scotpion perä ongelma
scotpion perä ongelma
tänään ku piti lähteä noi 150km matkalle, niin alkoi autoni scorpio 88 2,0i ohc automaatti pitää jtn meteliä takapäästä. En sitten tiedä, että tuleeko ääni "perästä", vetoakselista vaiko jarruista. Eli yhtäkkiä alko jtn pientä nitinää kuulua, sitten alko silloin tällöin naksua sieltä ja samalla auto ikään kuin heilahti. Ei siinä sit uskaltanu ajaa kuin kork 50km/tunnissa. eli mikähän olisi vikana, en oo kattonu perän öljyjä. JA meneekä manuaali vaihteisen scorpion perä automaattiin. entä mistä saisi perän, paljon osan hinta yleisesti, entä kauan menee vaihtoon. Tärkein eli paljon tulisi kustannuksia. Jos joku nyt tietää-kiitoksii vastauksista etukätee
Veikkaisin että takapyörän laakeri sieltä vain on mennyt. Uusi laakeri ei kovin paljoa maksa (39€ motonetistä) ja sen pystyy aika helposti ainakin sierrassa vaihtamaan. Joku tunti meni varmaankin sierran laakerin vaihtoon, mutta osaava ja kunnon työvälineet/tilat omaava kaveri vaihtaa sen varmaan nopeamminkin
Nosta takapyörä ilmaan ja koita heilutella käsin niitä pyöriä sivusuunnassa, jos tuntuu huomattavaa klappia niin laakeri sieltä on loppu..

Nosta takapyörä ilmaan ja koita heilutella käsin niitä pyöriä sivusuunnassa, jos tuntuu huomattavaa klappia niin laakeri sieltä on loppu..
Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
http://riesa20.urli.net/
Mutta jos perä on lopussa/ääntää tjtj..., niin naksuuko se yleensä sitten tuolla lailla? HArmi ku ei oikee autoista sinänsä tietoo. Vanhahan toi on, mutta ku menny niin paljon huoltoihin, et piru hyväs kunnos nii ei viittis luopuu tosta. eli ku autost taka-akseli ja peräloppu. millä lailla käyttäytyy?
-
- Viestit: 692
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
- Paikkakunta: Kausala
Mutta jos perä on lopussa/ääntää tjtj..., niin naksuuko se yleensä sitten tuolla lailla? HArmi ku ei oikee autoista sinänsä tietoo. Vanhahan toi on, mutta ku menny niin paljon huoltoihin, et piru hyväs kunnos nii ei viittis luopuu tosta. eli ku autost taka-akseli ja peräloppu. millä lailla käyttäytyy?
Jos perä on lopussa niin se ensin ulvoo pari vuotta, sen jälkeen alkaa ravistamaan ja paukkumaan, kunnes hajoaa lopullisesti. Ei se itse perä ihan yhtäkkiä normaali ajolla hajoa, sitä laakeria veikkaan edelleenkin 

Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
http://riesa20.urli.net/
Kävin tänään sitten katsastusasemalla näyttämäs auto ko. viasta johtuen, ku siel sai helposti sen ylös ja laakerihan sieltä oli mennyt. Ihan paskana. JA nyt kysyisinki, et onko kellään tietoa scorpion abs-jarruista. ONko nois laakereis jokin magneettikehä tjt, vaiko miten scorpios toi järjestrelmä o järjestetty. Ku siin vissii erilainen systeemi, ku nykyaja autois. Entä hajoaako
absi anturi ku vaihtaa laakerin.
absi anturi ku vaihtaa laakerin.
janijoo kirjoitti:Kävin tänään sitten katsastusasemalla näyttämäs auto ko. viasta johtuen, ku siel sai helposti sen ylös ja laakerihan sieltä oli mennyt. Ihan läjä. JA nyt kysyisinki, et onko kellään tietoa scorpion abs-jarruista. ONko nois laakereis jokin magneettikehä tjt, vaiko miten scorpios toi järjestrelmä o järjestetty. Ku siin vissii erilainen systeemi, ku nykyaja autois. Entä hajoaako
absi anturi ku vaihtaa laakerin.
Vetoakselissa on hammaskehä, jota anturi haistelee . laakeri on sama kuin absittomissa. eikä sitä anturia saa hajalle laakerin vaihdosssa.
2.9i
Feel The Difference.
Feel The Difference.