Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Sellainen idea putkahti mieleen ku katselin hälyttimiä (suunnitelmissa asennuttaminen kesällä) että kontin solenoidin vois näemmä kytkeä kaukosäätöön, jolloin lukon sais nätisti napsahtamaan auki kaukosäätimellä. Seuraavan vaiheen sitten pistin mietintämyssyyn, eli miten sais nätisti mahdollisimman pienellä muutoksella ton kontin nousemaan omin voimin ylös kun lukko napsahtaa auki, ei tarvi laskea kasseja maahan konttia aukastakseen ja oishan se vähän luxusta onko kukaan moista viritelmää tehnyt, että vois antaa vinkkiä vai pitääkö yksikseen hanketta jalostaa/hyljätä
Nykyinen: Mondeo 1.8 GLX 1997
Entinen: Saab 90 2.0 1986
mulla ei oo ees kaukosäädintä vielä mut se siis napista ponnistaa luukun auki asti? Siitä toimintaperiaatteesta oisin kiinnostunu, eli kaasujousillako nostaa vai jollain sähkötingeltangelilla? Vai viittasitko ihan vaan mainintaani luxuksesta
Nykyinen: Mondeo 1.8 GLX 1997
Entinen: Saab 90 2.0 1986
Artisokka kirjoitti:Seuraavan vaiheen sitten pistin mietintämyssyyn, eli miten sais nätisti mahdollisimman pienellä muutoksella ton kontin nousemaan omin voimin ylös kun lukko napsahtaa auki
Varmaan vahvemmat kaasujouset tai sitten joku sähkömoottoriviritelmä. Vaan tuli tässä äkikseltään mieleen että tuommoinen automaattisesti ylösnouseva luukku voisi olla kelju jossain parkkihallissa kun sitten ykskaks huomaakin että se luukku kolahtaa johonkin katossa olevaan ilmastointiputkeen tms. ulokkeeseen. No, sedanissa se luukku nyt ei ehkä nouse niin korkealle, mutta ainakaan farmariin en tuommoista laittaisi.
korgie kirjoitti:
Varmaan vahvemmat kaasujouset tai sitten joku sähkömoottoriviritelmä. Vaan tuli tässä äkikseltään mieleen että tuommoinen automaattisesti ylösnouseva luukku voisi olla kelju jossain parkkihallissa kun sitten ykskaks huomaakin että se luukku kolahtaa johonkin katossa olevaan ilmastointiputkeen tms. ulokkeeseen. No, sedanissa se luukku nyt ei ehkä nouse niin korkealle, mutta ainakaan farmariin en tuommoista laittaisi.
noita vahvempia kaasujousia ajattelin itekin ja jos ei riitä niin jonkin jousiviritelmän antamaan alkuvauhtia. Sillä kyselinkin että onko kukaan kehitelly että säästäis kokeilemisen ja suunnittelemisen vaivan
Sillä tosiaan ajattelin tuota kun aika paljon tavaraa tulee kuljeteltua välillä niin ois tosiaan helppo ku kaukosäätimestä vain nappais auki.
Ja vanhahan tämä systeemi ideana on, eli onhan niitä vakiona jo farkuissakin kuten siipicossu jo mainitsi. Oma asiansa on itsekullakin tarviiko/käyttääkö.
Nykyinen: Mondeo 1.8 GLX 1997
Entinen: Saab 90 2.0 1986
lalli69 kirjoitti:Ei kai se ST200:n luukku avaudu kokonaan napista...? Kyllä monessakin mondeossa luukku aukee k-ohjaimen napista, niin ettei tarvi ku nostaa ylös...
Ei kokonaan aukea raolleen vain.
