ettei olisi vaan räpätty :)
Ford Sierra 2.0i DOHC -91
ex Toyota Celica 2.0GTi -89
Rotta-Racing
Viestit: 214
Liittynyt: 26 Heinä 2006 20:07
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Rotta-Racing »

Latvela kirjoitti: Vakiotehoilla tuota ei kyllä rikki saa :D Ettei olisi vaan räpätty :)

Olen kuullut sellaista et noi type ysin laatiko on kestäviä,, mutta mutta itelläni on tällä hetkellä menossa jo kolmas laatikko (Siis just noita neljä vaihteisia) ekasta meni ykkönen ja tokasta kakkonen sit ku availi ja katto ni sielt oli lähtenyt rattasta muutama kaveri kävelee ja noilla laatikoilla on ajeltu ihan rauhassa ja hissukseen..Mutta mutta ELÄMÄ ON
NYKYISET
-Sierra 2.0Is -86 (Talvilelu)
-Nissan KingCap 2.5Td -88 (Metsä peli)
-Mondeo V6 -98 STW (Projekti)
-Mondeo 2.0 STW -97 (Vaimon kauppakassi)
EXÄT tuolla
http://irc-galleria.net/archive.php?nic ... _id=110208
Avatar
Riesa2.0
Viestit: 728
Liittynyt: 16 Huhti 2005 19:02
Paikkakunta: Nurmo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Riesa2.0 »

Minäkin onnistuin hajottamaan tuollaisen sierran nelivaihteisen laatikon, kun leikin syksyllä tuolla 1.6sella sierralla ennen koneen vaihtoa. Edellisellä (kolmella pytyllä käyvällä) koneella vähän leikin asvaltilla mustalla jäällä sudittelin kaasupohjassa kakkos vaihteella (kesärenkaat alla), mutta sitten tulikin sula kohta eteen ja pykälä hyppäsi pois silmästä. Sen jälkeen ei ole kakkonen pysynyt pitämättä päällä ja välikaasulla saa yrittää sitä edes menemään päälle.
Viimeksi muokannut Riesa2.0, 03 Helmi 2007 17:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
anttij80
Viestit: 89
Liittynyt: 21 Marras 2005 19:19
Paikkakunta: hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja anttij80 »

no tuo mun oli kyllä 5 lovinen,mutta kaikki hajoo jos ei muuten ni hajottamalla :D
othintsa
Viestit: 74
Liittynyt: 18 Maalis 2005 12:07
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja othintsa »

Ajelin nelivaihteisella type 9:llä ilman öljyjä vajaan vuoden verran. Öljyä piti viimeisellä laittaa ja vaihtaa takastefa kun alkoi laatikko rallattaa pakkasaamuina. Nyt on ajettu vuoden päivät öljyjen lisäämisen jälkeen ja on sanottava, että kokonaisuudessaan toimii paremmin kuin koskaan ennen...

120 tkm -> 370 tkm ollut minulla tuo auto.

Tieten tahtoen en ilman öljyjä ajellut, siinä vaan pääsi käymään niin... Lorautti lätäkön alleen kahtena päivänä ja sen jälkeen ei tullut mitään. Takastefasta ne tulivat ulos. No, sehän piti korjata, mutta niin se vaan jäi kun hyvin pelitti ja ei enää laskenut alleen. Ei ilmeisesti ollut enää mitään mitä laskea.

Stefaa vaihdettaessa ei tullut tipan tippaa öljyä ulos ja täytettäessä meni juuri sen mitä ohjeen mukaan pitikin mennä.

Minä ainakin pidän tuota hyvin kestävänä laatikkona:)
Avatar
Mr_Who
Viestit: 327
Liittynyt: 24 Heinä 2006 22:36
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Mr_Who »

Millä te saatte lootasta öljyt vaihettuu, ku ei sinne sovi mikää purkki vaakatasoon (MT75), ilmeisesti joku pumppu ostettava, jolla olis helppo vaihteistoöljyt vaihttaa? :roll:
Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
saukat
Viestit: 130
Liittynyt: 07 Kesä 2006 16:21
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja saukat »

Mr_Who kirjoitti:Millä te saatte lootasta öljyt vaihettuu, ku ei sinne sovi mikää purkki vaakatasoon (MT75), ilmeisesti joku pumppu ostettava, jolla olis helppo vaihteistoöljyt vaihttaa? :roll:
Meet vaan jonnekin pikahuoltoon, ei maksa paljoa ja niillä on sellain imuri millä saa lähes kaiken öljyn pois lootasta ja siinä ei tarvi murehtia miten uudet menee tilalle. Miä kävin edellisestä escosta vaihdattaas lootaöljyt ja työ tais maksaa 10 eeroa.
:ford: Mondeo Hybrid 4D
Avatar
Riesa2.0
Viestit: 728
Liittynyt: 16 Huhti 2005 19:02
Paikkakunta: Nurmo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Riesa2.0 »

