scotpion perä ongelma

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
janijoo
Viestit: 5
Liittynyt: 10 Joulu 2006 18:18
Paikkakunta: Salo

scotpion perä ongelma

Viesti Kirjoittaja janijoo »

tänään ku piti lähteä noi 150km matkalle, niin alkoi autoni scorpio 88 2,0i ohc automaatti pitää jtn meteliä takapäästä. En sitten tiedä, että tuleeko ääni "perästä", vetoakselista vaiko jarruista. Eli yhtäkkiä alko jtn pientä nitinää kuulua, sitten alko silloin tällöin naksua sieltä ja samalla auto ikään kuin heilahti. Ei siinä sit uskaltanu ajaa kuin kork 50km/tunnissa. eli mikähän olisi vikana, en oo kattonu perän öljyjä. JA meneekä manuaali vaihteisen scorpion perä automaattiin. entä mistä saisi perän, paljon osan hinta yleisesti, entä kauan menee vaihtoon. Tärkein eli paljon tulisi kustannuksia. Jos joku nyt tietää-kiitoksii vastauksista etukätee
Avatar
Riesa2.0
Viestit: 728
Liittynyt: 16 Huhti 2005 19:02
Paikkakunta: Nurmo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Riesa2.0 »

Veikkaisin että takapyörän laakeri sieltä vain on mennyt. Uusi laakeri ei kovin paljoa maksa (39€ motonetistä) ja sen pystyy aika helposti ainakin sierrassa vaihtamaan. Joku tunti meni varmaankin sierran laakerin vaihtoon, mutta osaava ja kunnon työvälineet/tilat omaava kaveri vaihtaa sen varmaan nopeamminkin :wink:

Nosta takapyörä ilmaan ja koita heilutella käsin niitä pyöriä sivusuunnassa, jos tuntuu huomattavaa klappia niin laakeri sieltä on loppu..
Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
janijoo
Viestit: 5
Liittynyt: 10 Joulu 2006 18:18
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja janijoo »

Mutta jos perä on lopussa/ääntää tjtj..., niin naksuuko se yleensä sitten tuolla lailla? HArmi ku ei oikee autoista sinänsä tietoo. Vanhahan toi on, mutta ku menny niin paljon huoltoihin, et piru hyväs kunnos nii ei viittis luopuu tosta. eli ku autost taka-akseli ja peräloppu. millä lailla käyttäytyy?
country sedan
Viestit: 692
Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja country sedan »

Kato ekana onko kaikki vetarien 24 pulttia kunnolla kiinni. Ei ole mitenkään ennenkuulumatonta, että pultit löystyy ja vetari metelöi aikansa ennenkuin irtoaa. Hyvä puoli on siinä ettei pultit mahdu tulemaan itsekseen pois vaan nivelen suojakumi pitää ne paikallaan.
janijoo
Viestit: 5
Liittynyt: 10 Joulu 2006 18:18
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja janijoo »

Mutta jos perä on lopussa/ääntää tjtj..., niin naksuuko se yleensä sitten tuolla lailla? HArmi ku ei oikee autoista sinänsä tietoo. Vanhahan toi on, mutta ku menny niin paljon huoltoihin, et piru hyväs kunnos nii ei viittis luopuu tosta. eli ku autost taka-akseli ja peräloppu. millä lailla käyttäytyy?
Avatar
Riesa2.0
Viestit: 728
Liittynyt: 16 Huhti 2005 19:02
Paikkakunta: Nurmo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Riesa2.0 »

Jos perä on lopussa niin se ensin ulvoo pari vuotta, sen jälkeen alkaa ravistamaan ja paukkumaan, kunnes hajoaa lopullisesti. Ei se itse perä ihan yhtäkkiä normaali ajolla hajoa, sitä laakeria veikkaan edelleenkin :roll:
Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
janijoo
Viestit: 5
Liittynyt: 10 Joulu 2006 18:18
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja janijoo »

onko toi motneti vetoivel/vetoakseli iha toimiva, vai pitäskö hankkia alkuperäinen? tietty viimine parempi,mutta myös hintavampi.
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Ihan hyvin se on ainakin mulla kestänyt.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
janijoo
Viestit: 5
Liittynyt: 10 Joulu 2006 18:18
Paikkakunta: Salo

Viesti Kirjoittaja janijoo »

Kävin tänään sitten katsastusasemalla näyttämäs auto ko. viasta johtuen, ku siel sai helposti sen ylös ja laakerihan sieltä oli mennyt. Ihan paskana. JA nyt kysyisinki, et onko kellään tietoa scorpion abs-jarruista. ONko nois laakereis jokin magneettikehä tjt, vaiko miten scorpios toi järjestrelmä o järjestetty. Ku siin vissii erilainen systeemi, ku nykyaja autois. Entä hajoaako
absi anturi ku vaihtaa laakerin.
Avatar
tupu
Viestit: 374
Liittynyt: 17 Touko 2006 21:46
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja tupu »

janijoo kirjoitti:Kävin tänään sitten katsastusasemalla näyttämäs auto ko. viasta johtuen, ku siel sai helposti sen ylös ja laakerihan sieltä oli mennyt. Ihan läjä. JA nyt kysyisinki, et onko kellään tietoa scorpion abs-jarruista. ONko nois laakereis jokin magneettikehä tjt, vaiko miten scorpios toi järjestrelmä o järjestetty. Ku siin vissii erilainen systeemi, ku nykyaja autois. Entä hajoaako
absi anturi ku vaihtaa laakerin.

Vetoakselissa on hammaskehä, jota anturi haistelee . laakeri on sama kuin absittomissa. eikä sitä anturia saa hajalle laakerin vaihdosssa.
2.9i
Feel The Difference.
Vastaa Viestiin