Ehkä jos olisi tehokkaammat kaasujouset niin voisi aueta auki asti.
mites tohon mun avoon sais saman systeemin? tai siis lähinnä kiinnostais et miten mä tiedän vaihtaa nykyset väsyneet kaasujouset, uusiin jäykempiin? auttakaa tyhmää jousissa on tällähetkellä koodi: V91 AB-L406 A10-AA onko joku noista jäykkyydestä kertova numero? tai mitä jos laittais esim sentin pidemmät jouset toimiskohan se
Ostat vain alkuperäiset samanlaiset, niin kyllä se niillä nousee/pysyy ylhäällä.
Vanhemmuutta tuppaa teho katoamaan...
...sitten toki jäykempää, jos on joku kiitoradan kokoinen siipi kontin päällä...
jaska74 kirjoitti:biltemasta saa sellasen avauskikkareen, oisko hintaa olla kymppi tai pari...
siis millanen on tämän avauskikkareen toiminta ja asennus? Jousia kattelin tossa ja tulin tulokseen että kontti ei nouse auki ilman pientä lähtösysäystä vaikka ois kuinka vahvat jouset.
Nykyinen: Mondeo 1.8 GLX 1997
Entinen: Saab 90 2.0 1986
Artisokka kirjoitti:
siis millanen on tämän avauskikkareen toiminta ja asennus? Jousia kattelin tossa ja tulin tulokseen että kontti ei nouse auki ilman pientä lähtösysäystä vaikka ois kuinka vahvat jouset.
Jos laittaa niin jäykät kaasujouset että aukeaa lukon avauksen jälkeen, on kiinni laittaminen vaikeaa...
Bmw:ssä järjestelmä toimii sähköhydraulisesti.
aa, eli olen saanut turhia vastauksia eli ongelma ei ole saada lukkoa auki kaukosäädöllä vaan sen lukon aukeamisen jälkeen saada kontin kansi ylös itsekseen. taitaa olla että nostelen kantta jatkossakin ihan biohydraulisesti kuten tähänkin asti nimittäin vaikka vaihtaisinkin vahvemmat jouset ne ei lähde nostamaan ite ennenkuin kantta raottaa hieman, koskapa jouset pukkaavat luukkua kiinnipäin ala-asennossaan. toisin sanoen jouset eivät ole lyhimmillään kontin ollessa kiinni vaan silloin kun kontti on hieman raollaan.
Nykyinen: Mondeo 1.8 GLX 1997
Entinen: Saab 90 2.0 1986
jaska74 kirjoitti:se bilteman kikkare on nimenomaan siihen eikä lukon avaamiseen....
se on solenoidi joka ponnauttaa luukkua pari senttiä raolleen
no sittenhän se on vastaus ongelmaani sittenkun vaihtaa vielä uudet jouset niin pitäis ruveta toimimaan. Ja jos jostain löytäis vielä pikkasen vahvemmat mitä nuo alkuperäiset niin jaksaa pidempään.
kiitokset hyvästä vinkistä
Nykyinen: Mondeo 1.8 GLX 1997
Entinen: Saab 90 2.0 1986
overboost kirjoitti:
Väitän vieläkin vastaan Se avaa vaan lukon. Olisiko linkkiä??
Minäkin haluan väittää vastaan! Biltemasta sai joskus sellaista avaussolenoidia joka avaa lukon, mitä se ei kylläkään jaksanut tehdä, ainakaan mk3 eskossa. muita kikkareita en kylläkään bilteman valikoimissa ole nähnyt.
tupu kirjoitti:Minäkin haluan väittää vastaan! Biltemasta sai joskus sellaista avaussolenoidia joka avaa lukon, mitä se ei kylläkään jaksanut tehdä, ainakaan mk3 eskossa. muita kikkareita en kylläkään bilteman valikoimissa ole nähnyt.
Samanlaisella PSK:lla minäkin olen leikkinyt. Piuhakin tuli suoraan kelan lakattuun kuparilankaan kiinni. Jos ei lakkoja raapinut, niin ei toiminut. Eikä muutenkaan tehokas ollut.