Mr_Who kirjoitti:Millä te saatte lootasta öljyt vaihettuu, ku ei sinne sovi mikää purkki vaakatasoon (MT75), ilmeisesti joku pumppu ostettava, jolla olis helppo vaihteistoöljyt vaihttaa? :roll:
Mt75:sessa on pohjaroppu josta vanhat öljyt pois ja uusien laitossa tarvitsee metrin palan sopivaa letkua tratin ja kaksi ihmistä! Toinen pitää letkun toista päätä siellä laatikon täyttöreijässä ja toinen kaataa moottoritilasta sen letkun toiseen päähään öljyä :wink:
Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
JK-Tuning
Viestit: 18
Liittynyt: 19 Tammi 2007 15:55

Viesti Kirjoittaja JK-Tuning »

Laitetaan tää nyt tähän samaan, ku en viitti alottaa uutta topiccia.

Eli missäs tuola sierran (5-vaihteinen) laatikossa on ton nopeus mittarin vaijerin paikka, en ainakaan pikaisella vilkaisulla löytänyt sitä. Oli siinä joku systeemi josta lähti piuhoja, mut se oli vissiin pakkivaloille anturi :?: Tai sit vaan oon tulossa sokeaksi :roll:
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

Tais olla siellä hännän tuntumassa apparin puolella.
ei sieltä mitään junia t...
Avatar
Mr_Who
Viestit: 327
Liittynyt: 24 Heinä 2006 22:36
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Mr_Who »

Riesa2.0 kirjoitti:
Mt75:sessa on pohjaroppu josta vanhat öljyt pois ja uusien laitossa tarvitsee metrin palan sopivaa letkua tratin ja kaksi ihmistä! Toinen pitää letkun toista päätä siellä laatikon täyttöreijässä ja toinen kaataa moottoritilasta sen letkun toiseen päähään öljyä :wink:
pohjaroppu on nyt niin tiedetty :)
joo, tota pitää kokeilla..puuttuu vaa se letkunpätkä.
Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
Avatar
henu
Viestit: 676
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:27
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

itse olen laittanu aina öljyt laatikkoon tippakannulla jos ei oo ollu jotain parempaa välinettä...ei siinä oikeesti mee pitkään :wink:
country sedan
Viestit: 692
Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja country sedan »

4v iso laatikko, siis type E, on hieman hentosempi rattailtaan kuin 5v type 9.
Myös normaali T9 laakerointi, puhumattakaan HD T9:stä, on tukevampi kuin type E:ssä.
Tehonkesto?? HD T9 kestää todistetusti +500Nm kutosen perässä.
Ens kesänä koitetaan taas sitä rajaa ettiä..
Avatar
Mr_Who
Viestit: 327
Liittynyt: 24 Heinä 2006 22:36
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Mr_Who »

henu kirjoitti:itse olen laittanu aina öljyt laatikkoon tippakannulla jos ei oo ollu jotain parempaa välinettä...ei siinä oikeesti mee pitkään :wink:
Juu, no eipä siinä hommassa minnekkää kiire olekkaan, vaikka menisikin pitempään ku olis tarvis. Mutta joo. Letkun hommasin, pitää tossa lauantaina kokeilla, että soppiiko vai eikö, jos ei sovi nii sitte sovitettaan :D
Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
kimmok
Viestit: 265
Liittynyt: 10 Heinä 2006 19:02
Paikkakunta: Laihia

Viesti Kirjoittaja kimmok »

Kerran olen saanu t-9 4-syl loodan paskaksi ku ei ollu öljyä. Alkoi pitää ääntä, mutta kyllä se vielä toimi.

Paskojan nuo on ajaa toki! Mt75 on paljon mukavempi käyttää ku ei tarvii täysiä juntata pikku nopeuksilla vaihteita. T-9 vaihtaa kunnolla vasta ku antaa monoa kunnolla.
Avatar
Mr_Who
Viestit: 327
Liittynyt: 24 Heinä 2006 22:36
Paikkakunta: Ilomantsi

Viesti Kirjoittaja Mr_Who »

Teboilin öljyt kaadoin ja sitte vasta kattelin korjausoppaasta, että pitäs olla ATF 220:stä :D ...semmostahan sieltä ulos tuli kylläkin, mutta menee ne toisenlaisetkin öljyt siellä jonkin aikaa....tallissa sitä ATF220:stä sattuu olemaan 1l, mutta se kun ei riitä...Tässä ku hieman rahaa jostaki sais lisää, niin ostallan toisen purkin sitä atf:ää ja vaihan nykyisten uusien tilalle. Että saan mielenrauhan tuostakin asiasta sitte.
Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
Vastaa Viestiin