riesan laatikko
riesan laatikko
paljonko ton riesan lootan pitäis kestää?? loota on ilmeisesti type 9 ellen ole ihan väärässä? pakki on kummiskin ykkösen vieressä.eikös doccilaises ole se vahvempi laatikko ja meneekö suoraan paikalle tuon tilalle vai tarviiko kartaaneja yms vaihtaa? toi loota antautu ja tuli rattaat kyljestä ulos ku pikkasen kokeili tehoja
Type 9
Fitted in:
* Capri 1.6/2.0 02/83 on
* Capri 2.8 11/82 on
* Sierra 1.6/1.8/2.0 to 12/88
* Sierra XR4i
* Sierra XR4x4 2.8
Power rating: Approx 200BHP
MT75
Fitted in:
* Sierra 2wd 12/88 on
* Granada 2wd 12/88 on
* Sierra XR4x4
* Sapphire/Escort Cosworth 4wd
* Granada 2.9 4x4
Power rating: Approx 250 BHP
lähde:http://www.zetecinside.com/xr2/gearbox.htm
Fitted in:
* Capri 1.6/2.0 02/83 on
* Capri 2.8 11/82 on
* Sierra 1.6/1.8/2.0 to 12/88
* Sierra XR4i
* Sierra XR4x4 2.8
Power rating: Approx 200BHP
MT75
Fitted in:
* Sierra 2wd 12/88 on
* Granada 2wd 12/88 on
* Sierra XR4x4
* Sapphire/Escort Cosworth 4wd
* Granada 2.9 4x4
Power rating: Approx 250 BHP
lähde:http://www.zetecinside.com/xr2/gearbox.htm
Focus 1.0 edition a6 2017
Vakiotehoilla tuota ei kyllä rikki saatoi loota antautu ja tuli rattaat kyljestä ulos ku pikkasen kokeili tehoja


Ford Sierra 2.0i DOHC -91
ex Toyota Celica 2.0GTi -89
ex Toyota Celica 2.0GTi -89
-
- Viestit: 214
- Liittynyt: 26 Heinä 2006 20:07
- Paikkakunta: Espoo
Latvela kirjoitti: Vakiotehoilla tuota ei kyllä rikki saaEttei olisi vaan räpätty
Olen kuullut sellaista et noi type ysin laatiko on kestäviä,, mutta mutta itelläni on tällä hetkellä menossa jo kolmas laatikko (Siis just noita neljä vaihteisia) ekasta meni ykkönen ja tokasta kakkonen sit ku availi ja katto ni sielt oli lähtenyt rattasta muutama kaveri kävelee ja noilla laatikoilla on ajeltu ihan rauhassa ja hissukseen..Mutta mutta ELÄMÄ ON
NYKYISET
-Sierra 2.0Is -86 (Talvilelu)
-Nissan KingCap 2.5Td -88 (Metsä peli)
-Mondeo V6 -98 STW (Projekti)
-Mondeo 2.0 STW -97 (Vaimon kauppakassi)
EXÄT tuolla
http://irc-galleria.net/archive.php?nic ... _id=110208
-Sierra 2.0Is -86 (Talvilelu)
-Nissan KingCap 2.5Td -88 (Metsä peli)
-Mondeo V6 -98 STW (Projekti)
-Mondeo 2.0 STW -97 (Vaimon kauppakassi)
EXÄT tuolla
http://irc-galleria.net/archive.php?nic ... _id=110208
Minäkin onnistuin hajottamaan tuollaisen sierran nelivaihteisen laatikon, kun leikin syksyllä tuolla 1.6sella sierralla ennen koneen vaihtoa. Edellisellä (kolmella pytyllä käyvällä) koneella vähän leikin asvaltilla mustalla jäällä sudittelin kaasupohjassa kakkos vaihteella (kesärenkaat alla), mutta sitten tulikin sula kohta eteen ja pykälä hyppäsi pois silmästä. Sen jälkeen ei ole kakkonen pysynyt pitämättä päällä ja välikaasulla saa yrittää sitä edes menemään päälle.
Viimeksi muokannut Riesa2.0, 03 Helmi 2007 17:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
http://riesa20.urli.net/
Ajelin nelivaihteisella type 9:llä ilman öljyjä vajaan vuoden verran. Öljyä piti viimeisellä laittaa ja vaihtaa takastefa kun alkoi laatikko rallattaa pakkasaamuina. Nyt on ajettu vuoden päivät öljyjen lisäämisen jälkeen ja on sanottava, että kokonaisuudessaan toimii paremmin kuin koskaan ennen...
120 tkm -> 370 tkm ollut minulla tuo auto.
Tieten tahtoen en ilman öljyjä ajellut, siinä vaan pääsi käymään niin... Lorautti lätäkön alleen kahtena päivänä ja sen jälkeen ei tullut mitään. Takastefasta ne tulivat ulos. No, sehän piti korjata, mutta niin se vaan jäi kun hyvin pelitti ja ei enää laskenut alleen. Ei ilmeisesti ollut enää mitään mitä laskea.
Stefaa vaihdettaessa ei tullut tipan tippaa öljyä ulos ja täytettäessä meni juuri sen mitä ohjeen mukaan pitikin mennä.
Minä ainakin pidän tuota hyvin kestävänä laatikkona:)
120 tkm -> 370 tkm ollut minulla tuo auto.
Tieten tahtoen en ilman öljyjä ajellut, siinä vaan pääsi käymään niin... Lorautti lätäkön alleen kahtena päivänä ja sen jälkeen ei tullut mitään. Takastefasta ne tulivat ulos. No, sehän piti korjata, mutta niin se vaan jäi kun hyvin pelitti ja ei enää laskenut alleen. Ei ilmeisesti ollut enää mitään mitä laskea.
Stefaa vaihdettaessa ei tullut tipan tippaa öljyä ulos ja täytettäessä meni juuri sen mitä ohjeen mukaan pitikin mennä.
Minä ainakin pidän tuota hyvin kestävänä laatikkona:)
Millä te saatte lootasta öljyt vaihettuu, ku ei sinne sovi mikää purkki vaakatasoon (MT75), ilmeisesti joku pumppu ostettava, jolla olis helppo vaihteistoöljyt vaihttaa? 

Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
Nissan Primera 1.6lx -92
Meet vaan jonnekin pikahuoltoon, ei maksa paljoa ja niillä on sellain imuri millä saa lähes kaiken öljyn pois lootasta ja siinä ei tarvi murehtia miten uudet menee tilalle. Miä kävin edellisestä escosta vaihdattaas lootaöljyt ja työ tais maksaa 10 eeroa.Mr_Who kirjoitti:Millä te saatte lootasta öljyt vaihettuu, ku ei sinne sovi mikää purkki vaakatasoon (MT75), ilmeisesti joku pumppu ostettava, jolla olis helppo vaihteistoöljyt vaihttaa?

Mt75:sessa on pohjaroppu josta vanhat öljyt pois ja uusien laitossa tarvitsee metrin palan sopivaa letkua tratin ja kaksi ihmistä! Toinen pitää letkun toista päätä siellä laatikon täyttöreijässä ja toinen kaataa moottoritilasta sen letkun toiseen päähään öljyäMr_Who kirjoitti:Millä te saatte lootasta öljyt vaihettuu, ku ei sinne sovi mikää purkki vaakatasoon (MT75), ilmeisesti joku pumppu ostettava, jolla olis helppo vaihteistoöljyt vaihttaa?

Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
http://riesa20.urli.net/
Laitetaan tää nyt tähän samaan, ku en viitti alottaa uutta topiccia.
Eli missäs tuola sierran (5-vaihteinen) laatikossa on ton nopeus mittarin vaijerin paikka, en ainakaan pikaisella vilkaisulla löytänyt sitä. Oli siinä joku systeemi josta lähti piuhoja, mut se oli vissiin pakkivaloille anturi
Tai sit vaan oon tulossa sokeaksi 
Eli missäs tuola sierran (5-vaihteinen) laatikossa on ton nopeus mittarin vaijerin paikka, en ainakaan pikaisella vilkaisulla löytänyt sitä. Oli siinä joku systeemi josta lähti piuhoja, mut se oli vissiin pakkivaloille anturi


pohjaroppu on nyt niin tiedettyRiesa2.0 kirjoitti:
Mt75:sessa on pohjaroppu josta vanhat öljyt pois ja uusien laitossa tarvitsee metrin palan sopivaa letkua tratin ja kaksi ihmistä! Toinen pitää letkun toista päätä siellä laatikon täyttöreijässä ja toinen kaataa moottoritilasta sen letkun toiseen päähään öljyä

joo, tota pitää kokeilla..puuttuu vaa se letkunpätkä.
Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
Nissan Primera 1.6lx -92
-
- Viestit: 692
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
- Paikkakunta: Kausala
Juu, no eipä siinä hommassa minnekkää kiire olekkaan, vaikka menisikin pitempään ku olis tarvis. Mutta joo. Letkun hommasin, pitää tossa lauantaina kokeilla, että soppiiko vai eikö, jos ei sovi nii sitte sovitettaanhenu kirjoitti:itse olen laittanu aina öljyt laatikkoon tippakannulla jos ei oo ollu jotain parempaa välinettä...ei siinä oikeesti mee pitkään

Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
Nissan Primera 1.6lx -92
Teboilin öljyt kaadoin ja sitte vasta kattelin korjausoppaasta, että pitäs olla ATF 220:stä
...semmostahan sieltä ulos tuli kylläkin, mutta menee ne toisenlaisetkin öljyt siellä jonkin aikaa....tallissa sitä ATF220:stä sattuu olemaan 1l, mutta se kun ei riitä...Tässä ku hieman rahaa jostaki sais lisää, niin ostallan toisen purkin sitä atf:ää ja vaihan nykyisten uusien tilalle. Että saan mielenrauhan tuostakin asiasta sitte.

Ford Sierra 2.0is DOHC -92 sedan
Nissan Primera 1.6lx -92
Nissan Primera 1.6lx -92